Jak stworzyć webhook?

Webhooki to automatyczne wiadomości wysyłane z aplikacji, w momencie realizacji wcześniej ustawionego zdarzenia. Zawierają dane, które są wysyłane do unikanego linku. W przeciwieństwie do innych zapytań API, webhooki wysyłane są natychmiast i nie wymagają od Ciebie wiele pracy.

Webhooki w GetResponse pozwalają wysłać dane w czasie rzeczywistym do każdej aplikacji, z jakiej korzystasz.

Jak ustawić webhook?

Aby ustawić webhook:

  1. Przejdź do zakładki Webhooki.
  2. Kliknij Stwórz webook.
  3. Wpisz Nazwę webhooka oraz jego Adres URL. Dzięki temu będziemy wiedzieli gdzie mamy przesyłać zgromadzone informacje.

  4. Wybierz zdarzenia, o których mamy Cię poinformować. W ten sposób będziemy wiedzieć, kiedy mamy to zrobić.

  5. Zmień Status webhooka na aktywny i zdecyduj, czy chcesz włączyć Grupowanie webhooków. Kliknij Stwórz webhook.



Możesz skonfigurować swoje webhooki, tak aby wysyłały wiadomości dotyczące następujących zdarzeń:

  • Link kliknięty – aby otrzymać powiadomienie, gdy kontakt kliknie link w wiadomości.
  • Wiadomość otwarta – aby otrzymać powiadomienie, gdy kontakt otworzy wiadomość.
  • Kontakt zapisany – aby otrzymać powiadomienie, gdy kontakt dołącza do listy.
    Uwaga: To zdarzenie nie zadziała w przypadku importu.
  • Kontakt skopiowany – aby otrzymać powiadomienie, gdy kontakt jest skopiowany z jednej listy do innej.
  • Kontakt przeniesiony – aby otrzymać powiadomienie, gdy kontakt jest przeniesiony z jednej listy do innej.
  • Kontakt wypisany – aby otrzymać powiadomienie, gdy kontakt wypisuje się poprzez link w wiadomości.
  • SMS link kliknięty (dostępne tylko w GetResponse MAX) –by otrzymać powiadomienie, gdy kontakt kliknie link w wiadomości SMS.
  • Zmieniono wartość pola dodatkowego – aby otrzymać powiadomienie za każdym razem gdy pole dodatkowe zostało dodane, usunięte lub zmienione u już istniejącego kontaktu.
  • Zmieniono adres email kontaktu – aby otrzymać powiadomienie za każdym razem, gdy adres email kontaktu zostaje zmieniony.
  • Import kontaktów zakończony – aby otrzymać powiadomienie, gdy import kontaktów jest zakończony oraz, aby otrzymać informację o statusie (powodzenie/niepowodzenie) importu.

Gdzie znajdę dokumentację techniczną?

Tutaj znajdziesz więcej informacji technicznych na temat webhooków:

Uwaga: Ten krok wymaga zaawansowanych umiejętności programistycznych. Możesz przesłać tę dokumentację do swojego programisty API.

Jak edytować i usuwać istniejące webhooki?

Aby wyświetlić, edytować lub usunąć istniejące webhooki, przejdź do Menu > Webhooki.

Możesz kliknąć na istniejący webhook, aby zobaczyć skonfigurowane dla niego zdarzenia. Aby edytować lub usunąć webhook:

  1. Najedź kursorem myszy na menu akcji (trzy pionowe kropki).
  2. Wybierz Edytuj lub Usuń z rozwijanej listy.