Czym różni się Lejek konwersji od Marketing Automation?  Video

Główną różnicą między Lejkiem konwersji a Marketing Automation jest poziom uproszczenia. Lejek konwersji został zaprojektowany tak, aby połączyć budowanie list i sprzedaż produktów online w jednym miejscu. Marketing automation to sposób na zaprojektowanie całego doświadczenia użytkownika dzięki prostym, a jednocześnie wydajnym cyklom.

Lejek vs. Cykl Automation

Lejek konwersji reprezentuje proces budowania listy, sprzedaży produktów lub promocji wydarzenia online. Wewnątrz lejka możesz tworzyć landing pages, śledzić konwersję, promować i sprzedawać swoje produkty online oraz wysyłać do klientów wiadomości dotyczące kolejnych działań. Wszystko w jednym! Szczegółowe informacje na temat typów lejków, które możesz stworzyć w GetResponse, uzyskasz w tym artykule.

Cykl automation to zestaw warunkówakcjifiltrów, które możesz dowolnie łączyć ze sobą, aby komunikować się ze swoimi subskrybentami. Może to być na przykład wysłanie konkretnej wiadomości do kontaktu po otworzeniu jednego z Twoich newsletterów lub obszerny kurs online czy promocja produktów.

Porzucone zamówienie vs. Porzucony koszyk

Porzucone zamówienie to funkcja dostępna w Lejku konwersji GetResponse, jako część Lejka sprzedażowego. Jeśli klient porzuci formularz zamówienia i nie dokończy zakupu, GetResponse wyśle do niego automatyczną wiadomość o porzuconym zamówieniu. Stanie się tak po 30 minutach od porzucenia formularza zamówienia. Sekwencja porzuconego zamówienia jest tworzona automatycznie, nie ma potrzeby tworzenia tego cyklu samodzielnie. Szczegółowe informacje na temat wiadomości z porzuconym zamówieniem i Lejka sprzedażowego uzyskasz w tym artykule.  

Porzucony koszyk to funkcja dostępna w Marketing automation. Ten element sprawdza, czy klient sklepu online połączonego z GetResponse porzucił swój koszyk z zakupami. Na podstawie tego warunku możesz wysłać wiadomość do klientów, którzy opuścili Twoją stronę bez ukończenia swojego zamówienia. W tej wiadomości może zostać wyświetlona zawartość ich koszyka.

Strona sprzedażowa vs Zrealizowany zakup

Strona sprzedażowa to funkcja dostępna w Lejku sprzedażowym. Przedstawia ona produkty, które potencjalni klienci mogą kupić w Twoim sklepie. Po kliknięciu produktu klient zostanie przekierowany do formularza zakupu, aby sfinalizować transakcję.

Zrealizowany zakup w Marketing automation to warunek, który śledzi, czy klienci Twojego sklepu online połączonego z GetResponse sfinalizowali swoje zamówienie. Działa on na zasadzie dwuetapowej: gdy ktoś rozpocznie zakup i przechodzi z koszyka do strony z potwierdzeniem zakupu, jest to rejestrowane jako udany zakup. Możesz użyć tego warunku w swoim cyklu automation i zdecydować, czy kolejnym krokiem będzie przeniesienie kontaktu do innej listy, dodanie punktów scoringowych, przypisanie tagu czy wysłanie wiadomości.