Jak importować listę kontaktów? Video
Zanim rozpoczniesz…
- Dopilnuj, aby Twoja lista spełniała wszystkie wymagania importu takie jak rozmiar pliku, jego rozszerzenie i formatowanie danych. Dzięki temu uzyskasz pewność, że zawartość Twojego pliku zostanie poprawnie przesłana do listy kontaktów.
- Sprawdź ponownie jakość swojej listy. Lista nie może zawierać funkcyjnych adresów emailowych.
- Poproś właścicieli adresów mailowych o pozwolenie na dodanie ich do Twojej listy kontaktów przed rozpoczęciem importu pliku. Nie będziemy wysyłać wiadomości potwierdzających zapis do importowanych kontaktów.
Jak rozpocząć import listy?
- Przejdź do menu Kontakty i kliknij przycisk Dodaj kontakty. Dzięki temu otworzy się nowa strona.
- Wybierz listę z rozwijalnego menu. Jeżeli chcesz, aby importowane kontakty zaczęły otrzymywać autorespondery, zaznacz opcję Dodaj do cyklu autoresponderów. Następnie wybierz dzień cyklu, do którego chcesz dodać swoje kontakty.
- Wybierz opcję Dodaj plik, importuj z serwisów lub wklej wiele adresów, aby wybrać sposób dodawania kontaktów.
Następnie możesz zdecydować, czy chcesz:
- przesłać plik
- wkleić listę adresów
- skorzystać z innego serwisu
Po dodaniu listy należy dokończyć proces przesyłania danych.
Przesyłanie pliku
Przesyłanie pliku to domyślne ustawienie importu. Plik możesz przesłać na jeden z dwóch sposobów:
- przeciągnij i upuść plik na wskazane pole
- kliknij przycisk Wybierz plik , aby wybrać plik ze swojego komputera.
Możesz przesyłać tylko pliki o następujących rozszerzeniach: CSV, TXT, VCF, XLSX, ODS. Maksymalny rozmiar pliku to 50 MB. Dodatkowo jest możliwość importowania pliku XLS o maksymalnym rozmiarze 10 MB.
Uwaga: Jeżeli posiadasz konto MAX możesz wymagać dodatkowego potwierdzenia od swoich kontaktów podczas przesyłania listy bez zmiany ustawień listy z subskrypcji bez potwierdzenia (single opt-in) na subskrypcję z potwierdzeniem (double opt-in).
Wklejanie listy
Przejdź do zakładki Wklej z pliku. Pamiętaj, że w jednym wierszu możesz wprowadzić tylko jeden adres email. Jeśli chcesz dodać pola dodatkowe do wklejanych adresów email, musisz je wydzielić przecinkami. Aby dodać nową pozycję wciśnijna klawiaturze klawisz Enter. PRZYKŁAD:
jan@aol.com,Jan,mężczyzna,35(Enter)
kasia@hotmail.com,Kasia,kobieta,40(Enter)
krzysztof@gmail.com,Krzysztof,mężczyzna,23(Enter)
Uwaga : Do wydzielania poszczególnych pól w wierszu możesz także użyć średników lub spacji.
Import z innego serwisu
Możesz połączyć się z innym serwisem, aby wykonać jednorazowy import listy. Takie połączenie będzie wymagało uzupełnienia dodatkowych informacji takich jak klucz API, adres hosta, nazwę użytkownika i tym podobne. Zestaw wymaganych danych zależy od rodzaju konta, z którym chcesz się połączyć. Postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie i wprowadzaj odpowiednie dane we wskazanym polu.
Dokończenie przesyłania
- Zdecyduj, czy chcesz dodać nowe dane, czy zaktualizować istniejące.
- Dodaj nowe kontakty i zaktualizuj dane istniejących — wybierz tę opcję, aby dodać nowe kontakty i zaktualizować (nadpisać) dane dla kontaktów, które już znajdują się na Twojej liście.
- Dodaj jedynie nowe kontakty — wybierz tę opcję, aby dodać tylko nowe kontakty i nie aktualizować danych dla kontaktów, które już znajdują się na Twojej liście.
- Tylko aktualizuj dane istniejących kontaktów — wybierz tę opcję, aby tylko zaktualizować dane dla kontaktów, które już znajdują się na Twojej liście.
- Zaznacz okienko dotyczące posiadania zgody na dodanie do listy.
- Kliknij przycisk Dalej. Następnie zobaczysz stronę, na której możesz przypisać kolumny danych do pól dodatkowych.
- Przypisz pola dodatkowe ze swojego konta GetResponse do przesyłanych informacji. Możesz też pominąć proces przypisywania pól dodatkowych poprzez zaznaczenie opcji Pomiń kolumny ze znakiem “?”.
- Kliknij przycisk Importuj.
Czy importy można anulować?
Tak, możesz anulować import listy tylko w momencie, gdy jego status to Przygotowanie. Import można anulować na stronie Statystyk importu.