Jak naprawić starą bazę adresową?
Zastanawiasz się czasem, czy kontakty, które masz w koncie od lat, dalej są zainteresowane otrzymywaniem od Ciebie wiadomości? Czy ich zainteresowania i oczekiwania wysyłkowe są takie same jak rok temu?
Twoi subskrybenci mogą po prostu zapomnieć o tym, że kiedykolwiek zapisywali się na Twoją listę, jeśli rzadko wysyłasz im wiadomości. Preferencje Twoich subskrybentów mogą się zmienić, a ich adres email może już być nieaktualny. Wysyłanie wiadomości do takich list po bardzo długim czasie może nie tylko mieć negatywny wpływ na Twoje statystyki (wypisy, współczynnik zwrotów i zgłoszeń spamu), ale także może ogólnie rzutować na zaangażowanie Twoich subskrybentów, jeśli chodzi o czytanie Twoich wiadomości. W ekstremalnych przypadkach może to wpłynąć na status Twojego konta GetResponse.
Lista staje się przestarzała zazwyczaj po 6 miesiącach od momentu wyrażenia zgody subskrybenta na otrzymywanie wiadomości. Nie martw się, pomożemy Ci to naprawić. Poniżej znajdziesz kilka przydatnych wskazówek:
- Zidentyfikuj i usuń niezaangażowane kontakty.
Mamy tu na myśli kontakty, które nie otwierają Twoich wiadomości. Powtarzaj to działanie co pół roku. GetResponse pobiera opłaty za całkowitą liczbę kontaktów na Twoich listach, więc po co trzymać adresy email, które nie otwierają Twoich wiadomości lub nie klikają w linki, które im wysyłasz? Dzięki temu nie tylko unikniesz opłaty za przekroczenie listy, a w dodatku utrzymasz na liście tylko najbardziej zaangażowanych subskrybentów. - Przeprowadź ponowne potwierdzenie listy poza GetResponse
Napisz do swoich kontaktów wiadomość email i poproś ich o ponowne potwierdzenie faktu, że dalej chcą otrzymywać Twoje wysyłki. Musisz wysłać im wiadomość z linkiem do strony zawierającej formularz (możesz w tym celu stworzyć landing page w koncie GetResponse) lub link do dowolnej strony, na której znajduje się Twój formularz GetResponse. Dzięki temu otrzymasz jasną informację, kto chce otrzymywać Twoje wiadomości, a kto nie.
Dopilnuj, by taka wiadomość przypomniała subskrybentom, kim jesteś Ty lub Twoja firma (umieszczenie logo jest wskazane), kiedy dany subskrybent się zapisał i dlaczego warto zostać na Twojej liście. Możesz wysłać do swoich kontaktów taką wiadomość:
Temat: Potwierdź, że wciąż chcesz być na mojej liście.
Cześć, [[firstname]]
Pamiętasz nas? Piszemy w imieniu firmy XYX, która oferuje świetne ABC. Dokładnie [[optin_date]]
zapisałeś się na nasz newsletter na stronie twojastrona.pl
Chcemy się upewnić, że dalej chcesz otrzymywać od nas wiadomości. Aby zostać na naszej liście, kliknij w odnośnik poniżej:[[link]]
Na pewno nie pożałujesz. Będziemy Ci wysyłać newslettery z ograniczonymi czasowo ofertami, kodami zniżkowymi oraz informacjami na temat nowych produktów i promocji na resztę asortymentu.
Jeżeli z jakiegoś powodu nie chcesz już być w gronie naszych subskrybentów, zignoruj tę wiadomość, a nie będziemy Ci więcej wysyłać wiadomości – chyba że zmienisz zdanie.
- Nie pozwól, by Twoja lista się zestarzała i wykonuj do niej regularne wysyłki.
Jednym z najlepszych sposobów na utrzymanie listy w dobrym stanie jest kontakt z subskrybentami i wykorzystywanie naszych wskazówek. Gdy Ty będziesz korzystać z GetResponse do wykonywania wysyłek, zajmiemy się za Ciebie zwrotami, wypisami i zgłoszeniami spamu.
Zachowaj konsekwencję i od czasu do czasu powtarzaj akcję rekonfirmację. Możesz na tym tylko skorzystać w przyszłości. Nie ma jednej złotej zasady co do częstotliwości wysyłania wiadomości, ponieważ właściwa częstotliwość zależy od wielu czynników. Sugerujemy jednak robić czystkę bazy 2 razy w ciągu roku.