Moje listy są single opt-in. Czy subskrypcja z potwierdzeniem jest wymagana, aby spełniać wymogi RODO?
Subskrypcja z potwierdzeniem ma wiele zalet, lecz nie wystarczy, aby spełniać wymogi RODO. Ustawienie listy na single lub double opt-in nie jest wystarczającą przesłanką, aby udowodnić, że dana osoba wyraziła zgodę na dodanie do listy. Zgodnie z RODO, należy:
- spełnić obowiązki informacyjne, w tym wyraźnie wskazać wszystkim kontaktom z obszaru Unii Europejskiej, do czego użyjesz ich danych osobowych,
- poprosić o zgodę na przetwarzanie ich danych osobowych,
- umożliwić łatwy dostęp do wypisania się i wycofania zgody w dowolnym momencie.
Dodaj pola zgody z linkiem do Twojej polityki prywatności do wszystkich formularzy i landing pages, aby zbierać zgody i mieć nad nimi pełną kontrolę, a także aby informować podmiot danych o zasadach przetwarzania danych osobowych przez Twoją organizację. Oczywiście możesz też włączyć subskrypcję z potwierdzeniem, dodając jeszcze jeden krok do procesu zapisu i poprawić dostarczalność oraz współczynnik klikalności. Nie polegaj jednak wyłącznie na funkcji double opt-in, aby działać zgodnie z RODO.
Pamiętaj, że wysyłanie informacji handlowych lub marketingowych może wiązać się z obowiązkiem spełnienia przez Ciebie również innych wymogów prawnych, uregulowanych w innych przepisach niż RODO.
Artykuł ten napisany został jedynie w celach edukacyjnych. Sposób, w jaki RODO wpływa na Twoją firmę, może różnić się od tego opisanego w artykule, dlatego nie traktuj go na równi, albo w zastępstwie do profesjonalnej porady prawnej. Aby zasięgnąć porady w związku z ochroną danych osobowych, skonsultuj się z prawnikiem, bądź osobą do tego wyznaczoną w Twojej firmie. GetResponse nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek potencjalne szkody dla Twojej firmy spowodowane działaniami na podstawie tego lub innych artykułów napisanych na naszej stronie internetowej.
Czy muszę wysłać wiadomość potwierdzającą kontaktom, które zostały dodane do mojej listy metodą single opt-in?
Używanie metody single opt-in nie oznacza, że musisz wysyłać wiadomość potwierdzającą subskrypcję swoim nowym odbiorcom. Nie musisz jej wysyłać, jeśli możesz udowodnić, że Twoje kontakty wyraziły zgodę na dodanie ich do listy.
Należy wysłać wiadomość potwierdzającą chęć subskrypcji np. jeśli:
- nie możesz udokumentować, że Twoi subskrybenci jasno wyrazili zgodę na przetwarzanie danych osobowych, lub
- chciałbyś użyć dane osobowe w inny sposób, niż uzgodniony z Twoimi kontaktami. Na przykład, zgoda została wyrażona na wysyłkę materiałów edukacyjnych, a Ty chciałbyś wysłać wiadomości promocyjne.