Jak zintegrować starszą wersję landing pages z Menedżerem Tagów Google?
Co będzie niezbędne?
Aktywne konto Menedżera Tagów Google.
Jeśli posiadasz aktywne konto Menedżera Tagów Google, możesz automatycznie uaktywnić kontener na landing pages stworzonych w GetResponse.
Jeśli nie posiadasz jeszcze konta Menedżera Tagów Google, możesz je utworzyć.
Jak przygotować identyfikator integracji Google?
Jeśli posiadasz już konto Menedżera Tagów Google, wpisz identyfikator kontenera w ustawieniach landing page. Możesz odnaleźć swój identyfikator kontenera w zakładce Menedżer tagów. Zobaczysz tam listę swoich kont. Skopiuj kod z kolumny Identyfikator kontenera.
Jeśli nie posiadasz konta Menedżera Tagów Google:
- Przejdź do rejestracji konta. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie podczas konfiguracji.
Możesz wykorzystać istniejące konto Google. Jeśli to zrobisz, zostaniesz natychmiast przekierowany do konfiguracji Menedżera Tagów Google. - Wpisz nazwę konta.
- Następnie wpisz nazwę kontenera. Możesz, na przykład, użyć nazwy landing page, aby łatwo zidentyfikować konto.
- Jako Platformę docelową wybierz Witryna internetowa i kliknij Utwórz.
- Zaakceptuj Warunki korzystania z Menedżera tagów Google.
- Teraz zobaczysz kod kontenera Menedżera Tagów Google wraz z jego identyfikatorem. Skopiuj ten identyfikator i wklej go w ustawieniach landing page.
- Gdy klikniesz OK, zostaniesz przekierowany do głównego panelu Menedżera Tagów Google. Możesz teraz stworzyć pierwszy tag. Jeśli nie wiesz od czego rozpocząć, tutaj znajdziesz więcej informacji.
- Wybierz identyfikator kontenera i skopiuj go. Będzie Ci niezbędny w kolejnych krokach.
Jak zastosować kod śledzenia na mojej stronie landing page?
Aby dodać kod śledzący Google Analytics do landing page:
- Zaloguj się do swojego konta GetResponse i wykonaj jedną z następujących czynności:
- Stwórz nowy landing page.
- Edytuj ustawienia istniejącej strony landing page.
- Gdy będziesz zadowolony z wyglądu swojej strony, kliknij Następny krok i przejdź do Ustawień strony.
- Przejdź do dolnej części strony i rozwiń sekcję Analityka i remarketing.
- Z rozwijalnej listy wybierz Google Tag Manager i wprowadź ID Google Tag Manager w formacie **GTM-12X34Y**.
- Kliknij Zapisz w przypadku edycji istniejącej strony lub Publikuj w przypadku tworzenia nowej.
Teraz możesz dodać tagi w Menedżerze Tagów Google. Menedżer tagów współpracuje z Google Analytics, Google AdWords, AdRoll, LinkedIn i wieloma innymi platformami.
Uwaga: aby czerpać korzyści z integracji z Menedżerem Tagów Google, pamiętaj, aby uruchomić jedno lub więcej narzędzi. Tutaj zobaczysz przykład z Google Analytics – Jak używać tagów Google Analytics w Menedżerze Tagów Google.
Czym jest Menedżer Tagów Google i jak może on pomóc w śledzeniu landing page?
Menedżer Tagów Google to darmowe narzędzie, które pomaga pominąć żmudne zadania edycji kodu na stronie internetowej. Ty lub członkowie Twojego zespołu możecie zarządzać kodami śledzącymi w jednym miejscu. Nie musisz modyfikować kodu strony, aby używać Menedżera Tagów. Możesz dodawać własne tagi strony, jeśli jesteś bardziej zaawansowanym użytkownikiem. Takie własne tagi obejmują m.in. kody JavaScript do śledzenia konwersji, analizy strony lub remarketing. Mogą one wykonywać całą pracę za Ciebie, pozostawiając Ci czas na relaks i skupienie się na innych ważnych zadaniach. Odwiedź tę stronę, aby dowiedzieć się więcej na temat Menedżera Tagów Google.
Wysyłamy dodatkowe zdarzenie w obiekcie warstwy danych (dataLayer) dla każdej subskrypcji. Dzięki temu możesz wysyłać dane do wszystkich platform, które zostały dodane w Menedżerze Tagów Google, na przykład Facebook, Google AdWords i wielu innych.