Jak ustawić regularne importy do moich list?
Możesz zintegrować swoje konto GetResponse z innymi aplikacjami i regularnie dodawać kontakty do swojego konta.
Cykliczne importy dają możliwość regularnego dodawania nowych kontaktów lub automatycznej aktualizacji danych kontaktów co 24 godziny. Kiedy konfigurujesz integracje, określasz listę do której dodawane będą kontakty. Możesz również wybrać opcję dodawania kontaktów do cyklu autorespondera. Jako jeden z kroków, masz możliwość przypisania pól dodatkowych do informacji o importowanym kontakcie.
Jeśli zdecydujesz się na ustawienie cyklicznych importów, powinieneś pamiętać o tym, że:
- Może zdarzyć się że przekroczysz dopuszczalny rozmiar bazy adresowej określony w Twoim planie cenowym. Jeśli tak się stanie, doliczymy do Twojego rachunku opłatę za rozszerzenie bazy.
- Żaden zaplanowany import nie może przekroczyć liczby 10,000 kontaktów.
Wszystkie dostępne integracje możesz zobaczyć w zakładce Integracje. Aby do niej dotrzeć, zaloguj się do swojego konta GetResponse, kliknij na Menu w górnym lewym rogu i wybierz Integracje.
Jakie integracje możesz wykorzystać, aby dodawać kontakty do list?
Dysponujemy wieloma integracjami, które możesz ustawić w formie cyklicznych importów. Niektóre integracje będą wymagały skopiowania informacji (takich jak, na przykład klucz API, token OAuth, lokalizacja URL twojego sklepu, itp) z konta, które chcesz połączyć. Następnie wklejenia ich do konta GetResponse. Aplikacje, które możesz połączyć w ten sposób, to:
- Magento
- Zoho
- Shopify
- BigCommerce
Kiedy łączysz swoje konto Salesforce, wymagane jest tylko zalogowanie do tego konta.
W zakładce Integracje znajdź aplikację, którą chcesz zintegrować ze swoim kontem GetResponse. Kliknij na nazwę aplikacji aby rozwinąć szczegóły i wpisać informacje niezbędne aby połączyć oba konta i kliknij na przycisk Połącz.
Gdzie skonfigurować to, jak kontakty mają być importowane?
Szczegóły importu ustawisz na stronie Skonfiguruj cykliczne importy. Dotrzesz do tej strony wpisując dane do autoryzacji i klikając w Połącz w zakładce Integracje.
Strona do konfigurowania cyklicznych importów pozwoli Ci:
- wybrać listę do której chcesz dodawać kontakty,
Uwaga: Kontakty będą importowane co 24 godziny. - dodać kontakty do cyklu autorespondera (nie obowiązkowe),
- wybrać grupę (kontakty lub leady) i źródło (wymagane),
- określić kryteria dodawania kontaktów (dodaj nowe kontakty i zaktualizuj dane istniejących, dodaj jedynie nowe kontakty lub tylko zaktualizuj dane istniejących kontaktów; wymagane),
- potwierdzić, że masz pozwolenie na dodanie tych osób na swoją listę (wymagane)
Jak można przypisywać pola dodatkowe w cyklicznych importach?
Dodatkowe informacje o kontaktach przypiszesz do pól dodatkowych z GetResponse na stronie Przypisz pola dodatkowe. Przeniesiemy Cię na nią automatycznie po skonfigurowaniu szczegółów importu. Pola dodatkowe z aplikacji, z którą się łączysz (na dole) i opcje ich zintegrowania z GetResponse (na górze) są wyświetlane w kolumnach.
Nasz system jest w stanie automatycznie rozpoznać pola nazwy i adresu email. Uwaga: adres email jest wymagany.
W przypadku pozostałych, przypisz pola dodatkowe w GetResponse do pól, które zawierają informacje o kontaktach z konta z którym się łączysz. Zastosuj poniższe kroki, aby dopasować pola dodatkowe:
- Wybierz opcję Przypisz pole i wybierz jedno z istniejących pól dodatkowych.
- Jeśli chcesz pominąć przypisywanie pól niewymaganych, zaznacz okienko Pomiń kolumny ze znakiem „?”
Skieruj kursor na siatkę i przewiń w prawo, aby uzyskać dostęp do menu konfiguracji wszystkich pól. Gdy już skończysz, kliknij przycisk Import.
Uwaga: Pomimo tego, że nie pokazujemy konkretnej informacji (wartości pola dodatkowego) w kolumnach pól dodatkowych, wartości te zostaną zaimportowane.
Czy można ustawić cykliczne importy do większej ilości list?
Jedną integrację można połączyć z wieloma listami. Wróć do zakładki Integracje i kliknij na nazwę aplikacji. Rozwiną się szczegóły integracji i przycisk do skonfigurowania importów. Kliknij przycisk i powtórz powyższe kroki dla innej listy.
Jak zatrzymać lub edytować cykliczne importy?
Aby zatrzymać importy do określonej listy, skieruj kursor na menu Akcji i wybierz Zatrzymaj importy. Jeśli chcesz całkowicie rozłączyć integrację i rozłączyć konta, kliknij przycisk Rozłącz.
Aby edytować szczegóły integracji, skieruj kursor na menu Akcji i wybierz Edytuj ustawienia. Wybierz „Importuj teraz” jeśli nie chcesz czekać na zaplanowany import, aby dodać lub zaktualizować dane kontaktów.
Czy importy z wtyczek różnią się od cyklicznych importów?
Istnieje możliwość importowania kontaktów do GetResponse z innych aplikacji przez wtyczki. W odróżnieniu od cyklicznych importów, wtyczki dają możliwość importu nowych kontaktów lub zaktualizowania ich danych w oparciu w określonych sytuacjach Mogą to być:
- zapisy podczas rejestracji,
- zapisy przez formularz GetResponse,
- odwiedziny na stronie,
- zakupy,
- opuszczone koszyki.
Importy przez wtyczki są wyjątkowo wygodne dla użytkowników ecommerce, którzy posiadają swoje sklepy i chcą na bieżąco aktualizować swoją bazę kontaktów, po dokonaniu zakupów przez ich klientów. Użytkownicy kont Marketing Automation i Ecommerce Marketing mogą zintegrować funkcjonalności ecommerce w GetResponse, takie jak:
- rekomendacje produktów
- nawiązanie do opuszczonego koszyka
- Marketing Automation oraz warunki zrealizowany zakup, opuszczony koszyk i odwiedzony URL.
W ten sposób możesz śledzić zachowania swoich klientów i wysyłać do nich spersonalizowane wiadomości. Nie ma limitu kontaktów, które można wyeksportować do GetResponse przez wtyczki.
Tutaj dowiesz się więcej na temat naszych wtyczek ecommerce.