Jak wybrać i skonfigurować domenę wysyłkową? MAX
Domena wysyłkowa jest używana do konfiguracji Twojego serwera, ale nie jest tożsama z Twoim adresem
email nadawcy. Użyjemy jej do hostowania Twojego panelu użytkownika, a także jako elementu Twojej
infrastruktury wysyłkowej. Będzie ona także widoczna w nagłówku każdej wiadomości wysłanej za
pośrednictwem konta GetResponse MAX. Oznacza to, że w zależności od używanych przez Twoich
odbiorców klientów pocztowych, domena ta może pojawić się w różnych miejscach. Miej na uwadze to, że w niektórych przypadkach pojawi się także w sąsiedztwie Twojego adresu email nadawcy.
Uwaga: Twoja domena wysyłkowa to nie to samo co Twój adres nadawcy wiadomości.
Domena wysyłkowa pozwala Ci zalogować się na Twoje konto i dostarcza wiadomości do serwerów odbiorcy. Zazwyczaj nie rzuca się w oczy, chyba że odbiorca sprawdzi szczegóły wiadomości lub nagłówek, np. tutaj:
Uwaga: Możesz dodać adresy nadawcy później, kiedy już będziesz mieć dostęp do w pełni skonfigurowanego konta. Będziesz mógł wtedy dodać dowolną liczbę adresów nadawcy.
Domena wysyłkowa będzie widoczna:
- w nagłówkach wszystkich wiadomości wysłanych z Twojego konta GetResponse MAX,
- tuż obok adresu nadawcy (“Od”) w Gmailu lub Outlooku, jednak można tego uniknąć uwierzytelniając domenę DKIM,
- w linkach rezygnacji z subskrypcji lub “zmiany danych kontaktowych”,
- w linkach umieszczonych w treści Twoich wiadomości jednak tylko po uruchomieniu funkcjonalności śledzenia kliknięć,
- w linkach do landing page’y, które nie zostały przekierowane na zewnętrzną domenę,
- w linkach do formularzy,
- w webinarach.
Dobór domeny wysyłkowej jest niezwykle ważny. Zmiana tej domeny nie będzie łatwa po wstępnej konfiguracji konta i może się wiązać z dodatkowymi kosztami.
GetResponse MAX umożliwia wysyłanie wiadomości email za pośrednictwem wielu adresów IP i wielu domen wysyłkowych. To oznacza, że możesz skonfigurować różne kombinacje adresów IP i domen wysyłkowych, zależnie od Twoich indywidualnych potrzeb jako nadawcy. Możesz przypisać wiele domen do jednego adresu IP lub kilku adresów IP, z których każdy jest powiązany z oddzielną domeną wysyłkową. Ta konfiguracja jest dostosowana do Twojego wolumenu wysyłek, preferencji brandingowych i innych wymagań.
Dla przykładu: kontrakt obejmujący 3 adresy IP może dać Ci różne możliwości konfiguracyjne, takie jak:
- Jedna domena wysyłkowa z trzema przypisanymi do niej adresami IP umożliwi większą prędkość wysyłek, szybszą rozgrzewkę adresów i lepszą dostarczalność (wysyłka jest kierowana przez trzy adresy IP).
- Trzy domeny wysyłkowe z jednym przypisanym do nich adresem IP pozwoli na większą elastyczność w zakresie brandingu, ponieważ możesz stworzyć różne konta na Twoim serwerze GetResponse MAX i każde z kont może mieć własną, dedykowaną domenę (z wybranym przez Ciebie brandingiem) oraz dedykowany adres IP.
Wybór domeny wysyłkowej
Podczas wyboru domeny wysyłkowej trzeba stosować się do kilku ogólnych wytycznych:
- nie korzystaj z domeny wysyłkowej, która jest już używana na potrzeby innej strony internetowej, innego serwera pocztowego lub dowolnego innego celu niż domena wysyłkowa,
- nie korzystaj z domeny, która ma już utworzone inne rekordy. Usuń je, jeśli zajdzie taka potrzeba,
- możesz korzystać z subdomeny (np. mailing.twojstrona.com lub newsletter.twojstrona.com),
- możesz korzystać z nowej domeny (mailingtwojastrona.com; newslettertwojastrona.com itd.).
Zalecamy korzystanie z domeny wysyłkowej zakończonej na .com lub inny popularny format.
Unikaj korzystania z domen kończących się na .biz .net .org .info oraz zakończeń domen dłuższych niż trzy
Należy unikać używania domen kuzynowych (domen o nazwie, która jest zwodniczo podobna do innej nazwy domeny). Na przykład, jeśli Twoja firma ma domenę firmową example.com i utworzysz domenę wysyłającą example.net, może być ona traktowana jako spoofing przez dostawców usług internetowych i powodować problemy z dostarczalnością. Upewnij się, że adres domeny jest zapisany małymi literami.
Przy wyborze domeny wysyłkowej należy również wziąć pod uwagę następujące kwestie:
- Warto użyć nazwy domeny, która nawiązuje do nazwy Twojej firmy lub produktu (lecz nie jest to obowiązkowe).
- Nie używaj nazwy “getresponse” w jakiejkolwiek formie w nazwie Twojej domeny.
- Nazwa powinna składać się z maksymalnie 32 znaków (niektórzy dostawcy usług pocztowych odmówią stworzenia feedback loopów dla dłuższych nazw).
- Nie używaj katalogu domeny (np. twojastrona.com.mailing).
- Nazwa domeny powinna być publiczna i dostępna dla każdego, nie powinna korzystać też z usług prywatności, aby ukrywać dane kontaktowe podmiotu rejestrującego tę domenę. Możesz sprawdzić, czy Twoje dane są publiczne (lub nie) poprzez krótki test domeny wysyłkowej w tym miejscu: http://www.whois.com (to uniemożliwia wielu największym dostawcom usług pocztowych umieszczenie serwera pocztowego na whiteliście).
Uwaga: domenę wysyłkową należy skonfigurować zgodnie z informacjami, które otrzymasz od naszego wsparcia klienta. Domena musi być skierowana na oba nasze serwery NS. Adresy serwerów zostaną dostarczone przez zespół wsparcia klientów MAX.
Oznacza to, że domena nie może być wykorzystywana do żadnych innych celów, nie może też mieć żadnych innych rekordów.
Jeśli masz pytania dotyczące konfiguracji domeny, skontaktuj się z nami.
Zmiana ustawień DNS u Twojego dostawcy
Odwiedzając poniższe strony możesz sprawdzić oficjalne instrukcje innych platform dotyczące zmiany serwerów nazw:
- home.pl
- nazwa.pl
- Bluehost
- Cloudflare Registrar
- Cyberfolks
- Domain.com
- DreamHost
- Dynadot
- Enom.com
- GoDaddy
- Google Domains
- Hover
- HostGator
- Hostinger
- HostPapa
- Name.com
- Namecheap
- NameSilo
Należy pamiętać, że kroki mogą się różnić w zależności od tego, gdzie hostowana jest domena. Artykuły, do których prowadzą linki powyżej, są tworzone przez każdą odpowiednią platformę. Jeśli masz dodatkowe pytania dotyczące konfiguracji domeny, możesz skontaktować się z ich pomocą techniczną.