Czym różni się Lejek konwersji od Marketing Automation? Video
Główną różnicą między Lejkiem konwersji a Marketing Automation jest poziom uproszczenia. Lejek konwersji został zaprojektowany tak, aby połączyć budowanie list i sprzedaż produktów online w jednym miejscu. Marketing automation to sposób na zaprojektowanie całego doświadczenia użytkownika dzięki prostym, a jednocześnie wydajnym cyklom.
Lejek vs. Cykl Automation
Lejek konwersji reprezentuje proces budowania listy, sprzedaży produktów lub promocji wydarzenia online. Wewnątrz lejka możesz tworzyć landing pages, śledzić konwersję, promować i sprzedawać swoje produkty online oraz wysyłać do klientów wiadomości dotyczące kolejnych działań. Wszystko w jednym! Szczegółowe informacje na temat typów lejków, które możesz stworzyć w GetResponse, uzyskasz w tym artykule.
Cykl automation to zestaw warunków, akcji i filtrów, które możesz dowolnie łączyć ze sobą, aby komunikować się ze swoimi subskrybentami. Może to być na przykład wysłanie konkretnej wiadomości do kontaktu po otworzeniu jednego z Twoich newsletterów lub obszerny kurs online czy promocja produktów.
Porzucone zamówienie vs. Porzucony koszyk
Porzucone zamówienie to funkcja dostępna w Lejku konwersji GetResponse, jako część Lejka sprzedażowego. Jeśli klient porzuci formularz zamówienia i nie dokończy zakupu, GetResponse wyśle do niego automatyczną wiadomość o porzuconym zamówieniu. Stanie się tak po 30 minutach od porzucenia formularza zamówienia. Sekwencja porzuconego zamówienia jest tworzona automatycznie, nie ma potrzeby tworzenia tego cyklu samodzielnie. Szczegółowe informacje na temat wiadomości z porzuconym zamówieniem i Lejka sprzedażowego uzyskasz w tym artykule.
Porzucony koszyk to funkcja dostępna w Marketing automation. Ten element sprawdza, czy klient sklepu online połączonego z GetResponse porzucił swój koszyk z zakupami. Na podstawie tego warunku możesz wysłać wiadomość do klientów, którzy opuścili Twoją stronę bez ukończenia swojego zamówienia. W tej wiadomości może zostać wyświetlona zawartość ich koszyka.
Strona sprzedażowa vs Zrealizowany zakup
Strona sprzedażowa to funkcja dostępna w Lejku sprzedażowym. Przedstawia ona produkty, które potencjalni klienci mogą kupić w Twoim sklepie. Po kliknięciu produktu klient zostanie przekierowany do formularza zakupu, aby sfinalizować transakcję.
Zrealizowany zakup w Marketing automation to warunek, który śledzi, czy klienci Twojego sklepu online połączonego z GetResponse sfinalizowali swoje zamówienie. Działa on na zasadzie dwuetapowej: gdy ktoś rozpocznie zakup i przechodzi z koszyka do strony z potwierdzeniem zakupu, jest to rejestrowane jako udany zakup. Możesz użyć tego warunku w swoim cyklu automation i zdecydować, czy kolejnym krokiem będzie przeniesienie kontaktu do innej listy, dodanie punktów scoringowych, przypisanie tagu czy wysłanie wiadomości.