Gdzie mogę zobaczyć statystyki moich wiadomości? Video
Monitorowanie rezultatów newsletterów to jedna z najważniejszych części email marketingu. Sprawdzanie wskaźników otwarć i kliknięć pomoże Ci zrozumieć, jakie wyniki osiągają i jak zaangażowane są Twoje kontakty.
Najważniejsze statystyki to wskaźnik otwarć i wskaźnik kliknięć.
- Wskaźnik otwarć – śledzenie wskaźnika otwarć to metoda mierzenia tego, ile kontaktów otworzyło (lub wyświetliło) Twoją wiadomość. W swoim koncie zobaczysz wskaźnik otwarć wyrażony w procentach. Obliczamy go, dzieląc liczbę otwartych wiadomości przez liczbę wiadomości wysłanych. Wiadomości zwrócone nie są brane pod uwagę. Więcej na ten temat dowiesz się tutaj.
- Wskaźnik kliknięć – śledzenie wskaźnika kliknięć mierzy, ile osób kliknęło w jakikolwiek link w Twojej wiadomości. Te dane wyrażane są w procentach. Obliczamy je, dzieląc liczbę kliknięć przez liczbę wysłanych wiadomości. Więcej na ten temat dowiesz się tutaj.
Gdzie mogę sprawdzić statystyki?
Do strony ze statyskami można przejść na dwa sposoby:
Z zakładki Email marketing:
- Przejdź do zakładki Email marketing.
- W tym widoku, po prawej stronie nazwy wiadomości, zobaczysz unikalne wskaźniki otwarć i kliknięć
- Aby zobaczyć dokładniejsze informacje, najedź kursorem na menu Akcji (3 pionowe kropki) i kliknij Raporty.
Z pulpitu:
- W górnym menu kliknij Raporty. Statystyki otworzą się w nowej karcie przeglądarki.
- Wybierz przypisaną listę z rozwijalnego menu po lewej stronie. Na stronę załadują się dane.
- Wybierz newsletter, dla którego chcesz wyświetlić statystyki. Poczekaj kilka sekund, aby informacje zostały wyświetlone.
Pod nazwą newslettera zobaczysz podsumowanie statystyk. Przejdź w dół strony, aby uzyskać szczegóły otwarć, kliknięć itp.
Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj artykuł, z którego dowiesz się, czym jest newsletter i jak skutecznie komunikować się ze swoimi subskrybentami.