Jak stworzyć webhook?
Webhooki to automatyczne wiadomości wysyłane z aplikacji, w momencie realizacji wcześniej ustawionego zdarzenia. Zawierają dane, które są wysyłane do unikanego linku. W przeciwieństwie do innych zapytań API, webhooki wysyłane są natychmiast i nie wymagają od Ciebie wiele pracy.
Webhooki w GetResponse pozwalają wysłać dane w czasie rzeczywistym do każdej aplikacji, z jakiej korzystasz.
Jak ustawić webhook?
Aby ustawić webhook:
- Przejdź do zakładki Webhooki.
- Kliknij Stwórz webook.
- Wpisz Nazwę webhooka oraz jego Adres URL. Dzięki temu będziemy wiedzieli gdzie mamy przesyłać zgromadzone informacje.
- Wybierz zdarzenia, o których mamy Cię poinformować. W ten sposób będziemy wiedzieć, kiedy mamy to zrobić.
- Zmień Status webhooka na aktywny i zdecyduj, czy chcesz włączyć Grupowanie webhooków. Kliknij Stwórz webhook.
Możesz skonfigurować swoje webhooki, tak aby wysyłały wiadomości dotyczące następujących zdarzeń:
- Link kliknięty – aby otrzymać powiadomienie, gdy kontakt kliknie link w wiadomości.
- Wiadomość otwarta – aby otrzymać powiadomienie, gdy kontakt otworzy wiadomość.
- Kontakt zapisany – aby otrzymać powiadomienie, gdy kontakt dołącza do listy.
Uwaga: To zdarzenie nie zadziała w przypadku importu. - Kontakt skopiowany – aby otrzymać powiadomienie, gdy kontakt jest skopiowany z jednej listy do innej.
- Kontakt przeniesiony – aby otrzymać powiadomienie, gdy kontakt jest przeniesiony z jednej listy do innej.
- Kontakt wypisany – aby otrzymać powiadomienie, gdy kontakt wypisuje się poprzez link w wiadomości.
- SMS link kliknięty (dostępne tylko w GetResponse MAX) –by otrzymać powiadomienie, gdy kontakt kliknie link w wiadomości SMS.
- Zmieniono wartość pola dodatkowego – aby otrzymać powiadomienie za każdym razem gdy pole dodatkowe zostało dodane, usunięte lub zmienione u już istniejącego kontaktu.
- Zmieniono adres email kontaktu – aby otrzymać powiadomienie za każdym razem, gdy adres email kontaktu zostaje zmieniony.
- Import kontaktów zakończony – aby otrzymać powiadomienie, gdy import kontaktów jest zakończony oraz, aby otrzymać informację o statusie (powodzenie/niepowodzenie) importu.
- Kontakt zwrócony został usunięty – aby otrzymać powiadomienie, gdy kontakt, który zwrócił otrzymaną wiadomość, zostanie usunięty z listy.
Gdzie znajdę dokumentację techniczną?
Tutaj znajdziesz więcej informacji technicznych na temat webhooków:
Uwaga: Ten krok wymaga zaawansowanych umiejętności programistycznych. Możesz przesłać tę dokumentację do swojego programisty API.
Jak edytować i usuwać istniejące webhooki?
Aby wyświetlić, edytować lub usunąć istniejące webhooki, przejdź do Menu > Webhooki.
Możesz kliknąć na istniejący webhook, aby zobaczyć skonfigurowane dla niego zdarzenia. Aby edytować lub usunąć webhook:
- Najedź kursorem myszy na menu akcji (trzy pionowe kropki).
- Wybierz Edytuj lub Usuń z rozwijanej listy.