Jak stworzyć RSS-to-email?

Dzięki funkcji RSS-to-email możesz dotrzeć do czytelników Twojego bloga i powiadamiać ich o nowych wpisach drogą emailową i przez media społecznościowe. Aby stworzyć taką wiadomość, przejdź do zakładki Email marketing > RSS-to-email. Następnie kliknij przycisk Dodaj nową. Następnie przygotuj wiadomość:

  1. Ustawienia
    Wprowadź link kanału RSS i wybierz częstotliwość wysyłek. Możesz wybrać jedną z dwóch opcji:
  • Za każdym razem, gdy zostanie dodany nowy post,
  • Regularne wysyłki (codziennie, tygodniowo, miesięcznie) na podstawie kryteriów filtru. Wybierając regularne wysyłki, możesz zawrzeć w wiadomości od 1 do 30 wpisów (w pierwszej wiadomości zostanie zawartych 30 postów – bez względu na wybraną liczbę).

W kolejnych krokach zdefiniuj nazwę i temat wiadomości i wybierz adres nadawcy. Możesz także ustawić opcje podzielenia się wiadomością w mediach społecznościowych.

2. Szablon

Wybierz jeden z gotowych szablonów wiadomości. Wystarczy, że klikniesz przycisk Użyj szablonu.

3. Utwórz

Skomponuj swoja wiadomość przy użyciu dostępnych w edytorze opcji. Po prawej stronie ekranu znajdziesz dodatkowe elementy, które możesz umieścić w szablonie.

Kreator wiadomości umożliwia zmianę wyglądu wpisu na blogu. Kliknij miejsce, w którym pojawił się post, aby wyświetlić dodatkowe menu.

Kliknij ikonę RSS po prawej stronie ekranu, aby pokazać lub schować konkretne elementy postu.

Możesz korzystać z dowolnych pól dodatkowych lub tagów do personalizacji, które utworzono w koncie. W elementach tekstowych możesz umieszczać dodatkowe pola dodatkowe związane z funkcją RSS-to-email:

[[rss_title]] – wstawienie tytułu kanału RSS,

[[rssitem_title]] – wstawienie tytułu wpisu na blogu,

[[rssitem_author]] – wstawienie nazwiska autora wpisu,

[[rssitem_content]] – wstawienie treści wpisu,

[[rssitem_image]] – wstawienie linka do obrazu dodanego do wpisu,

[[rss_url]] – wstawienie adresu URL wpisu,

[[rss_description]] – wstawienie opisu kanału RSS,

[[rssitem_comments]] – wstawienie liczby komentarzy.

4. Odbiorcy
Wybierz listy kontaktów, do których chcesz wysyłać aktualizacje. Opcjonalnie, wybierz segmenty lub listy, które chcesz wyłączyć z wysyłek.

5. Podsumowanie
Tutaj znajdziesz podsumowanie wiadomości RSS-to-email i zapiszesz wprowadzone ustawienia.

Uwaga:
GetResponse rozpoznaje nowe wpisy na blogu tylko na podstawie ich tytułów. Oznacza to, że dodanie wpisu o tytule, który został wcześniej użyty, nie wywoła wysyłki wiadomości. Działa to też w drugą stronę: edycja tematu już istniejącego wpisu zostanie potraktowana jako dodanie nowego.
Jeżeli wybierzesz regularne wysyłki i wskażesz konkretną liczbę wyświetlanych wpisów, faktyczna liczba postów zawartych w wiadomości będzie zależna od tego, ile z nich spełnia wybrane kryteria filtru. Przykład: ustawiasz wysyłkę pięć wpisów, ale w zeszłym tygodniu dodałeś na blogu tylko trzy posty. GetResponse wyśle do czytelników tylko te trzy wpisy.

Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj artykuł, z którego dowiesz się, czym jest newsletter i jak skutecznie komunikować się ze swoimi subskrybentami.