Jak korzystać z Tablicy podczas webinaru?

Tablica pozwala prowadzącym i uczestnikom webinaru korzystać z różnych narzędzi:

  • dodawać karteczki z notatkami
  • dodawać kształty
  • dodawać tekst
  • umieścić linie siatki na tablicy
  • rysować za pomocą ołówka
  • zmienić rozmiar i kolor ołówka

Tworzenie Tablicy

Aby stworzyć nową Tablicę, wejdź do pokoju webinarowego, wybierz narzędzie Tablica z menu po lewej stronie i kliknij Dodaj Tablicę.

Organizując wydarzenie, możesz przełączyć się na inną zakładkę (np. Prezentację), a następnie wrócić do Tablicy bez utraty jakichkolwiek zmian. W razie potrzeby gospodarz i prezenterzy mogą wyczyścić Tablicę. Można ją też pobrać w formacie JPEG, PNG lub PDF, klikając przycisk akcji > Pobierz.

Jeśli chcesz zapisać wynik końcowy, pamiętaj o pobraniu Tablicy przed zakończeniem wydarzenia. Pamiętaj, że po zakończeniu wydarzenia i zamknięciu pokoju nie możesz uzyskać dostępu do Tablicy ani kontynuować na niej pracy.

Aby korzystać z Tablicy, potrzebujesz najnowszej wersji przeglądarki Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Yandex lub Opera, a także najnowszej wersji systemu Windows lub MacOS.

Jeśli korzystasz z aplikacji Webinary GetResponse lub przeglądarki mobilnej, aby dołączyć do webinaru, pamiętaj, że funkcja Tablica jest dostępna w trybie tylko do przeglądania, więc nie będziesz mógł dodawać ani edytować treści.

Nawigacja Tablicy

Podczas korzystania z myszy: kliknij prawym przyciskiem myszy i przeciągnij, aby poruszać się po Tablicy. Do przewijania w pionie użyj kółka przewijania. Aby przewijać w poziomie, naciśnij i przytrzymaj Shift i użyj kółka przewijania.

Podczas korzystania z touchpada: przesuń dwoma palcami, aby poruszać się po tablicy.

Przybliżanie/oddalanie

Aby przybliżyć/oddalić, kliknij +/- w prawym dolnym rogu Tablicy:

Alternatywnie możesz nacisnąć kółko przewijania i przytrzymać Alt, aby przybliżyć/oddalić w systemie Windows.
W systemie macOS: użyj kółka przewijania oraz naciśnij i przytrzymaj Option, aby przybliżyć/oddalić.

Jeśli używasz touchpada, zsuń palce, aby przybliżyć lub oddalić. Kliknij dwukrotnie %, aby wrócić do 100%.

Minimapa: w dolnym rogu Tablicy możesz zobaczyć podgląd całego projektu, co ułatwi Ci poruszanie się po nim.

Użyj funkcji Podążaj za mną, aby z łatwością utrzymać skupienie uczestników wydarzenia podczas korzystania z Tablicy. Aby ją włączyć, otwórz Tablicę i kliknij menu akcji.

Ta funkcja jest dostępna tylko dla gospodarzy i prezenterów i może z niej korzystać jednocześnie tylko jedna osoba (kto pierwszy, ten lepszy). Przycisk jest wyszarzony, dopóki ktoś nie przestanie korzystać z tej funkcji i nie wyłączy jej.

Po włączeniu funkcji Podążaj za mną uczestnicy będą widzieć to, co widzi osoba korzystająca z tej funkcji. Odzwierciedli to nagranie wydarzenia. Gdy funkcja Podążaj za mną jest włączona, uczestnicy nie mogą samodzielnie poruszać się po Tablicy. Nadal mogą korzystać ze wszystkich narzędzi dostępnych w trybie współpracy, o ile współpraca jest włączona.

Tryb współpracy

Tryb współpracy umożliwia uczestnikom korzystanie z Tablicy. Aby ją włączyć, kliknij przycisk akcji pod tablicą i ustaw opcję Współpracuj na ON.

Szablony Tablicy

Podczas korzystania z Tablicy możesz wybrać jeden z dostępnych szablonów, korzystając z przycisku szablonów.

Draw.io

Draw.io to wszechstronne i przyjazne dla użytkownika narzędzie do tworzenia diagramów, które umożliwia tworzenie szerokiej gamy diagramów, w tym schematów blokowych, diagramów sieciowych, diagramów UML i wielu innych. Oferuje rozbudowany zestaw funkcji, w tym funkcję przeciągania i upuszczania oraz obszerną bibliotekę kształtów i szablonów.