Jak skonfigurować test A/B na starszej wersji landing page?
Funkcja A/B testowania stron Landing page pozwala przetestować do 10 wariantów tej samej strony wyświetlanej pod tym samym adresem URL. System losowo skieruje odwiedzających na jeden z wariantów i przedstawi wskaźnik zapisów wygenerowany przez każdy z nich. Jest to idealne rozwiązanie jeśli chcesz przetestować, który projekt zdobędzie dla Ciebie większą ilość subskrybentów.
Aby skonfigurować testowanie, przejdź do kreatora landing pages. W lewym górnym rogu zobaczysz zakładkę oznaczoną Wariant A, obok niej znajduje się ikona +, którą trzeba kliknąć, aby stworzyć więcej wariantów strony dla potrzeb testu. Aby usunąć jeden z wariantów, kliknij ikonę kosza (możesz to zrobić przed zapisaniem strony po raz pierwszy, później ikona nie będzie już dostępna).
Rezultaty testów będą dostępne na stronie Zarządzaj stronami. Aby sprawdzić statystyki, skieruj kursor na landing page i kliknij ikonę Test A/B. Po prawej stronie ekranu zobaczysz wskaźnik zapisów. Aby opublikować stronę z najlepszymi wynikami jako zwycięzcę, najedź kursorem na menu Akcji (3 kropki) i kliknij Opublikuj jako najlepszy. Obok nazwy wariantu natychmiast pojawi się ikona trofeum. Pozostałe warianty zostaną automatycznie wyłączone.
Jeśli w jakimś momencie zechcesz usunąć jeden z wariantów, wybierz opcję Wyłącz z menu Akcji przy tym wariancie.