Czym jest Przypisywanie przychodu i jak działa?

Dzięki statystykom przychodów dla newsletterów możesz:

  1. Zobaczyć, jaką wartość przynoszą Twoje newslettery.
  2. Podejmować lepsze decyzje biznesowe w zakresie tworzenia kampanii.

Wyniki kampanii marketingowych, które przekładają się na zamówienia w sklepie, znajdziesz na stronie Email marketing i w raportach Newslettera.

Przychody są liczone w okresie okna atrybucji. Okno atrybucji to ramy czasowe, w których czekamy na zamówienie. Okno otwiera się, gdy odbiorca kliknie w jakikolwiek link w e-mailu i zamyka się po określonym czasie. Każde zamówienie odbiorcy, które zostanie zarejestrowane, gdy okno atrybucji jest otwarte, zostanie przypisane do wiadomości, która spowodowała jego otwarcie.

Nowa wiadomość wysłana do tego samego odbiorcy może nadpisać otwarte okno atrybucji. W kontekście jednego sklepu i odbiorcy może istnieć tylko jedno aktywne okno konwersji.

Konfigurowanie przypisywania przychodu

Aby włączyć Przypisywanie przychodu:

  1. Przejdź do zakładki Email marketing i kliknij Stwórz newsletter.
  2. Przesuń suwak obok opcji Przypisywanie przychodu, aby ją włączyć.


Aby zmienić okno atrybucji:

  1. Przejdź do Narzędzi E-commerce.
  2. Najedź kursorem na przycisk akcji obok swojego sklepu i kliknij Ustawienia.
  3. Zmień liczbę dni w oknie atrybucji (domyślnie jest to 5).



  4. Kliknij przycisk Aktualizuj.

Sprawdzanie przychodu

Uproszczony widok znajdziesz na stronie Email marketing. Aby go zobaczyć:

  1. Przejdź do Email marketing, aby zobaczyć wysłane newslettery.
  2. W kolumnie Przypisany przychód znajdziesz przychód dla wiadomości, które mają włączoną tę funkcję.

Bardziej szczegółowe informacje znajdziesz w raportach. Aby je zobaczyć:

  1. Przejdź do Raporty.
  2. Wybierz konkretny newsletter lub newslettery z rozwijanego menu.



  3. Przewiń w dół do sekcji Przypisany przychód, aby zobaczyć ich przychód z informacjami o liczbie zamówień, obliczonej średniej wartości zamówienia i całkowitym przypisanym przychodzie dla wybranych newsletterów.



Często zadawane pytania

W jaki sposób przypisywany jest przychód?

Kiedy subskrybent kliknie w link w wiadomości, śledzimy tę interakcję. Każdy przychód wygenerowany z tego kontaktu w zdefiniowanym oknie atrybucji zostanie przypisany do tej wiadomości.

Jakiego modelu atrybucji używamy?

Statystyki przychodów newsletterów używają modelu ostatniego kliknięcia. Oznacza to, że przychody są przypisywane do ostatniej wiadomości e-mail, z którą subskrybent wszedł w interakcję poprzez kliknięcie linku.

Z jakimi integracjami e-commerce działa ta funkcja?

Ta funkcja działa ze wszystkimi integracjami e-commerce.

Czy status zamówienia ma znaczenie?

Tak, uwzględniane są tylko zamówienia ze statusem “opłacone”.

Czy przypisywanie przychodu GetResponse może być połączone z Google Analytics?

Nie, funkcja nie może być połączona z Google Analytics.