Jak importować listę kontaktów?
Ten artykuł dotyczy nowego widoku „Dodaj kontakty”. Jeśli widzisz inny interfejs, być może nadal korzystasz ze starszej wersji. Kroki i nazwy przycisków są jednak w większości spójne w obu widokach.
Zanim rozpoczniesz…
- Dopilnuj, aby Twoja lista spełniała wszystkie wymagania importu takie jak rozmiar pliku, jego rozszerzenie i formatowanie danych. Dzięki temu uzyskasz pewność, że zawartość Twojego pliku zostanie poprawnie przesłana do listy kontaktów.
- Sprawdź ponownie jakość swojej listy. Lista nie może zawierać funkcyjnych adresów emailowych.
- Poproś właścicieli adresów mailowych o pozwolenie na dodanie ich do Twojej listy kontaktów przed rozpoczęciem importu pliku. Nie będziemy wysyłać wiadomości potwierdzających zapis do importowanych kontaktów.
Jak rozpocząć import listy?
- Przejdź do menu Kontakty i kliknij przycisk Dodaj kontakty. Następnie możesz zdecydować, czy chcesz dodawać kontakty pojedynczo, z pliku, poprzez integrację, czy przy użyciu formularza zapisu.
- Wybierz dodanie kontaktów z pliku.
- Wybierz listę z rozwijalnego menu. Jeżeli chcesz, aby importowane kontakty zaczęły otrzymywać autorespondery, zaznacz opcję Dodaj do cyklu autoresponderów. Następnie wybierz dzień cyklu, do którego chcesz dodać swoje kontakty.
- Wybierz opcję Prześlij plik lub wklej, aby wybrać sposób dodawania kontaktów.
Po dodaniu listy należy dokończyć proces przesyłania danych.
Przesyłanie pliku
Przesyłanie pliku to domyślne ustawienie importu. Plik możesz przesłać na jeden z dwóch sposobów:
- przeciągnij i upuść plik na wskazane pole
- kliknij przycisk Wybierz plik , aby wybrać plik ze swojego komputera.
Możesz przesyłać tylko pliki o następujących rozszerzeniach: CSV, TXT, VCF, XLSX, ODS. Maksymalny rozmiar pliku to 50 MB. Dodatkowo jest możliwość importowania pliku XLS o maksymalnym rozmiarze 10 MB.
Uwaga: Jeżeli posiadasz konto MAX możesz wymagać dodatkowego potwierdzenia od swoich kontaktów podczas przesyłania listy bez zmiany ustawień listy z subskrypcji bez potwierdzenia (single opt-in) na subskrypcję z potwierdzeniem (double opt-in).
Wklejanie listy
Przejdź do zakładki Wklej z pliku. Pamiętaj, że w jednym wierszu możesz wprowadzić tylko jeden adres email. Jeśli chcesz dodać pola dodatkowe do wklejanych adresów email, musisz je wydzielić przecinkami. Aby dodać nową pozycję wciśnijna klawiaturze klawisz Enter. PRZYKŁAD:
jan@aol.com,Jan,mężczyzna,35(Enter)
kasia@hotmail.com,Kasia,kobieta,40(Enter)
krzysztof@gmail.com,Krzysztof,mężczyzna,23(Enter)
Uwaga : Do wydzielania poszczególnych pól w wierszu możesz także użyć średników lub spacji.
Dokończenie przesyłania
- Zdecyduj, czy chcesz dodać nowe dane, czy zaktualizować istniejące.
- Dodaj nowe kontakty i zaktualizuj dane istniejących — wybierz tę opcję, aby dodać nowe kontakty i zaktualizować (nadpisać) dane dla kontaktów, które już znajdują się na Twojej liście.
- Dodaj jedynie nowe kontakty — wybierz tę opcję, aby dodać tylko nowe kontakty i nie aktualizować danych dla kontaktów, które już znajdują się na Twojej liście.
- Tylko aktualizuj dane istniejących kontaktów — wybierz tę opcję, aby tylko zaktualizować dane dla kontaktów, które już znajdują się na Twojej liście.
- Zaznacz okienko dotyczące posiadania zgody na dodanie do listy.
- Kliknij przycisk Dalej. Następnie zobaczysz stronę, na której możesz przypisać kolumny danych do pól dodatkowych.
- Przypisz pola dodatkowe ze swojego konta GetResponse do przesyłanych informacji. Możesz też pominąć proces przypisywania pól dodatkowych poprzez zaznaczenie opcji Pomiń kolumny ze znakiem “?”.
- Kliknij przycisk Importuj.
Czy importy można anulować?
Tak, możesz anulować import listy tylko w momencie, gdy jego status to Przygotowanie. Import można anulować na stronie Statystyk importu.