Jak działa czat w pokoju webinaru?
Okno czatu, dostępne w prawym dolnym rogu pokoju webinaru, umożliwia organizatorowi, prezenterom i uczestnikom interakcję poprzez wymianę wiadomości tekstowych. Aby wysłać wiadomość w oknie czatu, kliknij pasek wprowadzania wiadomości, wpisz wiadomość i kliknij Enter. Możesz także dodać emoji, aby uczynić czat bardziej interaktywnym i skuteczniej wyrażać emocje. Aby to zrobić, kliknij małą emotikonę dostępną na pasku i wybierz spośród setek propozycji.
Oprócz wymiany wiadomości i emotikonów, okno czatu oferuje różne interaktywne funkcje zwiększające zaangażowanie. Od szybkich ankiet po dedykowane sesje pytań i odpowiedzi, prywatne czaty zespołu wydarzenia oraz dyskusje grupowe — te narzędzia pomagają tworzyć dynamiczne i interaktywne doświadczenie webinarowe.
Ankiety
Czat umożliwia tworzenie szybkich ankiet. Aby to zrobić, kliknij przycisk „+” i wybierz odpowiednią opcję.

Po wybraniu opcji „Utwórz ankietę w czacie” będziesz mógł wpisać swoje pytanie oraz możliwe odpowiedzi.

Po zakończeniu, wyniki zostaną opublikowane w formie posta na czacie.

Tryb Q&A
Możesz tworzyć sesje pytań i odpowiedzi oraz zarządzać zadawanymi pytaniami.
Aby włączyć tryb Q&A, otwórz ustawienia czatu i przełącz opcję Włącz czat Q&A.

Pytania zadawane przez użytkowników będą automatycznie dodawane do puli pytań sesji Q&A

Możesz samodzielnie zdecydować, czy wyświetlić pytania w zakładce „Pytania”. Wystarczy przewinąć do wybranego pytania i kliknąć „Wyświetl”.

Po wykonaniu tej czynności pytanie zostanie wyświetlone w Twoim pokoju webinarowym.

Czaty zespołu wydarzenia
W oknie Twojego zespołu organizatorzy wydarzenia, prezenterzy, moderatorzy i/lub personel wsparcia mogą prowadzić niezależny czat, ukryty przed innymi uczestnikami.
Ten ekskluzywny kanał komunikacji umożliwia zespołowi wydarzenia płynne koordynowanie działań, dzielenie się ważnymi aktualizacjami, rozwiązywanie problemów technicznych oraz zapewnienie płynnego przebiegu webinaru – wszystko to bez zakłócania doświadczenia uczestników.

Czaty grupowe
W ustawieniach czatu znajdziesz również opcję Utwórz nowy czat grupowy.

Po wybraniu odpowiednich uczestników do czatowania razem, w oknie czatu pojawi się nowa zakładka, w której będzie można prowadzić oddzielny czat grupowy.

Moderowanie czatu
Wprowadziliśmy również rolę moderatora czatu – może on wspierać organizatora i prezenterów, odpowiadając na wiadomości uczestników, zatwierdzając i usuwając wiadomości z moderowanego czatu lub rozpoczynając prywatny czat z określonymi uczestnikami.
W pokoju wydarzenia moderator ma dostęp do ustawień czatu i może nimi swobodnie zarządzać. Moderator należy również do Twojego zespołu. Inne funkcje i ustawienia nie są dla niego dostępne.
Moderator czatu zajmuje miejsce prezentera. Musisz upewnić się, że masz wystarczającą liczbę miejsc dla prezenterów, w tym moderatora.
Istnieje limit 3 prezenterów (wliczając organizatora) w pokoju webinaru.
Dzięki ograniczeniu roli moderatora wyłącznie do czatu, organizator ma pewność, że wszystkie inne elementy, funkcjonalności i informacje o pokoju lub uczestnikach pozostają niewidoczne dla moderatora.
Dodatkowe ustawienia
Oprócz wyżej wymienionych opcji, nasza funkcja czatu na webinarze pozwala również na:
- Prowadzenie prywatnych czatów: czat umożliwia prowadzenie rozmów między organizatorem wydarzenia a uczestnikami. Możesz rozpocząć rozmowę, wybierając konkretnego uczestnika z listy uczestników lub za pośrednictwem czatu: aby to zrobić, kliknij trzy kropki obok wiadomości uczestnika i wybierz „Rozpocznij czat”. Pojawi się nowa zakładka, która pozwoli Ci prowadzić rozmowę ukrytą przed innymi osobami.

- Przesyłanie plików: prowadzący może przesyłać pliki dostępne w bibliotece plików webinaru za pośrednictwem czatu. Aby to zrobić, użyj ikony plusa i wybierz odpowiednią opcję.
W oknie czatu pojawi się nowa zakładka Udostępnione pliki, aby ułatwić uczestnikom proces pobierania. Znajdziesz tam wszystkie udostępnione dokumenty. Uczestnicy mogą pobrać je na swoje komputery. - Formatowanie tekstu: możesz używać różnych trybów wprowadzania i edytowania tekstu. Dostępne są między innymi opcje stosowania pogrubienia, kursywy, przekreślenia, wypunktowania, list numerowanych, cytatów oraz pól kodu.

Jeśli nie potrzebujesz teraz edycji tekstu w wiadomościach, możesz ukryć te opcje, klikając na Opcje czatu i ustawiając “Zaawansowaną edycję tekstu” na WYŁ.
- Usuwanie wiadomości: W publicznym oknie czatu najedź kursorem myszy na wiadomość, którą chcesz usunąć, kliknij trzy kropki, a następnie wybierz opcję “Usuń wiadomość”.
- Kliknij ikonę koła zębatego w oknie czatu, aby zobaczyć więcej przydatnych opcji. Zdecyduj, czy chcesz włączyć okno czatu dla swoich uczestników, czy całkowicie je wyłączyć. Możesz także zdecydować, które treści będą widoczne dla odbiorców, wybierając opcję moderowanego czatu. W ten sposób w oknie czatu pojawią się tylko wybrane wiadomości. Zalecamy również poproszenie innego prezentera o zarządzanie moderacją czatu w Twoim imieniu podczas prezentacji.
- Jeśli organizujesz zdarzenia dla międzynarodowych odbiorców, rozważ skorzystanie z symultanicznego tłumaczenia wiadomości na czacie. Twoi uczestnicy mogą wybrać jeden z 52 dostępnych języków i zrozumieć rozmowę w swoim ojczystym języku. Tłumaczenia są natychmiast gotowe i widoczne w oknie czatu.
- Po zakończeniu zdarzenia możesz także ręcznie wyeksportować historię czatów w postaci pliku zip. Zapisy czatów z podpokoi również zostaną tam dołączone. Jeśli tego nie zrobisz, nie martw się. Wszystkie rozmowy są automatycznie zapisywane w Storage.
