Jak stworzyć RSS-to-email?
Dzięki funkcji RSS-to-email możesz dotrzeć do czytelników Twojego bloga i powiadamiać ich o nowych wpisach drogą emailową i przez media społecznościowe. Aby stworzyć taką wiadomość, przejdź do zakładki Email marketing > RSS-to-email. Następnie kliknij przycisk Dodaj nową. Następnie przygotuj wiadomość:
- Ustawienia
Wprowadź link kanału RSS i wybierz częstotliwość wysyłek. Możesz wybrać jedną z dwóch opcji:
- Za każdym razem, gdy zostanie dodany nowy post,
- Regularne wysyłki (codziennie, tygodniowo, miesięcznie) na podstawie kryteriów filtru. Wybierając regularne wysyłki, możesz zawrzeć w wiadomości od 1 do 30 wpisów (w pierwszej wiadomości zostanie zawartych 30 postów – bez względu na wybraną liczbę).
W kolejnych krokach zdefiniuj nazwę i temat wiadomości i wybierz adres nadawcy. Możesz także ustawić opcje podzielenia się wiadomością w mediach społecznościowych.
2. Szablon
Wybierz jeden z gotowych szablonów wiadomości. Wystarczy, że klikniesz przycisk Użyj szablonu.
3. Utwórz
Skomponuj swoja wiadomość przy użyciu dostępnych w edytorze opcji. Po prawej stronie ekranu znajdziesz dodatkowe elementy, które możesz umieścić w szablonie.
Kreator wiadomości umożliwia zmianę wyglądu wpisu na blogu. Kliknij miejsce, w którym pojawił się post, aby wyświetlić dodatkowe menu.
Kliknij ikonę RSS po prawej stronie ekranu, aby pokazać lub schować konkretne elementy postu.
Możesz korzystać z dowolnych pól dodatkowych lub tagów do personalizacji, które utworzono w koncie. W elementach tekstowych możesz umieszczać dodatkowe pola dodatkowe związane z funkcją RSS-to-email:
[[rss_title]]
– wstawienie tytułu kanału RSS,
[[rssitem_title]]
– wstawienie tytułu wpisu na blogu,
[[rssitem_author]]
– wstawienie nazwiska autora wpisu,
[[rssitem_content]]
– wstawienie treści wpisu,
[[rssitem_image]]
– wstawienie linka do obrazu dodanego do wpisu,
[[rss_url]]
– wstawienie adresu URL wpisu,
[[rss_description]]
– wstawienie opisu kanału RSS,
[[rssitem_comments]]
– wstawienie liczby komentarzy.
4. Odbiorcy
Wybierz listy kontaktów, do których chcesz wysyłać aktualizacje. Opcjonalnie, wybierz segmenty lub listy, które chcesz wyłączyć z wysyłek.
5. Podsumowanie
Tutaj znajdziesz podsumowanie wiadomości RSS-to-email i zapiszesz wprowadzone ustawienia.
Uwaga:
GetResponse rozpoznaje nowe wpisy na blogu tylko na podstawie ich tytułów. Oznacza to, że dodanie wpisu o tytule, który został wcześniej użyty, nie wywoła wysyłki wiadomości. Działa to też w drugą stronę: edycja tematu już istniejącego wpisu zostanie potraktowana jako dodanie nowego.
Jeżeli wybierzesz regularne wysyłki i wskażesz konkretną liczbę wyświetlanych wpisów, faktyczna liczba postów zawartych w wiadomości będzie zależna od tego, ile z nich spełnia wybrane kryteria filtru. Przykład: ustawiasz wysyłkę pięć wpisów, ale w zeszłym tygodniu dodałeś na blogu tylko trzy posty. GetResponse wyśle do czytelników tylko te trzy wpisy.
Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj artykuł, z którego dowiesz się, czym jest newsletter i jak skutecznie komunikować się ze swoimi subskrybentami.