Jak dodać kod śledzący JavaScript do swojej strony?
Miej na uwadze poniższe informacje podczas instalowania fragmentu kodu JavaScript:
- Kopiujesz fragment kodu JavaScript ze swojego konta GetResponse. Fragment ten jest zawsze dostępny do skopiowania po przejściu do Szczegółów warunków Zrealizowany zakup, Porzucony koszyk oraz Odwiedzony URL.
- Musisz posiadać uprawnienia administratora, aby mieć dostęp do kodu źródłowego strony.
- Upewnij się, że wklejasz kod na każdą stronę, która ma być śledzona.
- Dodaj fragment kodu bezpośrednio do źródłowego kodu HTML. Jeśli używasz oprogramowania do budowania strony, wklej kod do systemu zarządzania stroną.
- (Opcjonalnie) Użyj metody GrTracking, aby poprawnie identyfikować odwiedzających Twoją stronę, którzy nie dotarli na nią z linku z wiadomości wysłanej za pośrednictwem GetResponse. Wymaga ona przekazania maila użytkownika jako parametru do GetResponse.
Gdzie pozyskać fragment kodu JavaScript?
- Przejdź do zakładki Automation i kliknij Stwórz cykl. Wybierz warunek, aby rozpocząć tworzenie cyklu.
- Przeciągnij i upuść element ecommerce, który chcesz wykorzystać w obszarze roboczym.
- W Szczegółach warunku kliknij Pobierz Web Connect.
Skopiuj fragment kodu do schowka. Następnie trzeba dodać fragment kodu do systemu zarządzania stroną lub wkleić go bezpośrednio do kodu źródłowego HTML.
Gdzie dodać fragment kodu JavaScript?
Jeśli masz możliwość bezpośredniego edytowania swojego kodu źródłowego HTML, po prostu skopiuj i wklej kod JavaScript na stronę.
Uwaga: fragment kodu musi być ostatnim elementem w sekcji. Nie dodawaj żadnych tagów pomiędzy tagiem zamykającym nasz fragment a tagiem końcowym.
Jeśli używasz oprogramowania do budowania strony, odnieś się do dokumentacji technicznej na temat dodawania kodu JavaScript do strony.
Czy trzeba dodawać kod JavaScript kilkukrotnie dla różnych cykli automation?
Nie ma potrzeby dodawania kodu JavaScript kilkukrotnie do strony, za każdym razem, kiedy tworzysz nowy cykl automation. Gdy dodasz kod do strony po raz pierwszy, będzie on śledził każdy przyszły cykl.
Kiedy trzeba używać metody “GrTracking”?
GrTracking to metoda poprawnego identyfikowania odwiedzających stronę, którzy nie trafili na nią z linku pochodzącego z wiadomości wysłanej za pośrednictwem GetResponse. Wymaga ona przekazania adresu email odwiedzającego do GetResponse jako parametru.
GrTracking pozwala na określenie tokenu listy. Jeśli dany subskrybent znajduje się na kilku listach, token pozwoli zawęzić poszukiwania do konkretnej listy. Na przykład GrTracking(‘setListToken’, ‘<token>’). Token listy musi zostać umieszczony przed adresem email.
Token listy pozyskać można w Ustawieniach listy, w Twoim koncie GetResponse.
Jeśli kierujesz kontakty na swoją stronę za pośrednictwem linków w newsletterach, kod JavaScript wklejony na stronę automatycznie ich zidentyfikuje.
Jeśli odwiedzający trafią na Twoją stronę z innej strony, na przykład ze strony, na której pozostawiają swój adres email, strony z formularzem, strony zapisu na newsletter, strony do rejestracji, logowania lub ze szczegółami zakupów itp. – to powinno się:
- Dodać kod JavaScript do strony, na której chcesz śledzić odwiedziny (aby pobrać kod, postępuj według wskazówek w sekcji „Gdzie pozyskać fragment kodu JavaScript?”).
- Umieścić dodatkowy kod JavaScript na stronach, na których klienci pozostawiają swój adres email. Na przykład na stronach generowanych przy użyciu kodu PHP dodaj:<?php echo ” GrTracking(‘”.$userEmail.”‘);”; ?>
- Upewnić się, że odpowiedni format przekazuje adres email użytkownika w parametrze $userEmail (na stronach generowanych w PHP). To oznacza, że potrzebne będzie dopisanie dodatkowych linii kodu, które przekazują adres emailowy klienta jako parametr $userEmail. Uwaga: Ten krok wymaga zaawansowanych umiejętności programowania. Rozważ przekazanie kodu swojemu deweloperowi.
Wkrótce dodamy więcej przykładów kodowania, więc śledźcie tę stronę.