Jakie są najlepsze praktyki zwiększające dostarczalność?
Począwszy od lutego 2024 r., Gmail i Yahoo wprowadzają nowe wymagania dotyczące uwierzytelniania, które wymagają użycia własnej domeny uwierzytelnionej DKIM ze wzmocnionym DMARC.
GetResponse zdecydowanie zaleca wszystkim nadawcom używanie jako pola nadawcy adresów e-mail z własnych domen wysyłających oraz skonfigurowanie zarówno DKIM, jak i DMARC.
Aby uzyskać dodatkowe informacje na temat tych modyfikacji, zapoznaj się z naszym wpisem na blogu:
Zmiany w uwierzytelnianiu Gmaila i Yahoo: Wszystko, co musisz wiedzieć
Najlepsze praktyki w email marketingu można podsumować w 5 punktach:
- Zdobywaj nowe kontakty we właściwy sposób. Nie dodawaj na listy adresów, których właściciele nie wyrazili wyraźnej zgody na otrzymywanie od Ciebie wiadomości! Dobrym pomysłem jest wprowadzenie zapisu z potwierdzeniem (double opt-in).
- Dostarczaj odbiorcom wartościowe treści i wysyłaj im wiadomości, których oczekują. To gwarancja właściwego zaangażowania ze strony kontaktów – odbiorcy będą chętniej czytać Twoje wiadomości i nie będą ich zgłaszać jako spam.
- Nie „zalewaj” subskrybentów zbyt dużą liczbą newsletterów. Jeżeli zauważysz mniejsze zaangażowanie kontaktów, zastosuj pewne środki zapobiegawcze. Oceń, którzy subskrybenci nie są już zainteresowani przesyłanymi treściami i spróbuj ich odzyskać. Jeśli to nie poskutkuje – po prostu usuń ich z listy.
- Szanuj swoich odbiorców – przetwarzaj wszystkie prośby o usunięcie z listy i słuchaj ich uwag.
- Używaj własnej domeny biznesowej, zabezpieczonej odpowiednimi protokołami uwierzytelniania (DKIM, SPF, DMARC). Używanie darmowej domeny (jak Gmail, Hotmail, Yahoo, AOL, Mail.ru) może spowodować, że Twoje wiadomości zostaną całkowicie odrzucone (ze względu na politykę DMARC tych domen).
Aby zapobiec uznaniu wiadomości za spam, skorzystaj także z narzędzia Spam Score, dostępnego w edytorze wiadomości. W ten sposób sprawdzisz, czy treść tworzonego newslettera nie sprawi, że zostanie zakwalifikowany jako spam.