Retargetowanie w wyszukiwarkach
Retargetowanie w wyszukiwarce to ukierunkowana strategia reklamowa, która wyświetla reklamy użytkownikom na podstawie ich wcześniejszych zachowań związanych z wyszukiwaniem, umożliwiając reklamodawcom dotarcie do potencjalnych klientów, którzy wykazali zainteresowanie określonymi produktami lub usługami.
Retargetowanie wyszukiwań to strategia reklamy cyfrowej, która pozwala marketerom kierować reklamy do osób, które wcześniej wykazały zainteresowanie ich produktami lub usługami poprzez wyszukiwanie online. Obejmuje ona wykorzystanie danych zebranych z zapytań w wyszukiwarkach i wykorzystanie ich do wyświetlania odpowiednich reklam tym potencjalnym klientom na różnych stronach internetowych i platformach.
Proces retargetingu rozpoczyna się od gromadzenia danych wyszukiwania, co zazwyczaj odbywa się za pośrednictwem zewnętrznych platform reklamowych lub dostawców danych. Platformy te śledzą i analizują wyszukiwane hasła i słowa kluczowe używane przez użytkowników podczas wyszukiwania online. Informacje te są następnie wykorzystywane do tworzenia segmentacji odbiorców na podstawie określonych słów kluczowych lub zapytań związanych z ofertą marketera.
Po zdefiniowaniu segmentacji odbiorców, marketerzy mogą tworzyć i wyświetlać ukierunkowane reklamy tym osobom podczas przeglądania Internetu. Reklamy te mogą być wyświetlane na stronach internetowych, platformach społecznościowych, aplikacjach mobilnych lub innych kanałach cyfrowych, w których docelowi odbiorcy mogą być obecni. Celem jest przypomnienie i zaangażowanie potencjalnych klientów, którzy już wyrazili zainteresowanie konkretnym produktem lub usługą, zwiększając prawdopodobieństwo konwersji i sprzedaży.