Jak działa czat w pokoju webinaru?
Okno czatu, dostępne w prawym dolnym rogu pokoju webinaru, umożliwia organizatorowi, prezenterom i uczestnikom interakcję poprzez wymianę wiadomości tekstowych. Aby wysłać wiadomość w oknie czatu, kliknij pasek wprowadzania wiadomości, wpisz wiadomość i kliknij Enter. Możesz także dodać emoji, aby uczynić czat bardziej interaktywnym i skuteczniej wyrażać emocje. Aby to zrobić, kliknij małą emotikonę dostępną na pasku i wybierz spośród setek propozycji.
Ponadto czat pozwala Ci na:
- Tworzenie szybkich ankiet. Aby to zrobić, kliknij przycisk “+” i wybierz odpowiednią opcję. Po zakończeniu, wyniki zostaną opublikowane w formie postu na czacie.
- Zarządzanie sesjami pytań i odpowiedzi oraz zadawaj pytania: pytania zadawane przez użytkowników będą automatycznie dodawane do puli pytań sesji Q&A. Sam zdecydujesz, czy je wyświetlić. Ustawienia sesji Q&A znajdziesz również w oknie ustawień czatu.
- Prowadzenie czatów zespołu wydarzenia: w oknie “Twój zespół” organizatorzy wydarzeń, prezenterzy, moderatorzy i/lub personel wsparcia mogą prowadzić niezależne czaty ukryte przed innymi uczestnikami.
- Prowadzenie czatów grupowych z uczestnikami wydarzenia: w ustawieniach czatu znajdziesz opcję Utwórz nowy czat. Po wybraniu odpowiednich uczestników do wspólnej rozmowy, w oknie czatu pojawi się nowa karta, w której możesz prowadzić oddzielne czaty grupowe.
- Prowadzenie prywatnych czatów: czat umożliwia prowadzenie rozmów między organizatorem wydarzenia a uczestnikami. Możesz rozpocząć rozmowę, wybierając konkretnego uczestnika z listy lub poprzez czat: aby to zrobić, kliknij trzy kropki obok wiadomości uczestnika i wybierz „Nowy prywatny czat.” Pojawi się nowa zakładka, która umożliwi rozmowę ukrytą przed innymi osobami.
- Przesyłanie plików: prowadzący może przesyłać pliki dostępne w bibliotece plików webinaru za pośrednictwem czatu. Aby to zrobić, użyj ikony plusa i wybierz odpowiednią opcję.
W oknie czatu pojawi się nowa zakładka Udostępnione pliki, aby ułatwić uczestnikom proces pobierania. Znajdziesz tam wszystkie udostępnione dokumenty. Uczestnicy mogą pobrać je na swoje komputery. - Formatowanie tekstu: możesz używać różnych trybów wprowadzania i edytowania tekstu. Dostępne są między innymi opcje stosowania pogrubienia, kursywy, przekreślenia, wypunktowania, list numerowanych, cytatów oraz pól kodu.
Jeśli nie potrzebujesz teraz edycji tekstu w wiadomościach, możesz ukryć te opcje, klikając na Opcje czatu i ustawiając “Zaawansowaną edycję tekstu” na WYŁ.
- Usuwanie wiadomości: W publicznym oknie czatu najedź kursorem myszy na wiadomość, którą chcesz usunąć, kliknij trzy kropki, a następnie wybierz opcję “Usuń wiadomość”.
- Kliknij ikonę koła zębatego w oknie czatu, aby zobaczyć więcej przydatnych opcji. Zdecyduj, czy chcesz włączyć okno czatu dla swoich uczestników, czy całkowicie je wyłączyć. Możesz także zdecydować, które treści będą widoczne dla odbiorców, wybierając opcję moderowanego czatu. W ten sposób w oknie czatu pojawią się tylko wybrane wiadomości. Zalecamy również poproszenie innego prezentera o zarządzanie moderacją czatu w Twoim imieniu podczas prezentacji.
- Jeśli organizujesz zdarzenia dla międzynarodowych odbiorców, rozważ skorzystanie z symultanicznego tłumaczenia wiadomości na czacie. Twoi uczestnicy mogą wybrać jeden z 52 dostępnych języków i zrozumieć rozmowę w swoim ojczystym języku. Tłumaczenia są natychmiast gotowe i widoczne w oknie czatu.
- Po zakończeniu zdarzenia możesz także ręcznie wyeksportować historię czatów w postaci pliku zip. Zapisy czatów z podpokoi również zostaną tam dołączone. Jeśli tego nie zrobisz, nie martw się. Wszystkie rozmowy są automatycznie zapisywane w Storage.
Wprowadziliśmy również rolę moderatora czatu – może on wspierać organizatora i prezenterów, odpowiadając na wiadomości uczestników, zatwierdzając i usuwając wiadomości z moderowanego czatu lub rozpoczynając prywatny czat z określonymi uczestnikami.
W pokoju wydarzenia moderator ma dostęp do ustawień czatu i może nimi swobodnie zarządzać. Moderator należy również do Twojego zespołu. Inne funkcje i ustawienia nie są dla niego dostępne.
Moderator czatu zajmuje miejsce prezentera. Musisz upewnić się, że masz wystarczającą liczbę miejsc dla prezenterów, w tym moderatora.
Istnieje limit 3 prezenterów (wliczając organizatora) w pokoju webinaru.
Dzięki ograniczeniu roli moderatora wyłącznie do czatu, organizator ma pewność, że wszystkie inne elementy, funkcjonalności i informacje o pokoju lub uczestnikach pozostają niewidoczne dla moderatora.