Jak śledzić mój landing page za pomocą Google Analytics?
Możesz śledzić i zbierać dane ze swojego landing page tak samo, jak w przypadku sklepu e-commerce. Jeśli masz już konto Google Analytics, po prostu dodaj kod śledzący do nowego lub istniejącego landing page.
Wysyłamy dane PageViews dla każdej strony odwiedzonej na Twoim landing page’u. Po każdej subskrypcji do Google Analytics wysyłane jest następujące zdarzenie:
- Kategoria: Odbiorcy
- Akcja: Zarejestrowany
- Wartość: tytuł Twojego landing page
(WSKAZÓWKA) Google Analytics pozwala na ustawianie celów na podstawie zdarzeń, które mierzą konwersję dla każdego źródła ruchu na witrynie. Dowiedz się, jak tworzyć cele w Google Analytics.
Zanim zaczniesz, upewnij się, że masz:
- Aktywne konto Google Analytics.
- Identyfikator tagu Google (inaczej: identyfikator Google Analytics).
Dowiedz się więcej, jak uzyskać identyfikator tagu Google tutaj.
Integracja landing page w GetResponse z Google Analytics
- Przejdź do Landing pages > Menu akcji obok Twojej strony > Edytuj ustawienia.
- Przewiń w dół do sekcji Statystyki i integracje.
- Wybierz Google Analytics z rozwijanego menu i wklej swój identyfikator tagu Google (ID Google Analytics).
- Kliknij przycisk Zapisz ustawienia.
Kroki dla starszej wersji landing pages
Aby dodać kod śledzenia Google Analytics do starszego landing page’a:
- Przejdź do Landing pages > Zarządzaj stronami (starsza wersja).
- Najedź kursorem na menu akcji obok swojej strony.
- Kliknij Edytuj ustawienia.
- Przewiń w dół i rozwiń sekcję Statystyki i remarketing.
- Wybierz Google Analytics z listy i wprowadź swój Google Analytics ID w formacie: G-abcd12345.
- Kliknij Zapisz lub Publikuj.