W jaki sposób reputacja adresu email nadawcy wpływa na dostarczalność wiadomości?
Począwszy od lutego 2024 r., Gmail i Yahoo wprowadzają nowe wymagania dotyczące uwierzytelniania, które wymagają użycia własnej domeny uwierzytelnionej DKIM ze wzmocnionym DMARC.
GetResponse zdecydowanie zaleca wszystkim nadawcom używanie jako pola nadawcy adresów e-mail z własnych domen wysyłających oraz skonfigurowanie zarówno DKIM, jak i DMARC.
Aby uzyskać dodatkowe informacje na temat tych modyfikacji, zapoznaj się z naszym wpisem na blogu:
Zmiany w uwierzytelnianiu Gmaila i Yahoo: Wszystko, co musisz wiedzieć
Najważniejsi dostawcy usług internetowych (ISP) umieszczają wiadomości w folderze ze spamem nie tylko na podstawie reputacji adresu IP czy domeny nadawcy, ale także na podstawie reputacji jego adresu email.
Algorytmy dostawców usług internetowych uwzględniają różnorodne czynniki. Gdy zostanie odkryte powiązanie między niskimi współczynnikami zaangażowania, wyższą liczbą zgłoszeń spamu, adresami zwróconymi, wykryciami spamtrapów na liście lub podejrzanej treści a konkretnym adresem email nadawcy, dostawca usług internetowych może podjąć decyzję o filtrowaniu wiadomości wysłanych z tego adresu i przenosić je do spamu. Może się tak wydarzyć, nawet jeśli inne wiadomości wysłane z tego samego adresu IP i domeny trafiały wcześniej do głównego katalogu odbiorczego.
Ponadto Gmail, Yahoo!, AOL, AIM lub każda inna domena, która nie jest własną domeną i nie posiada uwierzytelnienia, będzie powodować zwroty każdej wiadomości wysłanej do użytkowników Gmail i Yahoo.
Zamiast tych domen, użyj dowolnego adresu email we własnej domenie i z uwierzytelnionym DKIM.