Jak zintegrować GetResponse ze sklepem Shoper?
Integracja z platformą Shoper jest obecnie w fazie testów – nie mamy jeszcze daty premiery, ale ciężko pracujemy, aby przygotować tę integrację dla Państwa.
Możesz łatwo połączyć swój sklep Shoper z GetResponse, aby dodać kontakty, produkty i dane ecommerce. Wykorzystaj dane ze swojego sklepu, aby finalizować porzucone zamówienia, promować swoje produkty, zwiększać sprzedaż, a nawet wysyłać rekomendacje produktów na podstawie historii sprzedaży.
Instalacja wtyczki
- W sekcji Dodatki i integracje > Aplikacje sklepu Shoper wyszukaj wtyczkę GetResponse.
- Kliknij przycisk Zainstaluj aplikację.
- Zaznacz wymaganą zgodę i kliknij Instaluj.
- Po prawidłowej instalacji wtyczka będzie widoczna w sekcji Moje aplikacje.
Konfiguracja wtyczki
- W panelu swojego sklepu kliknij Dodatki i integracje >> Moje aplikacje >> GetResponse.
- Kiknij przycisk Konfiguracja.
Podłączenie integracji
Poniższe dwa kroki należy wykonać zanim przejdziesz do etapu konfiguracji eksportu.
- Status integracji – zaznacz opcję Włączona, aby uaktywnić wtyczkę.
- Klucz API – w tym polu wklej klucz API wygenerowany w GetResponse, aby połączyć wtyczkę z odpowiednim kontem. Podczas zmiany klucza API wyłącz i włącz integrację, używając powyższej opcji, aby odświeżyć połączenie.
Konfiguracja eksportu
Eksport inicjalny umożliwia eksport kontaktów, produktów i zamówień z aplikacji Shoper do GetResponse i jest niezbędnym krokiem do późniejszej automatycznej synchronizacji danych.
Przed rozpoczęciem eksportu upewnij się, że Twój sklep Shoper ma wybraną opcję nigdy nie wylogowuj.
Znajdziesz ją w w menu Ustawienia >> Zaawansowane >> Bezpieczeństwo >> Wyloguj po.
Konieczne jest wykonanie poniższych trzech kroków w podanej kolejności. Nie da się wyeksportować produktów bez uprzedniego eksportu kontaktów, a eksportu zamówień bez eksportu produktów.
Krok 1. Eksport kontaktów
Są dwie możliwości eksportu kontaktów do GetResponse zależnie od wielkości listy w sklepie Shoper.
Listy do 1000 kontaktów
Możliwość eksportu przyciskiem działa dla list poniżej 1000 kontaktów. Aby wyeksportować kontakty wybierz docelową listę i naciśnij przycisk Eksportuj klientów. Na tę samą listę będą trafiali również przyszli klienci po skonfigurowaniu wtyczki.
Listy powyżej 1000 kontaktów
Większe listy można wyeksportować ze sklepu do pliku CSV i potem zaimportować do GetResponse, jednocześnie wybierając docelową listę z rozwijalnego menu. Na tę samą listę będą trafiali również przyszli klienci po skonfigurowaniu wtyczki.
Po zakończeniu eksportu kontaktów (lub importu do GetResponse) zaznacz opcję Potwierdź, że twoje kontakty sa zaimportowane do GetResponse. Odblokuje to kolejny krok.
Krok 2. Eksport produktów
Po zakończeniu eksportu kontaktów możesz wyeksportować produkty. W tym celu wybierz sklep w GetResponse z rozwijalnej listy i naciśnij przycisk Eksportuj produkty. Do tego samego sklepu będą trafiały również nowe produkty i zamówienia po skonfigurowaniu wtyczki.
Po zakończeniu eksportu zaznacz opcję Potwierdź, że widzisz wszystkie swoje produkty w GetResponse. Odblokuje to kolejny krok.
Krok 3. Eksport zamówień
Aby wyeksportować zamówienia kliknij przycisk Eksportuj zamówienia. Spowoduje to eksport zamówień z ostatnich sześciu miesięcy do GetResponse. Eksport może zająć trochę czasu, przy dużych sklepach nawet kilka godzin.
Kod śledzący GetResponse Web Connect
Użyj przycisku Śledź klientów w moim sklepie, aby wyświetlić i skopiować kod śledzący Web Connect. Kod ten jest niezbędny do synchronizacji w czasie rzeczywistym, jak i pozwala tworzyć cykle automation w oparciu o odwiedzanie konkretnych adresów URL, porzucenie koszyka, czy zakupy.
Po skopiowaniu kodu należy wkleić go do sekcji head Twojego sklepu, do której masz dostęp klikając w Dodatki i integracje >> Integracje własne.
Synchronizacja danych
Synchronizacja jest możliwa tylko po wykonaniu kroków opisanych powyżej.
Po wykonaniu eksportu kontaktów, produktów i zamówień oraz dodaniu kodu śledzącego, możesz włączyć synchronizację w czasie rzeczywistym między Twoim sklepem a GetResponse. Możesz wybrać rodzaj kontaktów, które mają być dodawane do GetResponse na podstawie zgód marketingowych.
Dwukierunkowa rezygnacja z subskrypcji
Obsługujemy dwa scenariusze:
- Kiedy kllient sklepu skorzysta z linku wypisu w wiadomości wysłanej z GetResponse, wycofujemy zgodę marketingową tego kontaktu w sklepie Shoper.
- Klient sklepu może zrezygnować z otrzymywania newslettera ręcznie, zmieniając preferencje w sklepie Shoper, a my usuniemy kontakt z listy w GetResponse.
Taki kontakt może zarejestrować się ponownie.
Aby ustawić dwukierunkową rezygnację z subskrypcji:
- Skopiuj link webhooka z ustawień wtyczki GetResponse w swoim sklepie.
- Przejdź do GetResponse, Narzędzia >> Webhooki >> Stwórz webhook i wklej link w pole Adres URL webhooka.
Nadaj webhookowi dowolną nazwę, wybierz opcję Wypisanie się kontaktu z listy i zmień jego status na Aktywne.
Pamiętaj, aby zapisać wszelkie zmiany przed opuszczeniem strony konfiguracji wtyczki.
Jak wykorzystać integrację z Shoper
Jest wiele możliwości wykorzystania integracji Shoper z GetResponse. Możesz, między innymi:
- automatyzować procesy marketingowe
- wysyłać kody promocyjne do swoich klientów
- używać automatycznej wysyłki wiadomości za pomocą Autoresponderów
- wysyłać Newslettery do swoich klientów