Jak dodać informacje SEO do strony internetowej? Video
W ustawieniach strony możesz dodać szczegóły dotyczące optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych, aby poprawić jej widoczność w wynikach wyszukiwania i skierować do niej większy ruch organiczny.
Każda podstrona Twojej strony internetowej ma swoje własne ustawienia SEO, abyś mógł dodać trafne opisy i znaczące słowa klucze dla każdej części Twojej strony internetowej.
Zmiana informacji SEO
Aby dodać lub zmienić informacje SEO:
- W edytorze strony kliknij przycisk Zarządzaj stronami.
- Najedź kursorem myszki na menu Akcji (3 pionowe kropki) po prawej i wybierz Ustawienia.
- W Ustawieniach kliknij na zakładkę SEO. Zmiany w zakładce SEO zapisują się automatycznie po kliknięciu poza polem tekstowym.
- Dodaj Tytuł strony. Każda strona powinna mieć unikalną nazwę. Pojawi się on na górze okna przeglądarki lub zakładki oraz jako możliwy do kliknięcia tytuł na stronie wyników wyszukiwania.
- Dodaj Opis podstrony. Podsumowanie pojawi się jako fragment pod tytułem na stronie wyników wyszukiwania.
- Opcjonalnie możesz włączyć opcję Indeksuj w wyszukiwarkach (ustaw jako indeks), aby uwzględnić Twoją stronę na stronach wyników wyszukiwarek. Jeśli wyłączysz te opcję, strona nie będzie indeksowana przez wyszukiwarki i w związku z tym nie będzie wyświetlana na stronach wyników wyszukiwarki.
Powtórz proces dla każdej podstrony na Twojej stronie internetowej.
Po wypełnieniu sekcji SEO wartości są często wyświetlane we fragmencie funkcji jako tytuł i opis strony w wynikach wyszukiwania Google.
Informuje to również Google, o czym jest dana strona, jednak na podstawie zawartości strony Google może zastąpić tytuł i opis własną wersją.
Jak nagłówki są rozpoznawane przez przeglądarki i wyszukiwarki
Aby przekształcić tekst w nagłówek:
- Wybierz tekst.
- W panelu po prawej stronie w Tekst > Ustawienia tekstu > Rodzaj wybierz typ nagłówka.
Nagłówek 1 to główny nagłówek strony, można dodać tylko jeden na stronę, o długości do 60 znaków. Aby uzyskać najlepszą optymalizację pod względem wyszukiwarek, może zawierać główne słowa kluczowe strony.
Celem Nagłówka 2 i Nagłówka 3 jest zademonstrowanie struktury strony internetowej wyszukiwarkom i użytkownikom, zwłaszcza jeśli korzystają z czytników ekranu.