Do czego wykorzystuje się szablony z kategorii „Zaangażowanie i retencja”?
Szablony z kategorii Zaangażowanie i retencja mogą pomóc utrzymać u Twoich klientów i kontaktów zainteresowanie Twoją ofertą. Możesz to zrobić poprzez używanie szablonów, które pomogą stworzyć cykle nagradzające za powrót na stronę sklepu. Cykle te pokażą oferty alternatywne, jeśli ktoś przestanie odwiedzać Twoją stronę, lecz możesz też śledzić klientów, których udało Ci się odzyskać, aby skierować do nich dopasowane oferty.
Nagradzanie kontaktów
Szablon nagradzania kontaktów pozwala skorzystać z punktów przypisanych kontaktom, aby dostarczyć im odpowiednie oferty w oparciu o poziom zaangażowania danego kontaktu. Ten szablon może zmieniać swój rozmiar w zależności od Twojego systemu punktowania i nagradzania.
Retargeting kontaktów
Warto użyć cyklu retargetingu kontaktów, jeśli chcesz zmniejszyć liczbę kontaktów wypisujących się z Twoich list. Skonfiguruj elementy szablonu, aby wypełnić je serią wiadomości, które zachęcą Twoje kontakty do skorzystania z innych ofert. Dzięki temu szablonowi zbudujesz cykl automation, który będzie:
- wysyłać wiadomość sugerującą skorzystanie z oferty rozszerzonej w oparciu o zainteresowania i zachowanie kontaktów,
- namierzać klientów, którzy chcą otrzymywać więcej nowych treści,
- wysyłać wiadomości kontaktowe w określonym tempie. Uwaga: zalecamy w tym cyklu skorzystać z domyślnie ustawionych opóźnień w elementach czekania.
Możesz zmienić rozmiar cyklu w zależności od liczby materiałów, które chcesz udostępnić swoim kontaktom.
Retargeting klientów
Możesz użyć szablonu retargetingu klientów, aby dotrzeć do tych klientów, którzy już zapoznali się z Twoim konkretnym produktem lub go kupili. Ustawienia elementów pozwolą Ci spersonalizować szablon i wypełnić go treściami, które będą skuteczne zarówno dla tych, którzy kupili u Ciebie po raz pierwszy, jak i osób, które są powracającymi klientami. Dzięki temu szablonowi zbudujesz cykl automation, który będzie:
- wysyłać klientom wiadomość 5 dni po otrzymaniu taga dla osób gotowych na retargeting. Uwaga: opóźnienie w akcji czekania ma ustawioną rekomendowaną wartość.
- śledzić sprzedaże,
- tagować klientów w zależności od tego, jak zareagowali na Twoją strategię retargetingową. Możesz użyć tej informacji, aby zaplanować dla takich klientów oddzielną kampanię.
Odzyskiwanie kontaktów
Szablon odzyskiwania kontaktów przydają się, gdy chcesz dotrzeć do kontaktów, które tracą zainteresowanie Twoimi treściami. Dzięki temu szablonowi zbudujesz cykl automation, który będzie:
- automatycznie wysyłać wiadomości do kontaktów, których zaangażowanie spada,
- tagować kontakty, które wciąż są zainteresowane. Możesz użyć tej informacji, aby wysyłać tej grupie targetowane oferty.
- usuwać z Twojego konta kontakty, które nie zareagują na Twoje wiadomości.
Czyszczenie listy przez scoring i tagowanie
Szablon czyszczenia listy przez scoring i tagowanie pozwala zbudować cykl automation, który usunie z całego Twojego konta kontakty, które nie reagowały na Twoje wiadomości.