Czym są sekcje w kreatorze wiadomości?

Sekcje to przydatne narzędzie, które pozwoli Ci tworzyć i zarządzać układem wiadomości. Są to puste obszary, które możesz wypełnić różnymi elementami takimi jak obrazy, przyciski, tekst itd. Każda wiadomość zawiera następujące części:

  • Nagłówek – zawiera Twoje logo i link do podglądu wiadomości online, obie opcje można wyłączyć. Nie ma możliwości dodania innych elementów w tej sekcji.
  • Ogólne – miejsce, do którego możesz dodać swoje sekcje i podstawowe elementy w tychże sekcjach.
  • Stopka – zawiera link do wypisu z listy i zmiany danych subskrybenta, jak również adres pocztowy nadawcy.

Sekcje pomogą Ci z łatwością stworzyć pięknie zaprojektowane newslettery z różnorodną, dobrze rozmieszczoną treścią.

Sekcje również zagwarantują, że Twoja treść będzie prawidłowo rozmieszczona w wersji mobilnej wiadomości, jak również u różnych klientów pocztowych.

Oprócz tego sekcje mogą zostać użyte do tego, aby zachować części wiadomości jako zapisane fragmenty, które można ponownie wykorzystać. Sekcje będą zapisane w zakładce Moje elementy, co przyspieszy proces tworzenia kolejnych wiadomości. Możesz zapisać wstęp wiadomości lub swój podpis i później przeciągnąć i upuścić w wybrane miejsce w wiadomości bez tracenia żadnego elementu lub czasu.

Jakich rodzajów sekcji mogę używać?

Dajemy Ci do dyspozycji różnorodne, gotowe szablony sekcji. Składają się z 1, 2, 3 lub 4 kolumn.

Sekcje.

Każda kolumna może zawierać inny zestaw elementów, aby przedstawić odbiorcom różne treści. Możesz je łatwo wykorzystać do tego, aby zaprezentować swoje towary lub wiadomości. Sekcje jednokolumnowe świetnie sprawdzą się dla obrazów lub tekstów, które rozciągają się na całą szerokość wiadomości. Sekcje wielokolumnowe będą pomocne przy łączeniu obrazów i tekstu, w ładnie rozmieszczone bloki.

Łączenie sekcji pozwoli Ci nadać wiadomości strukturę. Jeśli chcesz zaprezentować produkty pod obrazkiem, dodaj najpierw sekcję jednokolumnową (główne zdjęcie), a następnie dwu-, trzy- lub czterokolumnową sekcję, w której dodasz dokładne informacje o produkcie (zdjęcie, opis, przycisk).

Uwaga: kolumny w sekcji określą szerokość elementów dodawanych do sekcji. Gdy zdecydujesz się zmniejszyć liczbę kolumn w danej sekcji, usuniemy kolumny od prawej strony.

Jak dodać sekcje?

Aby dodać sekcje do wiadomości:

  1. Przejdź do Layout w kreatorze wiadomości.
  2. Rozwiń menu Sekcje.
  3. Wybierz rodzaj sekcji, której chcesz użyć.
  4. Przeciągnij i upuść ją w wybrane miejsce.

Sekcje można dodawać powyżej lub poniżej istniejących już sekcji.

Jak dodać zwartość sekcji?

  1. Przejdź do Layout w kreatorze wiadomości.
  2. Otwórz Elementy podstawowe.
    Elementy podstawowe.
  3. Wybierz element, który chcesz użyć następnie przeciągnij go i upuść w sekcji. W dostępnych miejscach, w których możesz upuścić element, wyświetlimy napis Upuść tutaj i podświetlimy wybraną sekcję.
    Upuść tutaj.

    Możesz dodać wiele elementów do tej samej sekcji, przeciągając je w wybrane miejsce. Elementy zostaną umieszczone jeden obok drugiego w sekcji lub kolumnie.

Jak przenosić, zapisywać, duplikować lub usuwać sekcje?

Gdy klikniesz lub najedziesz kursorem na sekcję, z prawej strony zobaczysz pasek narzędzi, który umożliwi Ci:

section control.
  1. Przenieść sekcję. Kliknij pierwszą ikonę i przeciągnij sekcję.
  2. Zapisać sekcję do Moich elementów klikając ikonę dyskietki. Zapisując sekcję zobaczysz podgląd tego co zapisujesz w okienku. Wpisz nazwę zapisywanego elementu i kliknij Zapisz.
  3. Duplikować sekcję przy użyciu trzeciej ikony. Kopia pojawi się poniżej duplikowanej sekcji.
  4. Usunąć sekcję przy użyciu ikony kosza.

Jak zmienić styl sekcji?

Zmiana stylu sekcji pozwoli Ci opracować wygląd sekcji. Możesz zmienić styl poszczególnych elementów, aby uzyskać ładnie zaprojektowaną wiadomość.

Każda sekcja daje następujące opcje edycji stylu:

Właściwości sekcji.
  1. Kolor tła – kolor całej sekcji (zalecamy dodanie tego koloru, nawet jeśli używasz obrazka jako tła, w uwagi na to, że w niektórych klientach pocztowych nie ma obsługi obrazu w tle. Więcej informacji uzyskasz tutaj).
  2. Obraz w tle – obraz widoczny za treścią w sekcji.
  3. Szerokość tła – możesz zdecydować, czy kolor tła lub obraz w tle mają się rozciągać na szerokość wiadomości, czy na pełną szerokość ekranu.
  4. Obramowanie – obrys sekcji (może być indywidualnie zmieniany).
  5. Margines wewnętrzny – odległość od zawartości sekcji do jej obramowania (może być indywidualnie zmieniana).
  6. Ukryj na wersji mobilnej – pozwala na ukrycie danej sekcji w wersji mobilnej wiadomości.

Uwaga: zwiększenie odstępu i obramowania spowoduje zmniejszenie zawartości sekcji.

Ponadto każda sekcja posiada Zaawansowane ustawienia, które można rozwinąć w górnej części ustawień sekcji. Zaawansowane ustawienia pozwolą Ci edytować styl każdej kolumny indywidualnie.

Ustawienia kolumn.

Możesz ustawić:

  1. Kolor tła kolumny – każda kolumna może mieć inny kolor, niezależnie od koloru sekcji.
  2. Obramowanie kolumny – obrys kolumny (może być indywidualnie zmieniany).
  3. Margines wewnętrzny – odległość od elementów w kolumnie do jej obramowania (może być indywidualnie zmieniana).
  4. Odstęp między kolumnami – w sekcjach wielokolumnowych, możesz edytować wielkość przestrzeni pomiędzy kolumnami.

Uwaga: zwiększenie odstępu i obramowania spowoduje zmniejszenie zawartości kolumny.

Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj artykuł, z którego dowiesz się, czym jest newsletter i jak skutecznie komunikować się ze swoimi subskrybentami.