W jaki sposób zintegrować stronę z Menedżerem Tagów Google?
Zanim przejdziesz dalej
Będziesz potrzebował aktywnego konta Menedżera Tagów Google.
- Jeśli masz już konto Menedżera Tagów Google, możesz automatycznie uruchomić kontener na swoich stronach stworzonych w GetResponse.
- Jeśli nie masz jeszcze konta Menedżera Tagów Google, po prostu załóż nowe konto.
Jak przygotować identyfikator integracji Google?
Jeśli masz już konto Menedżera Tagów Google, wpisz identyfikator kontenera w ustawieniach strony.
Możesz odnaleźć swój identyfikator kontenera w zakładce Menedżer tagów. Zobaczysz tam listę swoich kont. Skopiuj kod z kolumny Identyfikator kontenera.
Jak utworzyć konto Menedżera Tagów Google?
- Przejdź do rejestracji konta i postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.
Możesz wykorzystać istniejące konto Google. Jeśli to zrobisz, zostaniesz natychmiastowo przeniesiony do konfiguracji konta Menedżera Tagów Google. - Wpisz nazwę dla konta.
- Wpisz nazwę dla kontenera. Możesz na przykład podać nazwę swojej strony, aby móc łatwo zidentyfikować konto.
- Jako Platformę docelową wybierz Witryna internetowa i kliknij Utwórz.
- Zaakceptuj Warunki korzystania z Menedżera tagów Google.
- Teraz zobaczysz kod kontenera Menedżera Tagów Google wraz z jego identyfikatorem. Skopiuj ten identyfikator i wklej go w ustawieniach strony.
- Gdy klikniesz OK, zostaniesz przekierowany do głównego panelu Menedżera Tagów Google. Możesz teraz stworzyć pierwszy tag. Jeśli nie wiesz od czego rozpocząć, tutaj znajdziesz więcej informacji.
- Wybierz identyfikator kontenera i skopiuj go. Będzie Ci niezbędny w kolejnych krokach.
Jak wykorzystać kod śledzenia na mojej stronie?
Aby dodać kod śledzący Google Analytics do swojej strony:
- Zaloguj się na swoje konto GetResponse i utwórz nową stronę lub wybierz już istniejącą.
Dowiedz się więcej o tym, jak stworzyć własną stronę tutaj. - Przejdź do Kreatora stron > Kliknij ikonę Akcji (pionowa elipsa) > Edytuj ustawienia > Statystyki i integracje.
- Wybierz z listy Google Tag Manager i wprowadź swój ID Google Tag Manager w formacie: GTM-12X34Y.
- Zapisz dokonane zmiany.
Teraz możesz dodać tagi w Menedżerze Tagów Google. Menedżer tagów współpracuje z Google Analytics, Google AdWords, AdRoll, LinkedIn i wieloma innymi platformami.
Aby wykorzystać możliwości Menedżera Tagów, należy skonfigurować i uruchomić jedno lub więcej narzędzi.
Możesz, na przykład, skorzystać z Google Analytics.
Czym jest Menedżer Tagów Google i jak może on pomóc w śledzeniu stron?
Menedżer Tagów Google to darmowe narzędzie, które pomaga pominąć żmudną edycję kodu na stronie internetowej. Ty lub członkowie Twojego zespołu możecie zarządzać kodami śledzącymi z jednego miejsca.
Nie musisz modyfikować kodu strony, aby używać Menedżera Tagów.
Jeśli jesteś bardziej zaawansowanym użytkownikiem, możesz dodawać własne tagi. Własne tagi objemują, na przykład, kody JavaScript do śledzenia konwersji, analizy strony lub remarketingu.
Tagi mogą wykonać całą pracę za Ciebie, dzięki czemu będziesz mieć więcej czasu na relaks, czy na inne ważne zadania.
Dowiedz się więcej o Menedżerze Tagów Google.
Podpowiedź: Wysyłamy dodatkowe zdarzenie w obiekcie warstwy danych (dataLayer) dla każdej subskrypcji. Dzięki temu możesz wysyłać dane do wszystkich platform, które zostały dodane w Menedżerze Tagów Google, na przykład: Facebook, Google AdWords i wiele innych.