Jak stworzyć kampanię ecommerce dla porzuconego koszyka?
Kampania porzuconego koszyka pozwala zautomatyzować wysyłanie przypomnień o produktach, które klienci pozostawili w swoich koszykach i zachęcić ich do sfinalizowania zamówienia i przejścia do płatności.
Na tym etapie wiadomości będą wysyłane tylko do subskrybentów, jednak pracujemy nad umożliwieniem ich wysyłania również do konsumentów bez zgody marketingowej.
Uwaga: chociaż technicznie możliwe jest prowadzenie kampanii dla porzuconego koszyka jednocześnie z procesami odzyskiwania koszyków w Szybkich wiadomościach transakcyjnych i Marketing Automation, nie jest to zalecane. Może to spowodować, że klienci otrzymają wiele wiadomości dotyczących tego samego koszyka, co utrudni śledzenie skuteczności każdej kampanii. Aby zapewnić dokładne raporty i optymalną obsługę klienta, zaleca się wyłączenie mechanizmów odzyskiwania koszyka w Automation i Szybkich wiadomościach transakcyjnych podczas korzystania z kampanii porzuconego koszyka.
Zanim zaczniesz
Upewnij się, że zintegrowałeś GetResponse ze swoim sklepem. Kampanie ecommerce obsługują Shopify, Prestashop, WooCommerce, Magento i Shoper.
Jeśli korzystasz z którejkolwiek z naszych wtyczek e-commerce, upewnij się, że jest ona zaktualizowana do najnowszej wersji.
Tworzenie nowej kampanii
Aby utworzyć kampanię porzuconego koszyka, przejdź do Kampanie >> Kampanie ecommerce i kliknij Stwórz kampanię. Możesz stworzyć ją od podstaw lub najechać kursorem na kafelek Porzucony koszyk i kliknąć Użyj szablonu, aby skorzystać z gotowego szablonu.
Aby zbudować kampanię porzuconego koszyka od zera:
- Najedź kursorem na kafelek Zacznij od zera i kliknij Zacznij.
- W sekcji Nazwa kampanii wprowadź nazwę, która będzie widoczna tylko dla Ciebie.
- W sekcji Treść wybierz wyzwalacz kampanii: Porzucony koszyk.
- Naciśnij przycisk Potwierdź.
- Sekcja Treść zawiera teraz wyzwalacz Porzucony koszyk. Kliknij go, aby rozwinąć ustawienia wyzwalacza, w których możesz zmienić czas, po którym koszyk zostanie uznany za porzucony.
- Kliknij przycisk + Dodaj akcję, aby zdefiniować, co stanie się po wyzwoleniu. Możesz dodać akcję Czekaj i/lub Wyślij wiadomość.
- W elemencie Czekaj można ustawić czas oczekiwania między poszczególnymi akcjami.
Uwaga: Całkowity czas trwania kampanii Porzuconego koszyka, w tym wszystkie czasy oczekiwania i wyzwalacze, nie może przekroczyć 21 dni. - W sekcji Wyślij wiadomość najedź kursorem na miniaturę wiadomości i wybierz opcję Stwórz nowy.
- Możesz utworzyć wiadomość od zera albo użyć Gotowych lub Utworzonych szablonów. Dostępne są tylko szablony utworzone w ramach kampanii ecommerce, nie ma możliwości użycia szablonów newsletterów, autoresponderów itp. Kliknij przycisk Zapisz i wykorzystaj, gdy będziesz gotowy.
- Opublikuj kampanię.
Dodatkowe informacje
- Proces porzuconego koszyka kończy się automatycznie, gdy klient sfinalizuje zakup. Gwarantuje to, że nie otrzyma on żadnych dalszych przypomnień o porzuconym koszyku.
- Kampania porzuconego koszyka umożliwia firmom wysyłanie wiadomości do subskrybentów, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie komunikacji marketingowej. Wiadomości te mogą zawierać kody rabatowe zachęcające do zakupu lub spersonalizowane rekomendacje produktów.
- System porzuconego koszyka automatycznie zarządza zgodami marketingowymi, zapewniając, że tylko klienci, którzy wyrazili na to przyzwolenie, otrzymują promocyjne wiadomości e-mail. System rozróżnia wiadomości marketingowe i transakcyjne na podstawie wyrażonych zgód klientów.
- Koszyki są automatycznie przebudowywane, gdy klient kliknie link w wiadomości e-mail dotyczącej porzuconego koszyka, niezależnie od tego, czy był zalogowany w momencie tworzenia koszyka. Obecnie wiadomości te są wysyłane tylko do osób zapisanych na liście, ale trwają prace nad rozszerzeniem tej funkcji na osoby niebędące subskrybentami, które nie wyraziły zgody na komunikację marketingową.
- Szczegółowe statystyki dotyczące porzuconych i odzyskanych koszyków, a także przychodów wygenerowanych z tych kampanii, są dostępne w sekcji Raporty >> E-commerce. Pozwala to firmom skutecznie monitorować i optymalizować wydajność kampanii.