Jak upewnić się, że przestrzegam przepisów CASL?

1 czerwca 2014 wprowadzono zmiany w prawach dotyczących wysyłki wiadomości do kanadyjskich adresów IP.

GetResponse, jako platforma do email marketingu bazująca na zgodach subskrybentów, przestrzega legislacji międzynarodowych dotyczących nadawców poczty elektronicznej. Nasza polityka anty-spamowa zawiera orzeczenia CASL, ponieważ podejmujemy wszelkie starania, aby GetResponse było środowiskiem wolnym od spamu i spamerów.

Tak wdrożyliśmy CASL (Canada’s Anti-Spam Legislation) na naszej platformie:

  • informacje na temat nadawcy wiadomości zawarte są w stopce każdej wiadomości wysyłanej przez GetResponse,
  • wdrożyliśmy mechanizm do łatwego wypisu z listy,
  • zalecamy używanie subskrypcji wymagającej dodatkowego potwierdzenia przy zapisach przez stronę WWW oraz API,
  • automatycznie podejmujemy działania wobec adresów, które wypisały się z listy, zgłosiły spam lub zostały oznaczone jako zwrot.

Jeśli chcesz poprosić kontakty, aby ponownie potwierdziły subskrypcję, aby upewnić się, że przestrzegasz CASL, wykonaj następujące kroki:

  • Stwórz newsletter w zakładce Email marketing > Newslettery, w którego temacie wyraźnie określisz czego dotyczy oraz uruchom śledzenie kliknięć,
  • W treści wiadomości wyjaśnij, jaki jest jej cel i jakie czynności musi wykonać odbiorca, na przykład:

„Z uwagi na zmiany w prawie anty-spamowym, prosimy o potwierdzenie Twojej subskrypcji. Prosimy kliknij link poniżej, aby nadal otrzymywać nasze wiadomości.”

[[link]]

Upewnij się, że dodasz link, który odbiorcy mają kliknąć. Może to być jakikolwiek link, adres URL może zawierać podziękowanie za ponowną subskrypcję. Możesz taką stronę stworzyć w kreatorze landing pages.

Po wysłaniu wiadomości odczekaj kilka dni i przejdź do zakładki Kontakty > Wyszukiwanie. Kliknij Wyszukiwanie zaawansowane i następnie Dodaj warunek. Z rozwijalnej listy wybierz Akcje kontaktu > Link niekliknięty, następnie wybierz wiadomość i link, aby wyświetlić kontakty i usunąć te, które nie wykonały czynności.

Uwaga: Jeśli używałeś subskrypcji wymagającej dodatkowego potwierdzenia, nie musisz prosić swoich kontaktów o ponowne potwierdzenie subskrypcji.