Jak dodać formularz pop-up na starszej wersji landing page?
Formularze typu pop-up pomogą Ci przekształcić większą ilość odwiedzających Twoją stronę w kontakty. Przykładowo możesz dodać formularz pop-up na swój landing page, gdy zauważysz, że:
- wskaźnik zapisów jest mniejszy niż oczekiwany.
- odwiedzający stronę opuszczają ją bez klikania gdziekolwiek na stronie.
Używaj formularzy, aby skierować uwagę odwiedzających na wezwania do działania (CTA). Daj osobom, które chcą opuścić stronę kolejną szansę na zapis. Poniżej znajdują się rodzaje dostępnych formularzy:
- sign-up box,
- exit pop-up,
- download form,
- fixed bar,
- image form,
- scroll.
Tutaj dowiesz się więcej o dostępnych rodzajach formularzy i kiedy z nich korzystać.
Możesz dostosować wygląd formularza klikając na sekcję, aby edytować tekst, styl i przycisk. Możesz przetestować różne rodzaje formularzy, aby zobaczyć, który daje lepsze wyniki konwersji. Aby do zrobić, dodaj inny rodzaj formularza lub zmień jego wygląd na każdym z wariantów strony.
Uwaga: formularze pop-up pozwolą na zbieranie tylko nazwy i adresu email odwiedzającego. Nie dają one możliwości dodania większej ilości pól dodatkowych, jak również oznaczania ich jako wymagane. Zwróć również uwagę na to, że formularze nie działają na stronach z podziękowaniem i nie są responsywne.
Dodawanie formularzy pop-up na landing page
Formularze pop-up można dodawać w kreatorze landing page. Po wyborze formularza do edytowanego szablonu zostanie dodany symbol zastępczy.
Możesz przesuwać formularz w wybrane miejsce, jednak rekomendujemy dodanie symbolu zastępczego i edycję formularza w końcowym etapie edycji strony.
- W kreatorze landing page skieruj kursor na ikonę Formularzy.
- W menu Formularzy kliknij dwukrotnie Formularze pop-up, aby zobaczyć dostępne rodzaje formularzy.
- W oknie dialogowym kliknij/wybierz ikonę formularza, który chcesz wykorzystać.
Narzędzia do edycji otworzą się po wyborze rodzaju formularza.
- Edytuj formularz. Kliknij element tekstowy i przycisk, aby wyświetlić pasek narzędzi do edycji. Kliknij dwukrotnie pole tekstowe,aby je zmienić.
- Edytuj ustawienia formularza.
W formularzu typu sign-up, exit pop-up, download form oraz image box, można określić:
- tło: czy ma być przezroczyste, ciemne lub jasne transparent,
- opóźnienie: jak szybko ma pojawiać się formularz,
- efekt wyświetlania: w jaki sposób ma wyświetlać się formularz,
- powtórz: jak często powinien wyświetlać się odwiedzającym stronę,
- lokalizacja pliku (tylko w przypadku formularza typu download box): adres URL pliku, który mogą pobrać nowi subskrybenci,
- obraz (tylko w przypadku formularza typu image box): dwukrotnie kliknij domyślną grafikę, a następnie ikonę obrazu, aby otworzyć Pliki i obrazy. Wybierz obrazek, który chcesz użyć w formularzu.
Dla formularzy typu scroll i fixed bar, wybierz:
- pozycję pop-upa: gdzie formularz ma się pojawiać,
- efekt wyświetlania: w jaki sposób ma wyświetlać się formularz.
- Aby formularz był zgodny z RODO lub innymi umowami dotyczącymi przetwarzania danych, dodaj pola zgody do formularza. Możesz zdecydować, które pola zgody utworzone w koncie
- użyjesz. Jeśli chcesz, aby pola były obowiązkowe oznacz je jako wymagane. Każda osoba wypełniająca formularz będzie mogła wyrazić zgodę na przetwarzanie ich danych przed zapisem na listę.
- Kliknij Zapisz.
- (opcjonalnie) Aby uruchomić testowanie A/B w celu sprawdzenia, który formularz daje lepsze wyniki konwersji, powtórz kroki 2-6 dla każdego wariantu landing page.
Możesz użyć opcji podglądu, aby zobaczyć, jak wygląda formularz, zanim zapiszesz i opublikujesz landing page. W ten sposób możesz sprawdzić, czy wygląd formularza jest zadowalający. Aby to zrobić, kliknij przycisk Podgląd w górnym pasku narzędzi w kreatorze landing page.
Jeśli zdecydujesz się edytować lub usunąć formularz ze strony:
- Aby edytować formularz, kliknij dwukrotnie symbol zastępczy, co otworzy narzędzia edycji. Jeśli chcesz wybrać inny rodzaj formularza, kliknij Wybierz inny formularz.
- Aby usunąć formularz, kliknij symbol zastępczy, a następnie ikonę śmietnika.
Wyświetlanie statystyk subskrypcji dla formularzy pop-up na landing pages
Kontakty, które zapiszą się na listę przy użyciu formularza pop-up, wyświetlą się jako zapisane przez landing page, do którego dodano formularz.
- aby wyświetlić statystyki subskrypcji według metody dla listy lub list, przejdź do zakładki Raporty > Statystyki subskrypcji > Statystyki źródeł zapisu i odnajdź Landing page. Tutaj dowiesz się więcej na temat statystyk zapisu.
- aby odnaleźć kontakty zapisane przez landing page lub sprawdzić, która strona ma lepszą konwersję, użyj Wyszukiwania zaawansowanego. Możesz zrobić to w ten sposób.
Uwaga: W Marketing automation metoda subskrypcji Landing page w warunku Zapisany na listę przez również będzie brała pod uwagę kontakty zapisane przez formularz pop-up umieszczony na stronie landing page.