Jak zintegrować GetResponse ze sklepem Shoper?

Integracja z platformą Shoper jest obecnie w fazie testów – nie mamy jeszcze daty premiery, ale ciężko pracujemy, aby przygotować tę integrację dla Państwa.

Możesz łatwo połączyć swój sklep Shoper z GetResponse, aby dodać kontakty, produkty i dane ecommerce. Wykorzystaj dane ze swojego sklepu, aby finalizować porzucone zamówienia, promować swoje produkty, zwiększać sprzedaż, a nawet wysyłać rekomendacje produktów na podstawie historii sprzedaży.

Instalacja wtyczki

  1. W sekcji Dodatki i integracje > Aplikacje sklepu Shoper wyszukaj wtyczkę GetResponse.

    Shoper - wyszukiwanie wtyczki GetResponse

  2. Kliknij przycisk Zainstaluj aplikację.

    Shoper - instalacja wtyczki GetResponse

  3. Zaznacz wymaganą zgodę i kliknij Instaluj.

    Shoper - instalacja wtyczki GetResponse

  4. Po prawidłowej instalacji wtyczka będzie widoczna w sekcji Moje aplikacje.

    Shoper - instalacja wtyczki GetResponse

Konfiguracja wtyczki

  1. W panelu swojego sklepu kliknij Dodatki i integracje >> Moje aplikacje >> GetResponse.

    lokalizacja wtyczki GetResponse w Shoper
  1. Kiknij przycisk Konfiguracja.

    lokalizacja wtyczki GetResponse w Shoper

Podłączenie integracji

Poniższe dwa kroki należy wykonać zanim przejdziesz do etapu konfiguracji eksportu.

  1. Status integracji – zaznacz opcję Włączona, aby uaktywnić wtyczkę.

    status integracji Shoper

  2. Klucz API – w tym polu wklej klucz API wygenerowany w GetResponse, aby połączyć wtyczkę z odpowiednim kontem. Podczas zmiany klucza API wyłącz i włącz integrację, używając powyższej opcji, aby odświeżyć połączenie.

    klucz API w integracji Shoper

Konfiguracja eksportu

Eksport inicjalny umożliwia eksport kontaktów, produktów i zamówień z aplikacji Shoper do GetResponse i jest niezbędnym krokiem do późniejszej automatycznej synchronizacji danych.

Przed rozpoczęciem eksportu upewnij się, że Twój sklep Shoper ma wybraną opcję nigdy nie wylogowuj.

Znajdziesz ją w w menu Ustawienia >> Zaawansowane >> Bezpieczeństwo >> Wyloguj po.

Konieczne jest wykonanie poniższych trzech kroków w podanej kolejności. Nie da się wyeksportować produktów bez uprzedniego eksportu kontaktów, a eksportu zamówień bez eksportu produktów.

Krok 1. Eksport kontaktów

Są dwie możliwości eksportu kontaktów do GetResponse zależnie od wielkości listy w sklepie Shoper.

Listy do 1000 kontaktów

Możliwość eksportu przyciskiem działa dla list poniżej 1000 kontaktów. Aby wyeksportować kontakty wybierz docelową listę i naciśnij przycisk Eksportuj klientów. Na tę samą listę będą trafiali również przyszli klienci po skonfigurowaniu wtyczki.

Eksport kontaktów

Listy powyżej 1000 kontaktów

Większe listy można wyeksportować ze sklepu do pliku CSV i potem zaimportować do GetResponse, jednocześnie wybierając docelową listę z rozwijalnego menu. Na tę samą listę będą trafiali również przyszli klienci po skonfigurowaniu wtyczki.

Eksport kontaktów z Shoper dla dużych list

Po zakończeniu eksportu kontaktów (lub importu do GetResponse) zaznacz opcję Potwierdź, że twoje kontakty sa zaimportowane do GetResponse. Odblokuje to kolejny krok.

Krok 2. Eksport produktów

Po zakończeniu eksportu kontaktów możesz wyeksportować produkty. W tym celu wybierz sklep w GetResponse z rozwijalnej listy i naciśnij przycisk Eksportuj produkty. Do tego samego sklepu będą trafiały również nowe produkty i zamówienia po skonfigurowaniu wtyczki.

Eksport Produktów z Shoper do GetResponse

Po zakończeniu eksportu zaznacz opcję Potwierdź, że widzisz wszystkie swoje produkty w GetResponse. Odblokuje to kolejny krok.

Krok 3. Eksport zamówień

Aby wyeksportować zamówienia kliknij przycisk Eksportuj zamówienia. Spowoduje to eksport zamówień z ostatnich sześciu miesięcy do GetResponse. Eksport może zająć trochę czasu, przy dużych sklepach nawet kilka godzin.

Eksport zamówień z Shoper do GetResponse

Kod śledzący GetResponse Web Connect

Użyj przycisku Śledź klientów w moim sklepie, aby wyświetlić i skopiować kod śledzący Web Connect. Kod ten jest niezbędny do synchronizacji w czasie rzeczywistym, jak i pozwala tworzyć cykle automation w oparciu o odwiedzanie konkretnych adresów URL, porzucenie koszyka, czy zakupy.

WebConnect

Po skopiowaniu kodu należy wkleić go do sekcji head Twojego sklepu, do której masz dostęp klikając w Dodatki i integracje >> Integracje własne.

sekcja head w shoper

Synchronizacja danych

Synchronizacja jest możliwa tylko po wykonaniu kroków opisanych powyżej.

Po wykonaniu eksportu kontaktów, produktów i zamówień oraz dodaniu kodu śledzącego, możesz włączyć synchronizację w czasie rzeczywistym między Twoim sklepem a GetResponse. Możesz wybrać rodzaj kontaktów, które mają być dodawane do GetResponse na podstawie zgód marketingowych.

synchronizja kontaktów Shoper GetResponse

Dwukierunkowa rezygnacja z subskrypcji

Obsługujemy dwa scenariusze:

  • Kiedy kllient sklepu skorzysta z linku wypisu w wiadomości wysłanej z GetResponse, wycofujemy zgodę marketingową tego kontaktu w sklepie Shoper.
  • Klient sklepu może zrezygnować z otrzymywania newslettera ręcznie, zmieniając preferencje w sklepie Shoper, a my usuniemy kontakt z listy w GetResponse.
    Taki kontakt może zarejestrować się ponownie.

Aby ustawić dwukierunkową rezygnację z subskrypcji:

  1. Skopiuj link webhooka z ustawień wtyczki GetResponse w swoim sklepie.

    webhook shoper

  2. Przejdź do GetResponse, Narzędzia >> Webhooki >> Stwórz webhook i wklej link w pole Adres URL webhooka.
    Nadaj webhookowi dowolną nazwę, wybierz opcję Wypisanie się kontaktu z listy i zmień jego status na Aktywne.

    webhooki wypisu w GetResponse

Pamiętaj, aby zapisać wszelkie zmiany przed opuszczeniem strony konfiguracji wtyczki.


Jak wykorzystać integrację z Shoper

Jest wiele możliwości wykorzystania integracji Shoper z GetResponse. Możesz, między innymi: