Jak zweryfikować domenę w Menedżerze Firmy na Facebooku?
Uwaga: Jeśli chcesz zweryfikować domenę strony stworzonej w Kreatorze stron, użyj tych instrukcji.
Czym jest weryfikacja domeny?
Możesz zweryfikować swoją domenę w Menedżerze firmy na Facebooku, aby rościć sobie prawo własności domeny. Własność pozwala zapobiec niewłaściwemu użyciu domeny. Odwiedź tę stronę, aby dowiedzieć się, w jakich przypadkach konieczna może być weryfikacja domeny.
Menedżer firmy na Facebooku oferuje trzy różne sposoby weryfikacji domeny. W GetResponse możesz dodać meta-tag do sekcji <head
> głównej strony domeny. Po dodaniu i weryfikacji domena będzie widoczna jak poniżej, meta-tag zostanie automatycznie dodany do sekcji <head
>.
Uwaga: Aby ukończyć proces, konieczne będzie przełączanie się pomiędzy kontami GetResponse a Menedżera Firmy na Facebooku.
Zanim rozpoczniesz:
Niezbędne jest posiadanie konta Menedżera Firmy na Facebooku.
Należy również wykonać następujące kroki:
- przekieruj swoją domenę na landing page poprzez zmianę ustawień DNS swojej domeny.
- następnie dodaj swoją domenę do konta GetResponse.
- zaczekaj na aktywację domeny i wygenerowanie certyfikatu SSL.
- przypisz swoją domenę do landing page.
Jak dodać swoją domenę w Menedżerze firmy na Facebooku?
- W Menedżerze firmy kliknij Ustawienia firmowe, w menu po lewej stronie.
- W Ustawieniach firmowych kliknij Bezpieczeństwo marki i przejdź do zakładki Domeny. Następnie kliknij Dodaj.
- Wpisz nazwę domeny, na przykład: example.com i kliknij Dodaj.
- Twoja domena będzie widoczna w sekcji Domeny. Najedź kursorem na meta-tag widoczny w punkcie 1 i kliknij Kopiuj do schowka.
Uwaga: Po skopiowaniu meta-tagu, przejdź do konta GetResponse, aby go dodać.
Jak dodać meta-tag z Facebooka do swojej domeny w GetResponse?
- W koncie GetResponse kliknij ikonę Profilu w górnym prawym rogu pulpitu i wybierz opcję Zarządzaj kontem.
- Przejdź do zakładki Domeny landing pages, najedź kursorem na menu Akcji (3 kropki po prawej stronie nazwy domeny) i kliknij Dodaj meta-tag Facebooka.
- Teraz otworzy się okno do weryfikacji. Wklej meta-tag skopiowany z Menedżera firmy na Facebooku we wskazane miejsce. Kliknij Dodaj meta-tag.
- Zobaczysz okienko z prośbą, aby dokończyć proces weryfikacji w koncie Menedżera Firmy na Facebooku. Przejdź ponownie do strony Weryfikacji domeny i kliknij zielony przycisk Zweryfikuj domenę.
Skąd będę wiedzieć, że domena została zweryfikowana?
Po udanej weryfikacji domeny zobaczysz zieloną kropkę obok nazwy domeny w koncie Menedżera firmy na Facebooku. Gdy najedziesz kursorem na tę kropkę, zobaczysz czarne okienko potwierdzające, że domena jest zweryfikowana oraz kod weryfikacyjny.
Jak dodać meta-tag Facebooka do subdomeny?
Jeśli przekierujesz swoją domenę na landing page stworzony w GetResponse poprzez zmianę ustawień DNS swojej domeny i chcesz przypisać swoją subdomenę do innego landing page, niezbędne jest dodanie meta-taga tylko do głównej domeny.
Jeśli Twoja nazwa domeny to example.com, a chciałbyś umieścić subdomenę na test.example.com, to musisz dodać i zweryfikować meta-tag dla example.com. Zostanie on również automatycznie zastosowany w test.example.com.
Uwaga: Jeśli nie masz strony internetowej na swojej domenie lub używasz adresu email połączonego z nią i nie chcesz utracić dostępu do nich, nie używaj nazw serwerów GetResponse – ns-a-1.getresponse.com oraz ns-a-2.getresponse.com.
W takim przypadku nadal możesz przypisać subdomenę do landing page stworzonego w GetResponse, ale nie będziemy mieć dostępu do Twojej domeny, ponieważ nie używa ona nazw serwerów GetResponse. Zwróć uwagę, że w takiej sytuacji musisz zdecydować, który proces weryfikacji jest dla ciebie najbardziej odpowiedni i przeprowadzić weryfikację samodzielnie.
Dlaczego nie mogę zweryfikować swojej domeny?
Weryfikacja domeny w Menedżerze Firmy na Facebooku może zostać przeprowadzona tylko dla opublikowanego landing page. Przed rozpoczęciem weryfikacji domeny upewnij się, że landing page został opublikowany.