Czym są segmenty zewnętrzne i jak ich używać? MAX

Segmenty zewnętrzne pozwalają na przesyłanie segmentacji subskrybentów z systemu zewnętrznego do GetResponse, aby móc używać ich bezpośrednio w swoim koncie (na przykład w newsletterach lub automatyzacjach). Usługa zewnętrzna może być Twoim CRM-em lub wtyczkami e-commerce.

Zanim zaczniesz

Upewnij się, że masz skonfigurowany swój serwer FTP zgodnie z instrukcjami zawartymi w tym artykule.

Uwaga: Ta funkcja nie dodaje nowych adresów email do Twoich list. Aby z niej skorzystać, musisz mieć dodane wszystkie adresy email, które zawierają segmenty zewnętrzne, jako subskrybentów w liście kontaktów w GetResponse. Jeśli chcesz używać personalizacji, wszystkie dodatkowe informacje muszą być dodane w formie pól dodatkowych bezpośrednio w GetResponse przed lub po zaimportowaniu zewnętrznych segmentów.

Jak stworzyć segmenty zewnętrzne i dodać je do GetResponse?

  1. Proces zaczyna się od stworzenia segmentu w usłudze zewnętrznej, której używasz.
  2. Segment musi zostać wyeksportowany jako plik .csv. Jego nazwa powinna odpowiadać adresowi email logowania do konta, do którego zostanie dodany segment zewnętrzny.
    Np. jeśli login konta to name@example.com, plik powinien mieć nazwę
    name@example.com.csv.
  3. Plik musi zawierać nazwę segmentu zewnętrznego oraz adresy email. Nazwa segmentu jest definiowana jako nagłówek i powinna znajdować się w pierwszym wierszu. Będzie ona wyświetlana w zaawansowanym wyszukiwaniu w Twoim koncie GetResponse.

Przykład:

Uwaga: Powyższy segment zawiera tylko 2 subskrybentów z 3, które zostały dodane. Dzieje się tak, ponieważ adres unexisting_email@example.com nie znajduje się na liście w GetResponse.

  1. Gdy plik będzie gotowy, możesz go przesłać na swoje konto FTP.
  2. Plik musi zostać przesłany do określonego katalogu na serwerze FTP: /sync_external_segments/insert
    Jeśli chcesz zastąpić adresy email w istniejącym segmencie zewnętrznym nowym zestawem adresów z pliku, musisz użyć następującego katalogu: /sync_external_segments/replace

Ważne: Tej czynności nie można cofnąć.

  1. Jeśli import zakończy się sukcesem, zobaczysz załadowany zewnętrzny segment w sekcji Kontakty > Wyszukiwanie > Wyszukiwanie zaawansowane > Dodaj warunek > Segment zewnętrzny.

Jeśli nie możesz znaleźć swojego segmentu zewnętrznego, skontaktuj się z nami pod adresem support@getresponse-max.com, a my udzielimy Ci dalszej pomocy.