Jaka jest różnica między autoresponderem a cyklem automation?
Autorespondery to wiadomości wysyłane automatycznie w sekwencji, jedna po drugiej, w regularnych odstępach czasu. Wysyłane są po subskrypcji lub po dodaniu kontaktu do listy – ręcznie lub poprzez import. Możesz także dodawać kontakty do cyklu autoresponderów poprzez kopiowanie lub przenoszenie ich w Automatyzacji. W takich przypadkach nie ma potrzeby ustawiania żadnych dodatkowych warunków.
Automatyzacja to zestaw narzędzi, dzięki którym możesz zautomatyzować cały proces promocji Twojego produktu. Pozwoli Ci osiągnąć to samo, co autorespondery, a dodatkowo pomoże śledzić wyniki oraz podejmować decyzje, aby osiągnąć Twoje założenia. Dzięki automatyzacji możesz wysyłać wiadomości będące odpowiedzią na:
- Wysłane wiadomości
- Otwarte wiadomości
- Kliknięte linki
- Przeniesienie lub skopiowanie kontaktów pomiędzy listami
- Zmianę pola dodatkowego
- Wyjątkowe okazje
- Przypisany tag
- Scoring
- Odwiedzony URL (dotyczy również stron landing pages)
- Porzucony koszyk
- Zrealizowany zakup
Kiedy lepiej jest skorzystać z autoresponderów niż z automatyzacji?
Autorespondery są dobrym wyborem, jeśli chcesz wysłać sekwencję maili. Na przykład: oferujesz kurs online i chcesz wysłać jedną lekcję tygodniowo każdemu, kto zapisze się na listę.
Jeśli zależy Ci na bardziej złożonym procesie, który pozwoli Ci zareagować na działania Twoich kontaktów, Automatyzacja będzie lepszym wyborem. Na przykład: wysyłasz newsletter z linkiem do zniżki. Dzięki Automatyzacji możesz następnie wysłać jedną wiadomość do osób, które kliknęły w link i inną wiadomość do osób, które tego nie zrobiły. Automatyzacja będzie także pomocna jeśli chcesz automatycznie pogrupować kontakty na podstawie ich aktywności (np. przenieść je do innej listy, usunąć je z konta, jeśli nie otwierają Twoich wiadomości itp.).
Pamiętaj, ze stworzenie cyklu automation na podstawie Twoich autoresponderów nie wyłącza automatycznie autoresponderów. Autorespondery oraz cykle automation nie są od siebie zależne.