Jak zintegrować swój sklep z GetResponse API?
Jeśli nie korzystasz z żadnej z popularnych platform e-commerce, z którymi posiadamy integrację, możesz zbudować niestandardową integrację ze swoim sklepem za pomocą API. Umożliwi Ci to korzystanie z cykli automatyzacji dla różnych elementów e-commerce, takich jak odzyskiwanie porzuconych koszyków.
W tym przypadku potrzebny będzie programista zaznajomiony z API. Chociaż możemy pomóc w tym procesie, wiedza specjalistyczna jest wymagana po stronie klienta.
Prześlij poniższy przewodnik swojemu zespołowi IT / programistycznemu.
Tworzenie własnego sklepu
Aby rozpocząć, najpierw utwórz sklep za pomocą wywołania API createShop. W wywołaniu API należy podać następujące informacje:
- Name — nazwa sklepu. Jest to nazwa wewnętrzna, którą będziesz widzieć w swoim koncie.
- Locale — region Twojego sklepu.
- Currency — waluta używana w Twoim sklepie.
Po przesłaniu sklepu otrzymasz odpowiedź zawierającą numer identyfikacyjny sklepu (shopID) oraz wprowadzone przez Ciebie dane. Ten identyfikator sklepu (shopID) będzie używany we wszystkich wywołaniach API związanych z Twoim sklepem.
Tworzenie produktów
Aby stworzyć produkt, użyj wywołania createProduct. Potrzebne będą następujące dane:
- Name — nazwa Twojego produktu.
- URL — adres URL produktu. Jest on opcjonalny, jednak to właśnie ten adres URL będzie używany we wszystkich linkach do Twojego produktu w wiadomościach, na landing page’ach i stronach w kreatorze stron.
- Variants — warianty są dokładnie tym, co klienci będą kupować. Jeśli Twój produkt ma wiele różnych wersji, takich jak kolory lub rozmiary, możesz je tutaj wymienić. Warianty wymagają następujących danych:
- Name — nazwa wariantu.
- SKU — Stock Keeping Unit, unikatowy identyfikator wariantu używany do śledzenia zapasów w magazynie.
- Price — cena netto. Ta cena będzie widoczna we wszystkich elementach wyświetlających produkt w wiadomościach, na landing page’ach i stronach z kreatora stron.
- priceTax — cena brutto. Ta cena nie jest nigdzie widoczna.
Tworzenie kategorii
Ten krok jest nieobowiązkowy.
Gdy Twój sklep został już utworzony, możesz dodatkowo stworzyć kategorie produktów, aby ułatwić ich sortowanie.
Klienci, którzy zakupili produkt z danej kategorii, mogą być dodani do segmentu.
Aby stworzyć kategorię, użyj wywołania createCategory. Kategoria wymaga jedynie podania nazwy, ale gdy chcesz również stworzyć podkategorię, możesz przypisać dodatkowo parentId do kategorii głównej.
Dodawanie wariantów produktu
Jeśli potrzebujesz dodatkowych wersji swojego produktu, możesz je stworzyć poprzez wywołanie createProductVariant. Niezbędne będą:
- Name — nazwa wariantu.
- SKU — Stock Keeping Unit, unikatowy identyfikator wariantu używany do śledzenia zapasów w magazynie.
- Price — cena netto. Ta cena będzie widoczna we wszystkich elementach wyświetlających produkt w wiadomościach, na landing page’ach i stronach z kreatora stron.
- priceTax — cena brutto. Ta cena nie jest nigdzie widoczna.
Przetwarzanie koszyków i zamówień
Gdy koszyk zostaje stworzony, wszelkie cykle automatyzacji, które zaczynają się od elementu „porzucony koszyk”, są uruchamiane dla danego kontaktu i zaczyna się odliczanie czasu dla porzuconego koszyka.
Gdy odliczanie się zakończy, kontakt spełni warunek porzuconego koszyka i przejdzie do następnego elementu w cyklu.
Tworzenie koszyka
Pierwszym krokiem w przetwarzaniu koszyka i zamówienia klienta jest stworzenie koszyka dla klienta, używając wywołania createCart. Koszyk wymaga następujących danych:
- Contact ID — numer identyfikacyjny kontaktu. Można go znaleźć za pomocą wywołania getContactList, getContactsFromCampaign lub za pomocą webhooków i callbacks.
- TotalPrice — całkowita cena produktów w koszyku.
- Currency — waluta zamówienia.
- selectedVariants — warianty wybrane przez klienta. Muszą one zawierać następujące dane:
- variantId — numer ID wariantu wybranego produktu
- quantity — ilość wybranego wariantu.
- price — cena netto wariantu.
- taxPrice — cena brutto wariantu.
- cartUrl — adres URL koszyka. Jest on nieobowiązkowy, natomiast zostanie on dodany do przycisku w elemencie porzuconego koszyka, dlatego zaleca się jego załączenie.
Usunięcie koszyka
Koszyk można usunąć za pomocą wywołania deleteCart. Funkcja ta jest używana, jeśli chcesz całkowicie anulować koszyk klienta lub jeśli koszyk został zmieniony w zamówienie.
Aby zapobiec uruchomieniu automatyzacji porzuconego koszyka z wcześniej utworzonego koszyka, wymagane jest osobne wywołanie API deleteCart.
Aktualizacja koszyka
Wywołanie updateCart pozwala na aktualizację koszyka.
Za jego pomocą można dodawać lub usuwać warianty z koszyka, zmieniać cenę, aktualizować adres URL koszyka lub dodawać dowolne zewnętrzne numery identyfikacyjne.
Wartości w tym wywołaniu nie są wymagane, natomiast selectedVariants zastąpi bieżącą zawartość koszyka, dlatego upewnij się, że zawiera wszystkie wybrane warianty, które klient posiada w swoim koszyku.
Tworzenie zamówienia
Zamówienie można utworzyć za pomocą wywołania createOrder. Możesz utworzyć zamówienie bez wcześniejszego utworzenia koszyka, jeśli nie chcesz przetwarzać akcji porzuconego koszyka. Wymagane są następujące pola:
- Contact ID — numer identyfikacyjny kontaktu. Można go znaleźć za pomocą wywołania getContactList, getContactsFromCampaign lub za pomocą webhooków i callbacks.
- TotalPrice — całkowita cena produktów w koszyku.
- Currency — waluta zamówienia.
- selectedVariants — warianty wybrane przez klienta. Muszą one zawierać następujące dane:
- variantId — numer ID wariantu wybranego produktu
- quantity — ilość wybranego wariantu.
- price — cena netto wariantu.
- taxPrice — cena brutto wariantu.
- cartUrl — link do koszyka. Jest on nieobowiązkowy, natomiast zostanie on dodany do przycisku w elemencie porzuconego koszyka, dlatego zaleca się jego załączenie.
- status (opcjonalnie) – status zamówienia. To pole jest nieobowiązkowe, natomiast jest przydatne, jeśli korzystasz z raportów i statystyk ecommerce w GetResponse.