Jak stworzyć lejek dla płatnych webinarów?
Lejek webinarowy pomoże Ci utrzymać relacje z subskrybentami poprzez promowanie webinarów. To także narzędzie do budowania listy i możliwość nawiązania kontaktu z odbiorcami.
Istnieją 2 typy webinarów, które można stworzyć w ramach lejku webinarowgo:
- Darmowe webinary,
- Płatne webinary.
Aby stworzyć lejek, przejdź do zakładki Lejek konwersji > Stwórz lejek.
Tworzenie lejka dla płatnych webinarów
1. Wybierz Promocja webinaru z dostepnych opcji.
2. Kliknij Stwórz obok zakładki Płatny webinar.
3. Następnie zobaczysz okno, w którym należy wpisać nazwę lejka. Po wpisaniu nazwy, GetResponse automatycznie utworzy listę przypisaną do Twojego lejka. Nazwa lejka powinna zawierać co najmniej 4 znaki. Kliknij Zapisz i kontynuuj, aby przejść dalej.
4. Zacznij od nadania tytułu. Tytuł powinien zawierać co najmniej 3 znaki i powinien przyciągać uwagę. Nie dodawaj kodu HTML ani żadnych tagów.
5. Aby skonfigurować podstawowe ustawienia, kliknij Dodaj szczegóły.
Adres URL webinaru generowany jest na podstawie tytułu, ale możesz zmienić go ręcznie. Możesz także skopiować link, aby go udostępnić.
6. Wybierz datę i godzinę, dołącz wiadomość wyświetlaną w poczekalni oraz ustaw stronę z podziękowaniem. Zostanie ona wyświetlona po zakończeniu webinaru.
7. Kliknij Zapisz ten krok, a następnie wybierz Edytuj ustawienia, aby otworzyć ustawienia rejestracji i zapisu.
8. Kontakty zostaną dodane do listy powiązanej z lejkiem. Możesz także włączyć powiadomienia o webinarze. W przypadku płatnych webinarów rejestracja jest zawsze wyłączona, więc nie ma możliwości jej edycji.
9. Wybierz sklep, do którego powinien zostać dodany webinar. Możesz stworzyć nowy sklep, klikając opcję Stwórz inny sklep.
System poprosi Cię o podanie nazwy sklepu oraz wybranie waluty. Każdy sklep może mieć przypisaną tylko jedną walutę.
10. Podaj cenę za udział w webinarze. Musisz także dodać obraz promujący Twój webinar.
11. Kliknij Zapisz ten krok, aby zakończyć ten etap.
12. Kliknij Stwórz, aby zapisać ustawienia.
13. Po kliknięciu przycisku Stwórz, zostaniesz przekierowany do ustawień lejka, gdzie możesz zmienić jego nazwę oraz sprawdzić przypisaną do niego listę. Będziesz miał możliwość dodania większej ilości kontaktów do lejka, między innymi przez skopiowanie lub przeniesienie ich z innej listy.
Konfigurowanie systemu płatności
Następnym krokiem jest wybór procesora płatności. Obecnie oferujemy 4 opcje:
PayPal
1. Aby połączyć się z kontem PayPal, kliknij logo serwisu, a następnie Connect with PayPal. Pojawi się okienko logowania do konta PayPal.
2. Zaloguj się podając swój adres e-mail i kliknij Dalej.
3. Wprowadź hasło do konta PayPal i kliknij Zaloguj się.
Pamiętaj, że musisz mieć konto Business.
Stripe
1. Aby połączyć się ze Stripe, kliknij logo serwisu, a następnie Connect with Stripe.
2. Wybierz Sign in with Stripe to connect
3. Wpisz adres e-mail oraz hasło do konta Stripe i kliknij Sign in to your account
Square
1. Aby połączyć się z kontem Square, kliknij logo Square, a następnie połącz się ze Square.
2. Wprowadź swój adres email oraz hasło i kliknij zaloguj się.
PayU
1. Aby połączyć się z PayU, kliknij na ikonę PayU.
2. Wpisz ID punktu płatności (pos_id), protokół oAuth (client_secret) i Drugi klucz (MD5). (Klucze MD5 znajdziesz w swoim koncie PayU. Aby je odnaleźć, zaloguj się do PayU i przejdź do Moje sklepy > Punkty płatności, następnie dodaj nowy punkt płatności lub edytuj istniejący > Klucze konfiguracji).
3. Kliknij Podłącz
Po połączeniu się z odpowiednim procesorem, kliknij Zapisz.
