Czym są zdarzenia i jak z nich korzystać?
Zdarzenia opisane w tym artykule to nowa i inna funkcja niż zdarzenia używane na ten moment w cyklach automation.
Czym są zdarzenia w GetResponse?
Zdarzenia tworzone są, aby odpowiedzieć na potrzebę reakcji wobec zachowania odwiedzających na stronie internetowej, przez:
- zbieranie informacji o zachowaniu użytkownika,
- używanie i odpowiadanie na nie poprzez funkcjonalności i kanały w ramach GetResponse (w tym momencie mogą być używane w pop-upach).
Na ten moment zdarzenia mogą być zarejestrowane tylko na stronie przeglądarki używającej Web Connect, który przesyła je bezpośrednio do GetResponse w celu operacji na segmentach użytkownika.
Jakie zdarzenia możesz teraz stworzyć?
Obecnie możesz skorzystać z dwóch wydarzeń:
viewItem
– reakcja oparta na wyświetleniu danego produktu,viewCategory
– reakcja oparta na wyświetleniu jakiegokolwiek produktu z wybranej kategorii.
Jak używać zdarzeń, aby uruchomić pop-upy stworzone w GetResponse?
Możesz to zrobić podczas tworzenia pop-upów opartych na wyświetleniu produktu, korzystając z naszego edytora formularzy pop-up.
W jaki sposób zdarzenia są przesyłane do GetResponse?
Cały proces wymaga:
- Stworzenia sklepu.
- Uzyskania ID sklepu.
- Payload’u dla każdego zdarzenia.
Przykład pojedynczej reakcji:
- W każdej reakcji pola produkt i kategoria zawierają ID produktów, które wskażesz w formularzu pop-up.
Ważna uwaga: aby używać później tych identyfikatorów do wyzwalania reakcji na stronie internetowej, musisz użyć tych samych danych. - Jeśli wybierzesz wiele produktów/kategorii, spełnienie warunku będzie działało na zasadzie
ALBO
. W związku z tym, jeśli wskażesz produkt A, produkt B, kategorię A i kategorię B, a w polu ile razy? wskażesz dokładnie 5 razy, wtedy jeśli odwiedzający zobaczy produkt A 5 razy i ani razu produkt B, kategorię A lub kategorię B, warunek będzie uznany za spełniony. - Uruchomienie oparte jest na zdarzeniach viewItem i viewCategory, które Ty (lub integracja e-commerce) możesz wywołać kodem JavaScript na Twojej stronie internetowej. Są to dwa oddzielne zdarzenia, wystąpienie zdarzenia
viewItem
nie oznacza automatycznie wystąpienia zdarzeniaviewCategory
(i vice versa), muszą być one oddzielnie i wyraźnie uruchomione, gdy odwiedzający wejdzie odpowiednio na stronę produktu lub kategorii.
Zarówno kod Web Connect i kod wywołania zdarzenia muszą pojawić się na obu stronach.
Aby wyzwolić reakcję viewItem
lub viewCategory
, umieść następujący kod JavaScript (gdziekolwiek na stronie, ale poniżej tagu <script>
zawierającego snippet Web Connect):
GrTracking('importScript', 'ec');
GrTracking('viewItem', {
product: {
id: 'productIdPointedInGetResponseInTriggers',
},
}); // trigger viewItem
// or
GrTracking('viewCategory', {
id: 'categoryIdPointedInGetResponseInTriggers',
});
Powyższy przykład operuje jedynie na wymaganych polach z interfejsu reakcji viewItem
i viewCategory
, pełny interfejs wygląda tak:
GrTracking('importScript', 'ec');
GrTracking('viewItem', {
shop: {
id: 'shopIdOptional',
},
product: {
id: 'productIdPointedInGetResponseInTriggers',
},
}); // trigger viewItem
// lub
GrTracking('viewCategory', {
shop: {
id: 'shopIdOptional',
},
id: 'categoryIdPointedInGetResponseInTriggers',
});
Ograniczenia
Zdarzenia e-commerce (zarówno jak inne zdarzenia używane dla wywołania pop-upów) są zbierane i przechowywane w przeglądarce odwiedzającego. Dotyczy to w szczególności subdomen, zdarzenia między subdomenami nie mogą być używane, np. zdarzenia zebrane przez klienta na stronie https://example.myshop.com nie będą dostępne na stronie https://blog.myshop.com.
Zdarzenia są dostępne dopóki odwiedzający nie wyczyści historii przeglądania. Są kolekcjonowane od momentu umieszczenia kodu Web Connect na Twojej stronie, razem z wprowadzeniem odpowiednich metod, które uruchamiają zdarzenie (lub od momentu aktywowania integracji, która zrobi to za Ciebie. Dodatkowo, zdarzenia między integracjami nie mogą być wykorzystane).
Przyszłe funkcjonalności:
Planujemy ciągły rozwój zdarzeń, aby mogły być wykorzystywane do:
- budowania możliwości prezentowania treści użytkownikom na podstawie zebranych zdarzeń poprzez edytor cyklu automation (lub w przyszłości edytor cyklu zdarzeń):
- możliwość wielokrotnego procesowania zdarzeń w cyklu automation, aby odpowiednio pokierować użytkownika na inne ścieżki na podstawie jego aktywności,
- umożliwienia klientom dostępu do predefiniowanych zestawów przetwarzania zdarzeń, na przykład: obsługa zdarzeń e-commerce/produktowych oraz komunikacja mająca na celu, na przykład, przywrócenie koszyków zakupowych,
- aktywizacji niezdecydowanych użytkowników przez oferowanie kuponów, zniżek, rekomendacji itp., analiza efektywności tych akcji,
- wspierania procesu przez testy A/B dla zdefiniowanych ścieżek zdarzeń.