Jakie dane ecommerce są przesyłane do GetResponse?
Funkcja ecommerce tracking w naszych wtyczkach dla Magento, PrestaShop i WordPress zbiera informacje dotyczące zachowań powiązanych z zakupami Twoich klientów i wysyła je do GetResponse.
Aby zacząć przesyłać dane, najpierw musisz zainstalować wtyczkę i połączyć Twój sklep internetowy ze swoim kontem w GetResponse. Następnie musisz włączyć ecommerce tracking we wtyczce.
Pamiętaj:
- Zbieramy dane dotyczące wyłącznie tych klientów, którzy są dodani jako kontakty w Twoim koncie GetResponse. Zapoznaj się z naszymi materiałami pomocniczymi, aby dowiedzieć się, jak dodać Twoich klientów do listy w GetResponse.
- Funkcje ecommerce są dostępne jedynie w planach Marketing Automation, Ecommerce Marketing oraz kontach MAX. Aby uzyskać informacje dotyczące cen oraz dostępności funkcji sprawdź plany cenowe.
- Ten artykuł skupia się jedynie na rodzajach danych wysyłanych poprzez wtyczki, które możesz znaleźć i skonfigurować w aplikacji. Jeśli korzystasz z integracji poprzez API, sprawdź naszą dokumentację dotyczącą API, aby uzyskać więcej informacji na temat przesyłanych danych.
Wyróżniamy trzy główne rodzaje danych wysyłanych do GetResponse:
Informacje dotyczące produktu
Te informacje zawierają:
- kategorię
- wariant
- nazwę
- cenę
- grafikę
- URL
Informacje dotyczące zamówienia
Zbieramy następujące dane poszczególnych klientów:
- zakupione produkty
- data zakupu
- zapłacona kwota
Porzucone koszyki
Gdy Twoi klienci nie sfinalizują zamówienia, śledzimy produkty, które pozostały w koszykach, zawierając ich:
- nazwę
- cenę
- URL
Zawieramy te informacje w wiadomości porzucony koszyk, wysyłanej do Twoich klientów.
Gdzie mogę zobaczyć dane ecommerce przesłane do GetResponse?
Dane ecommerce możesz znaleźć i użyć w kilku miejscach naszej platformy:
Wyszukiwanie zaawansowane
W wyszukiwarce możesz użyć warunku ecommerce, aby tworzyć segmenty kontaktów bazując na tym, co zostało kupione, kiedy, ile było zamówień oraz ile kosztowały. Sprawdź, jak ustawić warunki wyszukiwania.
Edytor wiadomości
W edytorze wiadomości możesz dodać informacje o produkcie, aby:
- wysłać rekomendacje produktów. Możesz zawęzić rekomendacje do poszczególnej kategorii lub wariantu produktu. Bazując na tym, co klienci kupują, wysyłamy im spersonalizowane rekomendacje produktów.
- wysłać wiadomości porzuconego koszyka, pokazujące klientom produkty w ich koszykach. Dodaj element Porzucony koszyk do Twojej wiadomości automation i wyślij ją, używając jednego z naszych szablonów cykli w kategorii porzucony koszyk. Śledzimy wszystkie porzucone koszyki w Twoim sklepie i wysyłamy Twoim klientom wiadomości z zawartością ich koszyków.
Marketing automation
Możesz skonfigurować warunek Zrealizowany zakup, aby uruchomić cykl w oparciu o dane ecommerce przesłane do GetResponse. Możesz automatycznie wysyłać wiadomości z podziękowaniem, kiedy ktoś kupi Twój produkt lub skonfigurować podstawowy plan scoringowy, w oparciu o to co zostało zakupione i stworzyć konkretne kampanie mailingowe.
Skorzystaj z warunku Porzucony koszyk aby stworzyć cykl porzucony koszyk. W Szczegółach tego elementu wybierz sklep, który dodałeś do GetResponse, a wyślemy Twoim klientom wiadomości zawierające produkty, które pozostawili w koszykach.