Konfigurowanie etapów lejka
Zostaniesz przeniesiony na stronę lejka, gdzie należy ukończyć poszczególne kroki tworzenia lejka.
Wypromuj swój webinar
Stwórz stronę rejestracji na webinar wraz z formularzem zapisu i tzw. exit pop-up. Poinformuj odwiedzających stronę o temacie webinaru i zachęć ich do wzięcia w nim udziału.
1. Aby zbierać nowe zapisy, kliknij Stwórz stronę zapisu. System przeniesie Cię do kreatora landing pages.
2. Musisz wybrać szablon. Pogrupowane są one kategoriami, więc wybierz szablon z kategorii Webinary.
3. Dodaj nazwę strony.
4. Kliknij Użyj. Zostaniesz przekierowany do edytora.
5. Dostosuj szablon do swoich potrzeb. Szablon strony zapisu będzie zawierał formularz statyczny oraz formularz typu exit pop-up, aby zbierać zapisy na Twoją listę. Możesz stworzyć do 10 wariantów strony w celu jej testowania.
6. Kiedy strona będzie gotowa, kliknij Kolejny krok, aby przejść do ustawień.
7. Możesz dodać nazwę strony, jej opis, adres URL, a także stronę z podziękowaniem. Możesz także skonfigurować ustawienia Analityka i Remarketing, oraz śledzenie konwersji AdWords.
8. Kliknij Publikuj ,aby kontynuować tworzenie lejka.
Uwaga: Po zapisie Twoi subskrybenci otrzymają maila z prośbą o potwierdzenie zapisu na webinar.
Możesz dodać więcej stron, edytować i usuwać już istniejące oraz zarządzać nimi, klikając menu Akcje (pionowy wielokropek) po prawej stronie.
Link do strony zobaczysz pod jej nazwą. Aby otworzyć stronę, kliknij ikonkę podglądu.
Nawiąż kontakt z zarejestrowanymi
Stwórz autoresponder, aby powitać nowych subskrybentów.
1. Aby zacząć, kliknij Stwórz wiadomość.
2. Zostaniesz przekierowany do ustawień autorespondera, gdzie należy dodać nazwę wiadomości, jej tytuł, adres nadawcy oraz pole Odpowiedz do. Możesz także skonfigurować ustawienia wysyłki.
3. Kiedy będziesz gotowy, kliknij Kolejny krok. Będziesz mógł wybrać szablon odpowiadający szablonowi Twojej strony zapisu, jeśli wybierzesz kategorię Webinary.
4. Ta strona ma na celu powitanie Twoich subskrybentów oraz skierowanie ich na stronę sprzedaży, na której mogą wykupić dostęp do webinaru. Szablony dla płatnych webinarów domyślnie wyświetlą link do webinaru oraz link do strony sprzedaży.
5. Dostosuj szablon wiadomości do swoich potrzeb i kliknij Dalej, aby kontynuować tworzenie lejka.
Uwaga: pierwsza wiadomość zostanie wysłana do kontaktów w dniu dołączenia do listy. Możesz to zmienić, przechodząc do Menu > Autorespondery. Możesz stworzyć więcej niż 1 autoresponder. Łącznie możesz mieć do 64 wiadomości.
Aby zarządzać autoresponderami, edytować lub usuwać je, dodawać nowe lub wyświetlić kontakty, kliknij ikonkę akcji (pionowy wielokropek).
Aby sprawdzić, jak wygląda wiadomość, kliknij ikonkę podglądu.
Zamień kontakty w klientów
Następnym krokiem jest stworzenie strony sprzedażowej oraz formularza zamówienia, które będą zachęcać kontakty do zakupu udziału w webinarze.
1. Kliknij Stwórz stronę sprzedażową
2. Zostaniesz przeniesiony do strony z wyborem szablonów. Przejdź do kategorii Webinary i wybierz szablon, który odpowiada Twoim poprzednim wyborom. Będzie on zawierał stronę landing page oraz formularz zamówienia.
3. Po wybraniu szablonu wprowadź nazwę strony i kliknij Kolejny krok.
4. Szablon strony sprzedażowej będzie zawierać podsumowanie produktu, który sprzedajesz, oraz linka do formularza zamówienia. Możesz edytować formularz oraz dodawać do niego nowe pola, jeśli przejdziesz do zakładki Formularz zamówienia.
