Jak stworzyć autoresponder? Video
Aby utworzyć autoresponder:
- Przejdź do zakładki Autorespondery.
- Kliknij Stwórz autoresponder.
- Kliknij opcję Za pomocą AI lub Samodzielnie w wyskakującym oknie. Jeśli chcesz skorzystać z generatora AI, zapoznaj się z tym artykułem, aby uzyskać szczegółowe instrukcje.
- Nazwij wiadomość.
- Wybierz listę powiązaną z autoresponderem. Jest to lista, do której zapisują się Twoi subskrybenci. Jeśli planujesz utworzyć więcej wiadomości w cyklu, zwróć uwagę na to, aby wybrać tą samą listę dla wszystkich wiadomości w cyklu.
- Przypisz autoresponder do konkretnego dnia cyklu. Przykład: wiadomości zaczynają się od Dnia 0 (czyli dnia zapisu na listę), a wiadomość z Dnia 1 jest wysłana dzień po subskrypcji.
- Wybierz, czy chcesz wysłać wiadomość o godzinie zapisu, z opóźnieniem, czy dokładnie o określonej godzinie.
- Wybierz dni tygodnia, w których wiadomość ma być wysyłana.
- Wybierz Adres email nadawcy oraz adres w polu Odpowiedz do.
- Dodaj temat wiadomości.
- Kliknij Stwórz wiadomość, aby przejść do edycji wiadomości.
- Zdecyduj, czy chcesz monitorować kliknięcia w linki za pomocą Google Analytics.
- Kliknij Zapisz, lub Zapisz i opublikuj jeśli chcesz, aby wiadomość została opublikowana natychmiast.
Edytor legacy
Przejdź do zakładki Autorespondery. Kliknij przycisk Stwórz nowy na stronie Zarządzaj autoresponderami. Możesz także wybrać opcję Stwórz w górnej części pulpitu. Następnie wprowadź szczegóły wiadomości:
1. Wprowadź nazwę autorespondera (to nazwa, którą zobaczysz na stronie zarządzania listami).
2. Przypisz autoresponder do konkretnego dniu cyklu autoresponderów. Przykład: wiadomości zaczynają się od Dnia 0 (czyli dnia zapisu na listę), a wiadomość z Dnia 1 jest wysłana dzień po subskrypcji.
3. Wybierz listę kontaktów, do której będzie przypisany autoresponder.
4. Zaplanuj czas wysyłki wiadomości:
– wybór opcji o godzinie zapisu oznacza, że autoresponder zostanie wysłany o tej samej godzinie, o której dany kontakt zapisał się na listę,
– wybór opcji z opóźnieniem sprawi, że wiadomość zostanie wysłana z określonym opóźnieniem – od 1 do 23 godzin.
– wybór opcji dokładnie o oznacza, że autoresponder zostanie wysłany o konkretnej godzinie. Włącz funkcję Time travel, jeśli chcesz dostarczyć swoją wiadomość w czasie lokalnym każdego odbiorcy.
5. Wybierz dni tygodnia, w które wiadomość ma być wysyłana.
6. Kliknij Wybierz wiadomość, aby wykorzystać już istniejącą wiadomość. Możesz także stworzyć nową wiadomość.
7. Kliknij Zapisz lub Zapisz i opublikuj.
Czy mogę wybrać dni tygodnia, w które ma być wysyłany autoresponder (np. tylko w dni robocze)?
Tak, możesz wybrać konkretne dni tygodnia, w których Twoje wiadomości będą wysyłane.
Pamiętaj, że jeśli zablokujesz wysyłanie autorespondera w określone dni, kontakty, które dotrą do tego dnia w zablokowanym dniu, otrzymają Twoją wiadomość najwcześniej, jak będzie to możliwe. Na przykład, jeśli Twój autoresponder ustawiony na dzień 0 jest zablokowany w niedziele, oznacza to, że jeśli ktoś zapisze się na Twoją listę w niedzielę, to otrzyma Twój autoresponder na dzień 0 w poniedziałek.
Edytor legacy
Przy opcji Włącz w odznacz dni, które chcesz wykluczyć z dostawy. Pozostaw zaznaczone pola obok dni, w które chcesz, aby autoresponder był wysyłany.
Czym jest dzień cyklu autorespondera?
Dzień cyklu autorespondera określa, kiedy Twój autoresponder zostanie wysłany do kontaktu. Autorespondery można planować sekwencyjnie lub w określonych odstępach czasu, począwszy od momentu zapisania się kontaktu na Twoją listę. Na przykład wiadomości można zaplanować na Dzień 0 (dzień subskrypcji), Dzień 3, Dzień 7 i Dzień 14.
Autorespondery są przydatne, gdy chcesz wysyłać automatyczne wiadomości do kontaktów, które dołączą do Twojej listy. Po skonfigurowaniu cyklu autorespondera wiadomości będą wysyłane w wyznaczone dni w ramach harmonogramu subskrypcji kontaktu, w oparciu o ustalone przez Ciebie ustawienia cyklu.
Ile wiadomości dziennie mogę wysyłać z jednej listy?
Nie ma żadnego ograniczenia co do liczby wiadomości, które możesz wysłać z jednej listy. Nie zalecamy jednak wysyłać zbyt wielu wiadomości w krótkich odstępach czasu – chyba że odbiorca tego oczekuje. W przeciwnym razie może stwierdzić, że wysyłasz za dużo wiadomości, i w efekcie wypisać się z listy.