Na czym polega kampania uzyskania ponownego potwierdzenia subskrypcji?
Zanim przygotujesz kampanię uzyskania ponownego potwierdzenia subskrypcji skonsultuj swoje plany z naszym Działem Audytu. Możesz skontaktować się z nimi mailowo na gr-compliance@cs.getresponse.com.
Kampania uzyskania ponownego potwierdzenia subskrypcji to najlepsza metoda postępowania w przypadku, gdy odnosisz wrażenie, że Twoja lista się starzeje. Dzięki niej dowiesz się, które kontakty nadal chcą otrzymywać od Ciebie wiadomości, a które nie są już zaangażowane. Przez utrzymywanie niezaangażowanych kontaktów na liście jesteś bardziej narażony na to, że Twoje wiadomości będą zwracane lub zgłaszane jako spam. Istnieje też większe prawdopodobieństwo wypisów z listy, co pogorszy Twoje statystyki.
Aby przeprowadzić kampanię uzyskania ponownego potwierdzenia subskrypcji, niezbędne będą:
- Newsletter,
- strona internetowa, której możesz użyć jako strony z podziękowaniem.
Co należy umieścić w wiadomości ponownie potwierdzającej subskrypcję?
W treści wiadomości umieść dwa przyciski: jeden dla kontaktów, które chcą wypisać się z listy, a drugi dla tych, które chcą na liście pozostać. W ten sposób będziesz mógł w pełni dostosować wiadomość do swoich potrzeb i sprawić, że będzie znacznie różniła się od automatycznych wiadomości potwierdzających subskrypcję. W rezultacie uzyskasz niższy współczynnik zgłoszenia spamu i większe zaangażowanie kontaktów.
Przycisk dla kontaktów, które chcą wypisać się z listy
W nowym edytorze newsletterów:
- Dodaj przycisk do treści wiadomości z menu Elementów podstawowych.
- Z prawej strony otworzy się okno właściwości przycisku.
- Wybierz z rozwijalnej listy Treść dynamiczna jako typ linku.
- W polu poniżej wybierz opcję Wypisz się.
- W dalszych krokach możesz skonfigurować wygląd przycisku.
W starszej wersji edytora newsletterów:
- Dodaj do treści wiadomości przycisk z menu Podstawowe elementy.
- Kliknij przycisk, aby otworzyć okno właściwości
- W polu adres URL, wstaw frazę [[remove]].
Przycisk dla kontaktów, które chcą potwierdzić swoją subskrypcję i pozostać na liście
W nowym edytorze newsletterów:
- Dodaj przycisk do treści wiadomości z menu Elementów podstawowych.
- Z prawej strony otworzy się okno właściwości przycisku.
- Wybierz z rozwijalnej listy typ linku. Możesz wybrać:
- Adres URL, jeśli wybierzesz tę opcję w polu poniżej wstaw adres własnej strony z podziękowaniem,
- Landing page, jeśli wybierzesz tę opcję w polu poniżej pojawi się rozwijalna lista, wybierz z niej nazwę strony, którą chcesz wyświetlić po wciśnięciu przycisku
- Skonfiguruj wygląd przycisku.
W starszej wersji edytora newsletterów:
- Dodaj do treści wiadomości przycisk z menu Podstawowe elementy.
- Kliknij przycisk, aby otworzyć okno właściwości
- W polu adres URL, wstaw link do strony, na której podziękujesz swoim subskrybentom za to, że zdecydowali się zostać na liście. Możesz do tego użyć:
- własnej strony z podziękowaniem,
- lub landing page stworzonego w GetResponse. Oferujemy gotowe szablony stron z podziękowaniem, których możesz użyć. Szczegółowe informacje na temat tworzenia landing page, znajdziesz w tym artykule.
Wyjaśnij subskrybentom, że muszą kliknąć przycisk, aby pozostać na liście i nadal otrzymywać od Ciebie wiadomości.
Jak znaleźć kontakty, które kliknęły przycisk?
Możesz to zrobić przy pomocy Wyszukiwania zaawansowanego. Przejdź do zakładki Kontakty >> Pokaż wszystkie kontakty, kliknij Wyszukiwanie zaawansowane i skonfiguruj warunki wyszukiwania. W tym przypadku wybierz warunek akcje kontaktu > link kliknięty, aby wybrać konkretny link do strony z podziękowaniem. Kontakty wyszukane w tym procesie będą tymi, które kliknęły link do potwierdzenia subskrypcji i chcą pozostać na Twojej liście. Szczegółowe informacje na temat filtrowania kontaktów i używania wyszukiwania zaawansowanego znajdziesz w tym artykule.
Dobrym pomysłem jest przeniesienie tej grupy kontaktów do nowej listy (możesz ją nazwać, na przykład: “Potwierdzone kontakty” i dodać datę). W ten sposób łatwiej będzie Ci odróżnić tych, którzy kliknęli, od tych, którzy tego nie zrobili.
Następnie możesz usunąć pozostałe kontakty, które nie pojawią się w wyszukiwaniu (kontakty, które wybrały opcję wypisu z listy zostały automatycznie usunięte).
Aby upewnić się, że każdy ma szansę zareagować na wiadomość, poczekaj tydzień lub trochę dłużej, zanim ukończysz kampanię.