5. Formularz zamówienia będzie zawierał różne pola w zależności od wybranego procesora płatności.
6. Aby edytować pola formularza, podwójnie je kliknij. Jeśli klikniesz wolne pole w obrębie formularza, zobaczysz możliwość dodania nowych pól lub usunięcia już istniejących, korzystając z opcji Pola formularza zapisu
7. Kiedy będziesz gotowy, kliknij Kolejny krok.
8. Zostaniesz przeniesiony do ustawień strony. Możesz dodać nazwę strony oraz jej opis, a także sprawdzić adres URL. Możesz też skonfigurować ustawienia Analityka i Remarketing, oraz śledzenie konwersji AdWords.
9. Kliknij Publikuj, aby kontynuować.
Uwaga: Kiedy Twoi klienci opuszczą formularz zamówienia, przypomnimy im, że nie sfinalizowali zakupu. Cykl marketing automation zostanie automatycznie stworzony dla Twojej strony sprzedażowej. E-mail informujący o porzuconym koszyku wysyłany jest po 30 minutach od momentu opuszczenia koszyka.
Jeśli chcesz edytować wiadomość informującą o porzuconym koszyku, najedź kursorem na ikonkę akcji (pionowy wielokropek) i kliknij Edytuj wiadomość.
Jeśli ktoś wykupi webinar, wyświetlimy stronę potwierdzającą z przyciskiem dostępu do webinaru. Osoba tak otrzyma również wiadomość e-mail z linkiem do strony potwierdzającej.
Możesz zarządzać stroną sprzedażową, formularzem zamówienia oraz wiadomością, klikając ikonkę Akcji po prawej stronie.
Aby wyświetlić stronę sprzedażową, formularz zamówienia czy wiadomość z porzuconym zamówieniem, użyj ikonek podglądu.
Zamówienie – na stronie lejka uwzględniamy wszystkie rozpoczęte zamówienia, nawet jeśli jakieś zamówienie nie zostało zrealizowane. Możesz więc zobaczyć 5 prób zamówenia, ale żadnego zrealizowanego, co oznacza, że 5 osób nie ukończyło zamówienia. W przypadku transakcji za pomocą karty kredytowej zakładamy, że zamówienie zostało złożone, nawet jeśli płatność jest w toku. Zamówienia te nie muszą zostać zmienione w zamówienia zrealizowane, jeśli nie są prawidłowo zakończone.
Porzucone zamówienie – tworzymy cykl marketing automation przypominający o porzuconym zamówieniu w momencie, kiedy stworzona zostanie strona sprzedażowa oraz formularz zamówienia. Na stronie formularza zamówienia sprawdzamy, czy transakcja została zakończona. Jeśli nie, e-mail informujący o porzuconym koszyku zostanie wysłany po 30 minutach od momentu opuszczenia koszyka.
Podziękuj za zakup i potwierdź zamówienie
Stwórz stronę z potwierdzeniem, która pokaże klientom podsumowanie ich zamówienia.
1. Kliknij Dodaj stronę z potwierdzeniem.
2. Wybierz szablon, który odpowiada Twoim poprzednim wyborom.
3. Dodaj nazwę.
4. Na stronie z potwierdzeniem pokażemy potwierdzenie tego, co kupili Twoi klienci. Możesz edytować szablon, aby dostosować stronę do swoich potrzeb. Następnie kliknij Kolejny krok.
5. Zostaniesz przekierowany do ustawień strony. Możesz dodać nazwę strony oraz jej opis, a także sprawdzić adres URL. Możesz też skonfigurować ustawienia Analityka i Remarketing, oraz śledzenie konwersji AdWords.
6. Kiedy będziesz gotowy, kliknij Publikuj, aby zakończyć proces tworzenia lejka.
Kiedy zostaniesz przeniesiony z powrotem do strony lejka, będziesz mógł edytować stronę i wiadomość z potwierdzeniem, a także usunąć stronę korzystając z ikonki Akcji (pionowy wielokropek).
Aby wyświetlić wiadomość z potwierdzeniem, kliknij ikonkę podglądu.
Jeśli chcesz edytować wiadomość z potwierdzeniem, najedź kursorem na ikonkę akcji (pionowy wielokropek) i wybierz Edytuj wiadomość.
Po skonfigurowaniu wszystkich kroków będziesz mógł sprawdzić ile osób ukończyło proces i wykupiło dostęp do płatnego webinaru.
Zarobki – obliczamy przychody na podstawie kwoty zarobionej przy pomocy lejka. ROI (zwrot z inwestycji) jest obliczany według poniższej formuły:
(Dochód – wydatki)/dochód*100
Wydatki w tej formule oznaczają koszt Twojego konta GetResponse.
Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj, jak stworzyć pierwszy webinar w GetResponse i rozwijać swoją działalność!