Podstawowy plan tagowania
Podstawowy plan tagowania pozwala zidentyfikować kontakty w oparciu o rodzaj ich zaangażowania. Ten cykl automatycznie przypisze tagi w zależności od rodzaju oferty, na którą zareagują Twoje kontakty. To pomoże Ci w segmentacji kontaktów na podstawie ich zainteresowań i zachowań. Dzięki temu możesz wysyłać swoim kontaktom adekwatne oferty w przyszłości.
Podsumowanie szablonu
Kategoria: Kwalifikacja leadów
Liczba elementów w szablonie: 7
Minimalna liczba elementów do skonfigurowania: 4
Co jest potrzebne do skonfigurowania wszystkich elementów i opublikowania szablonu w formie cyklu automation:
- 3 zaplanowane wiadomości, które uruchomią cykl, gdy ktoś kliknie w link do oferty,
- tagi (opcjonalnie). Możesz stworzyć tagi w trakcie budowania cyklu, ale warto posiadać podstawowy plan tagowania. Tagi pozwolą Ci rozróżnić kontakty zainteresowane Twoją ofertą od niezainteresowanych.
Konfiguracja szablonu
Wszystkie wyszarzone elementy muszą zostać skonfigurowane. Warunek Link kliknięty jest domyślnie ustawiony tak, by szukać dowolnego linku w dowolnym newsletterze. Możesz zmienić te ustawienia, aby dopasować je do swoich potrzeb. Kliknij element, aby otworzyć jego zakładkę szczegółów.
- Wybierz wiadomości i linki do ofert, które chcesz śledzić, w każdym warunku Link kliknięty. Uwaga: Zachowaj ustawienia czasu w pozycji Nigdy. Dzięki temu nowe leady będą się nieustannie dodawać, a sam cykl automation zadziała nawet dla wiadomości wysłanych przed jego publikacją.
- Przejdź do akcji Zmień tag, która jest przypisana do zielonego łącznika „jeśli tak”, a następnie wybierz tagi, które chcesz przypisać kontaktom w oparciu o ofertę, w którą kliknęli.
- Przejdź do akcji Zmień tag, która jest przypisana do czerwonego łącznika „jeśli nie” i wybierz tag „wypełniacz”. Ten tag nigdy nie zostanie nikomu przypisany, bo negatywna ścieżka została wyłączona w warunku Link kliknięty. Potrzebujemy tego taga, aby móc połączyć wszystkie elementy i opublikować cykl.
- Kliknij w prawym górnym rogu ekranu przycisk Publikuj, gdy skończysz już ustawiać cały szablon lub wybierz opcję Zapisz i wyjdź, jeśli chcesz później dokończyć konfigurację tego szablonu (taki cykl będzie miał status „robocze” na stronie **Zarządzaj cyklami”).
Pomysłowy Monster
Jeśli jesteś użytkownikiem konta Marketing Automation lub Ecommerce Marketing, możesz rozwinąć swój cykl poprzez:
- Dodanie więcej warunków Link kliknięty.
- Wymianę warunku Link kliknięty na Wiadomość otwarta lub odwiedzony URL.
Powiązane cykle
Możesz użyć jednego z tagów z końcówki podstawowego planu tagowania, aby zainicjować:
Powiązane linki
- Jak działa warunek „Link kliknięty”?
- W jaki sposób użyć akcji tagowania w cyklu automation?
- W jaki sposób korzystać z tagowania?