Jak śledzić otwarcia newsletterów w formacie tekstowym?
W GetResponse oferujemy śledzenie unikalnych otwarć newsletterów w formacie HTML. Dzięki wskaźnikowi unikalnych otwarć dowiesz się ile osób otworzyło wiadomość i przeczytało jej treść. Jest to cenny wskaźnik zaangażowania kontaktów.
Wskaźnik śledzenia otwarć to dobra metoda, aby ocenić, ile kontaktów otwiera Twoje wiadomości. Wskaźnik unikalnych otwarć jest przedstawiony jako wartość procentowa w koncie. Obliczamy go dzieląc liczbę otwartych wiadomości e-mail przez łączną liczbę wysłanych wiadomości.
Jak śledzimy otwarcia wiadomości?
Wskaźnik otwarć obliczany jest na podstawie obrazów pobranych z wiadomości. Każdy newsletter w formacie HTML zawiera niewidoczny, jedno-pikselowy obraz. Gdy ten obraz zostanie pobrany nasz system oznacza wiadomość jako otwartą. Teraz możemy obliczyć wskaźnik otwarć dla danej wiadomości.
Zapamiętaj kilka ważnych informacji o tym jak działa śledzenie otwarć:
- Śledzenie nie zadziała w przypadku wiadomości w formacie tekstowym, gdyż te wiadomości nie zawierają obrazów. Gdy subskrybent zdecyduje się otworzyć newsletter używając opcji tekstowej, to otwarcie nie zostanie zarejestrowane, chyba że wiadomość zawiera link, który subskrybent kliknie.
- Za każdym razem, gdy subskrybent otworzy wiadomość HTML, zostanie to policzone jako osobne otwarcie, jednak możesz też sprawdzić unikalne otwarcia.
Jak obliczany jest wskaźnik otwarć w wiadomościach w formacie tekstowym?
Wiadomości tekstowe nie dają możliwości formatowania ani załączania obrazów. W zawiązku z tym nie możemy dołączyć śledzącego piksela do tego typu wiadomości. Oznacza to, że wskaźnik otwarć może zostać obliczony tylko na podstawie kliknięć.
- Upewnij się, że uruchomiłeś opcję śledzenia kliknięć, dostępną na stronie ustawień newslettera.
Jak uruchomić opcję śledzenia kliknięć?
1. Przejdź do zakładki Email Marketing.
2. Kliknij przycisk Stwórz newsletter.
3. Zjedź w dół strony ustawień do punktu Śledzenie i rozwiń go.
4. Uruchom opcję Śledzenie kliknięć.
- Śledzimy każde kliknięcie linków w Twoich wiadomościach. Gdy subskrybent kliknie link odnotowujemy również to, że wiadomość musiała zostać otwarta, aby czytelnik mógł otworzyć link. Ze względu na to wskaźnik otwarć będzie taki sam jak wskaźnik kliknięć.
- Na przykład: Jeśli 4 osoby klikną link w wiadomości tekstowej, system zapisze również 4 otwarcia wiadomości.
- Jeśli kontakt otworzy wiadomość, ale nie kliknie żadnego linku, nie będziemy mogli odnotować otwarcia tej wiadomości.
Gdzie zobaczę wskaźnik otwarć?
Szczegółowe informacje na temat wskaźnika otwarć znajdziesz w statystykach newsletterów.
1. Przejdź do zakładki Email Marketing.
2. Najedź na Menu akcji (pionowe kropki) widoczne po prawej stronie nazwy newslettera.
3. Po rozwinięciu menu kliknij Statystyki.