Jak działa nadawanie scoringu?
Nadawanie punktów scoringowych pomaga śledzić zaangażowanie klientów i pozwala obliczyć realną wartość bazy kontaktów. Wartość punktowa zmienia się dynamicznie i możesz ją zwiększać, zmniejszać lub usuwać, w zależności od celów biznesowych. To ty decydujesz, za które akcje dodać lub odjąć punkty, a które akcje nie zmieniają ich liczby. Punkty scoringowe to wartość przypisana indywidualnie każdemu subskrybentowi. W cyklu automation punkty nadawane są dynamicznie i pozwalają sprawdzić poziom zaangażowania odbiorców wiadomości. Punkty scoringowe mogą być też pomocne przy wyszukiwaniu kontaktów. W skrócie, dzięki scoringowi można:
- Lepiej sprofilować klientów pod względem zaangażowania i wartość.
- Sprawdzić wartość bazy w oparciu o punkty.
- Dodawać lub odejmować punkty bazując na zachowaniu klientów.
- Przypisać konkretne wartości do wykonywanych akcji.
- Nadać wartość punktową dla otwarć lub kliknięć.
- Budować cykle automation w oparciu o punktację i spersonalizowane tylko pod klientów z konkretną ilością punktów.
- Budować programy lojalnościowe dla najbardziej zaangażowanych klientów.
- Zbudować system ostrzegania w przypadku, kiedy zaangażowanie i lojalność klientów spadają.
- Wyzerować wartości punktowe przy nowych cyklach.