W jaki sposób korzystać z tagowania?
Tagowanie pozwala na oznaczanie kontaktów w bazie. Tagowanie w GetResponse działa dokładnie w ten sam sposób, jak tagowanie w innych popularnych serwisach, takich jak np. WordPress. Możesz przypisać wiele tagów do jednego kontaktu, a potem na ich podstawie personalizować komunikację wysyłaną do subskrybentów. Tagowanie można wykorzystać na wiele sposobów. Oto kilka podpowiedzi:
- Nie musisz ustalać żadnych kluczy, jeśli chodzi o nazewnictwo. Użytkownicy zwykle wykorzystują zdefiniowane frazy, np.: zaangażowany, aktywny, responsywny, klient, potencjalny klient.
- Możesz przypisać nielimitowaną ilość tagów każdemu subskrybentowi.
- Możesz wyszukiwać kontakty i segmentować je w oparciu o tagowanie. Dzięki temu stworzysz bardziej targetowane kampanie.
- W cyklu automation możesz automatycznie przypisać lub usunąć tagowanie w oparciu o zachowanie klientów.
- Tagowanie powala na lepsze zaprojektowanie cyklu automation, możesz dzięki nim zaczynać targetowane cykle follow-up.
- Tagi pozwalają na analizę poszczególnych klientów i śledzenie ich aktywności.
- W każdym momencie cyklu automation możesz usunąć wszystkie tagi i zacząć nadawać nowe.
- Możesz przypisać tagi losowo i tworzyć na ich podstawie segmenty, jeżeli potrzebujesz wysłać wiadomość do mniejszej, niepowiązanej grupy subskrybentów.
- Możesz przypisać tagi podczas importu kontaktów.
Wartości i ograniczenia
Tagi mogą mieć od 2 do 64 znaków, bez spacji oraz znaków diakrytycznych. Zamiast spacji w nazwie tagu można używać podkreślenia (“_”).
Tagowanie nie jest ograniczone tylko do cykli marketing automation. Możesz używać tagów przy segmentowaniu bazy kontaktów lub w zaawansowanym wyszukiwaniu. Tagi możesz nadawać konkretnym subskrybentom lub grupom subskrybentów po wyszukaniu kontaktów.
Jak zarządzać tagami
Aby zarządzać tagami, przejdź do Kontakty > Tagi.
- Aby utworzyć nowy tag, naciśnij przycisk Stwórz tag.
- Aby usunąć wiele tagów, zaznacz je i kliknij przycisk Usuń wybrane tagi.
- Aby usunąć tag, najedź kursorem na 3 pionowe kropki po prawej stronie i naciśnij Usuń.
- Aby wyświetlić kontakty z przypisanym określonym tagiem, najedź kursorem na 3 pionowe kropki po prawej stronie i naciśnij Pokaż kontakty.
Możesz także wykonywać różne operacje na tagach za pomocą API.
Różnica między polami dodatkowymi a tagami
Główne różnice między tagami a polami dodatkowymi to:
- Pole dodatkowe może mieć przypisaną konkretną wartość. Tag sam w sobie jest wartością.
- Subskrybenci w konkretnych sytuacjach mogą zobaczyć pola dodatkowe przypisane do ich adresu email (np. przy wypisywaniu się z kampanii). Tagi są widoczne tylko dla Ciebie.