Jak śledzić konwersję rekomendacji AI w Google Analytics 4? MAX
Funkcjonalność opisana w tym artykule jest dostępna tylko w planach MAX.
Śledzenie konwersji rekomendacji AI w Google Analytics 4 składa się z czterech kroków. Aby to zrobić, musisz:
- Włączyć Enhanced Ecommerce w Google Analytics.
- Sprawdzić kod Google Analytics.
- Podać identyfikator Google Analytics.
- Sprawdzić raport w Google Analytics.
Włącz Enhanced Ecommerce w Google Analytics
Aby mieć dostęp do statystyk reklam wewnętrznych, musisz włączyć funkcję Enhanced Ecommerce Reporting w panelu administracyjnym w Google Analytics.
Możesz to skonfigurować w zakładce Admin. Tam powinieneś wybrać pozycję Ecommerce Settings w kolumnie View i włączyć Enable Ecommerce, a także Enhanced Ecommerce Reporting.

Sprawdź kod
Upewnij się, że fragment kodu wklejony w celu zainstalowania analytics.js lub gtag.js na stronie sklepu jest obecny.
analytics.js
Przykład fragmentu kodu do instalacji Statystyki na stronie sklepu

gtag.js
Przykład fragmentu kodu do instalacji gtag na stronie sklepu

Podaj identyfikator Google Analytics
Przekaż swój identyfikator z Google Analytics naszej pomocy technicznej pod adresem support@getresponse-max.com, abyśmy mogli skonfigurować śledzenie po naszej stronie. Identyfikator w GA4 zaczyna się od G-, na przykład G-DN392Y78MS.
Sprawdź raport w Google Analytics
Prawidłowa konfiguracja pozwala na analizę raportu w Google Analytics, związanego z konwersją osiągniętą dzięki naszym rekomendacjom. Możliwe jest wybranie następujących opcji w menu Google Analytics po lewej stronie: Konwersje -> Ecommerce -> Marketing -> Promocje wewnętrzne.
Po zebraniu pierwszych danych dotyczących kliknięć w baner rekomendacji, tabela w zakładce Promocje wewnętrzne w Google Analytics zaczyna się zapełniać. Statystyki dla wybranych dat (prawy górny róg GA) znajdziesz w tabeli na dole strony. W kolumnie Nazwa promocji wewnętrznej powinieneś zobaczyć nasz wpis, a w sekcji Zachowania zakupowe liczbę kliknięć w baner rekomendacji.
Aby rozwinąć tabelę o dodatkowy wymiar, tj. identyfikator reklamy, należy wybrać opcję Dodatkowy wymiar nad tabelą z Promocjami wewnętrznymi, a następnie Identyfikator reklamy wewnętrznej. Tabela zostanie rozszerzona o dodatkową kolumnę.