Czym różnią się prosty i zaawansowany lejek sprzedażowy?
Gdy tworzysz lejek sprzedażowy masz do wyboru dwie opcje: prosty lejek sprzedażowy i zaawansowany lejek sprzedażowy. Oba rodzaje pomogą Ci wypromować i sprzedać produkty, jednak różnią się między sobą.
Prosty lejek sprzedażowy
To uproszczony lejek sprzedażowy. Z uwagi na fakt, że rozpoczyna się on od strony sprzedażowej, grupą docelową tego rodzaju lejku są aktualne kontakty. Prosty lejek nie zawiera strony zapisu, składają się na niego:
- Strona sprzedażowa.
- Formularz zamówienia.
- Wiadomość o porzuconym koszyku.
- Strona up-sellowa.
- Strona z potwierdzeniem.
- Wiadomość z potwierdzeniem.
Aby śledzić czynności kontaktów, wyślij zaproszenie na swoją stronę sprzedażową za pomocą newslettera. To pozwoli śledzić ich aktywność i wysyłać do nich kolejne wiadomości. Będą to wiadomości z porzuconym koszykiem lub wiadomości z potwierdzeniem zakupu.
Uwaga: Jeśli klient, który nie jest Twoim kontaktem, porzuci swóje zamówienie, nie będziemy mogli wysłać do niego wiadomości. Aby pozostać w zgodzie z przepisami o ochronie danych osobowych, GetResponse wysyła wiadomości tylko do aktywnych list kontaktów.
Zaawansowany lejek sprzedażowy
To bardziej skomplikowany lejek, który zawiera dodatkowe kroki, niedostępne w prostym lejku. Grupą docelową są zarówno nowi klienci, jak i obecne kontakty. Na zaawansowany lejek sprzedażowy składają się:
- Landing Page,
- Wiadomość autorespondera,
- Strona sprzedażowa,
- Formularz zamówienia,
- Wiadomość z porzuconym koszykiem,
- Strona up-sellowa,
- Strona z potwierdzeniem,
- Wiadomość z potwierdzeniem.
Jak zdecydować który lejek wybrać?
Scenariusz 1: Posiadasz bazę klientów, do których chcesz dotrzeć z nowymi produktami. Ci klienci znajdują się już na liście kontaktów w GetResponse, więc możesz wysłać im bezpośredni link do swojej strony sprzedażowej. Jesteś zainteresowany bezpośrednim, skutecznym lejkiem sprzedażowym. W tym przypadku prosty lejek sprzedażowy może być wyborem dla Ciebie.
Scenariusz 2: Chcesz dotrzeć do obecnych, jak również do nowych klientów. Chcesz mieć opcję dodania nowych kontaktów do listy GetResponse, aby informować ich w przyszłości o nowych produktach. Jesteś zainteresowany bardziej złożonym, rozbudowanym lejkiem, który nie tylko pomoże Ci powiększyć listę, ale również przekształcić potencjalnych klientów w kupujących. W tym przypadku zaawansowany lejek sprzedażowy może być wyborem dla Ciebie.