Dlaczego należy przestrzegać przepisów prawnych?

GetResponse dodaje Twój adres firmowy do domyślnej stopki wiadomości (patrz poniżej), aby przestrzegać przepisów ustawy CAN-SPAM.

Newsletter musi spełniać szereg wymogów prawnych, aby uniknąć zaszeregowania jako spam przez głównych dostawców usług internetowych (ISP). Aby pomóc Ci spełniać te wymogi, jako Twój dostawca usług poczty elektronicznej (ESP) zdefiniowaliśmy pewne domyślne specyfikacje, które muszą być przestrzegane w Twoim koncie i kampaniach.

Jeśli newsletter zostanie potraktowany jako spam, natychmiast ma to negatywny wpływ na Twoją dostarczalność i reputację marki, które ciężko jest odzyskać.

Poprzez egzekwowanie najważniejszych wymogów prawnych ustanawiamy i utrzymujemy dobre relacje ze wszystkimi głównymi dostawcami usług internetowych. W rezultacie uzyskujemy lepszą dostarczalność, zaufanie subskrybentów oraz poprawiamy wizerunek marki.

Nasze wymogi prawne odpowiadają wymogom prawnym, które obowiązują na całym świecie. Jednak niektóre kraje mają własne dodatkowe wymagania prawne, z którymi musisz się zapoznać, zanim skontaktujesz się z odbiorcami z danego regionu.

Wymagania dla wszystkich kont GetResponse

  • Aby wysyłać wiadomości za pośrednictwem GetResponse, musisz zarejestrować konto na platformie GetResponse, akceptując Regulamin Usługi GetResponse, a w przypadku usługi MAX – Regulamin Usługi GetResponse MAX.
  • Aby ukończyć aktywację konta, musisz podać swój pełen adres pocztowy w ustawieniach konta.
  • Ten adres używany jest w domyślnej stopce wiadomości, którą koniecznie musi zawierać każdy newsletter wysłany z Twojego konta.
  • Ta stopka musi również zawierać link do wypisu z listy.
  • GetResponse weryfikuje adres mailowy używany przez Ciebie jako pole “Odpowiedz do”.
  • Należy pamiętać, że fałszowanie informacji kontaktowych lub informacji zawartych w temacie wiadomości jest nielegalne.
  • Twoje newslettery muszą być zgodne m.in. z amerykańską ustawą CAN-SPAM. Niespełnienie ustalonych wymogów może skutkować odpowiedzialnością prawną. Dlatego też zalecamy zapoznanie się z przepisami i upewnienie się, że żadna wiadomość nie narusza mających zastosowanie postanowień.
  • Pamiętaj, że w każdym kraju mogą obowiązywać dodatkowe przepisy regulujące wysyłkę wiadomości, w szczególności w kraju zamieszkania Twoich subskrybentów, a odpowiedzialność za ich znajomość i poszanowanie spoczywa na właścicielu konta.

Zagraniczne przepisy antyspamowe i regulacje

Poniżej znajduje się lista niektórych aktów prawnych, które mogą pomóc Ci uzyskać dostęp i zapoznać się z najważniejszymi przepisami antyspamowymi w krajach, do których możesz wysyłać wiadomości.

Australia
Spam Act 2003, Act No. 129 of 2003 as amended

Kanada C-28
Przepisy antyspamowe obowiązujące w Kanadzie, czyli tak zwany CASL wprowadziły poprawki do ustawy o komisji radiotelewizyjnej i telekomunikacyjnej Kanady, do ustawy o konkurencji, do ustawy o ochronie danych osobowych i dokumentach elektronicznych oraz do ustawy o telekomunikacji.

Unia Europejska
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

Dyrektywa 2002/58/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 12 lipca 2002 r. dotycząca przetwarzania i przechowywania danych osobowych oraz ochrony prywatności w sektorze łączności elektronicznej: 

Dyrektywa jest wdrażana przez każde państwo członkowskie niezależnie, dlatego należy sprawdzić przepisy obowiązujące w danym kraju, aby uzyskać więcej informacji.

Wielka Brytania (UK)
Rozporządzenie w sprawie prywatności i łączności elektronicznej (dyrektywa EC).

Estonia
Ustawa o usługach społeczeństwa informacyjnego

Francja
Wskazówki CNIL dotyczące email marketingu.

Niemcy
Zwróć uwagę na niemieckie prawo o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Kodeks Karny, ustawę o usługach społeczeństwa informacyjnego oraz niemiecką ustawę o ochronie danych osobowych

Włochy
Zwróć uwagę na kodeks ochrony danych osobowych.

Niderlandy
Zwróć uwagę na  ustawę telekomunikacyjną oraz ustawę o ochronie danych osobowych. 

Szwecja
Zwróć uwagę na Szwecką ustawę o marketingu oraz ustawę o ochronie danych osobowych.