Czym jest Ochrona Prywatności w aplikacji Apple Mail i jaki ma wpływ na naszą dostarczalność?
Począwszy od lutego 2024 r., Gmail i Yahoo wprowadzają nowe wymagania dotyczące uwierzytelniania, które wymagają użycia własnej domeny uwierzytelnionej DKIM ze wzmocnionym DMARC.
GetResponse zdecydowanie zaleca wszystkim nadawcom używanie jako pola nadawcy adresów e-mail z własnych domen wysyłających oraz skonfigurowanie zarówno DKIM, jak i DMARC.
Aby uzyskać dodatkowe informacje na temat tych modyfikacji, zapoznaj się z naszym wpisem na blogu:
Zmiany w uwierzytelnianiu Gmaila i Yahoo: Wszystko, co musisz wiedzieć
Czym jest Ochrona Prywatności w Apple Mail?
W drugiej połowie 2021 roku firma Apple wydała aktualizacje iOS 15, iPadOS 15, macOS Monterey oraz watchOS 8, które zawierają nowe zabezpieczenia prywatności. Ochrona Prywatności (MPP) została wprowadzona do aplikacji Apple Mail jako opcjonalna funkcja, którą użytkownicy mogą włączyć podczas konfigurowania aplikacji.
Uruchomiona funkcja zabezpiecza odbiorcę przed gromadzeniem informacji o nim przez nadawców wiadomości przy użyciu niewidocznych pikseli. Nowa funkcja uniemożliwia sprawdzenie, kiedy użytkownik aplikacji otworzy wiadomość i maskuje jego adres IP, dlatego nie można określić jego lokalizacji, ani pobrać danych o jego działaniach online.
Na kogo będzie mieć wpływ Ochrona Prywatności w Apple Mail?
Ochrona Prywatności w Apple Mail ma wpływ na wszystkie wiadomości email otwarte za pośrednictwem aplikacji Apple Mail na dowolnym urządzeniu z najnowszą wersją systemu iOS z aktywną funkcją Ochrony Prywatności, niezależnie od tego, czy pochodzi z konta Gmail, czy konta biznesowego. Każda wiadomość dostarczona do odbiorcy, który używa tej funkcji, będzie się liczyć jako otwarta jeden raz. Jeśli subskrybent otworzy wiadomość kilkukrotnie, Ty po swojej stronie zobaczysz ją jako otwartą tylko raz. Te zmiany nie mają wpływu na inne programy mailowe używane na urządzeniach Apple, takie jak aplikacja Gmail na iPhonie.
W jaki sposób Ochrona Prywatności w Apple Mail wpływa na Ciebie jako nadawcę?
- Wskaźnik otwarć: wszystkie wiadomości dostarczone do subskrybentów, którzy używają Ochrony Prywatności w aplikacji Apple Mail, zostaną automatycznie policzone jako otwarte. Wzrost wskaźnika otwarć zależy od udziału subskrybentów, którzy używają tej funkcji, jeśli 100% subskrybentów używa tej opcji, Twój wskaźnik otwarć wyniesie 100%.
- Funkcja będzie miała wpływ na testy A/B oparte na “wskaźniku otwarć”, gdyż nie będzie możliwe określenie, który subskrybent z uruchomioną Ochroną Prywatności rzeczywiście otworzy wiadomość. Sugerujemy używanie testów opartych na wskaźniku kliknięć, gdyż funkcja Ochrony Prywatności nie ma wpływu na ich śledzenie.
- Ochrona Prywatności będzie miała wpływ na funkcję perfect timing, ponieważ nie możemy śledzić konkretnego czasu, kiedy subskrybenci używający tej opcji otworzą wiadomość.
- Używanie przez subskrybentów Ochrony Prywatności będzie również mieć wpływ na poziom zaangażowania.
- Funkcja Ochrony Prywatności wpłynie na cykle automation używające warunku “Wiadomość otwarta”, gdyż wykryjemy otwarcie wiadomości wkrótce po jej dostarczeniu.
- Dynamiczne liczniki nie będą działały poprawnie, ponieważ Apple buforuje pierwszą wersję załadowanego czasu. Liczniki utkną w pętli z potencjalnie niewłaściwym czasem.
- Funkcja Ochrony Prywatności będzie miała wpływ na statystyki otwarć według urządzeń, ponieważ raportuje ona otwarcia, tak jakby miały miejsce na urządzeniu stacjonarnym. Z tego względu udział otwarć na urządzeniach stacjonarnych wzrośnie.
Szczegółowe informacje na temat śledzenia otwarć uzyskasz w tym artykule.
Jak dostosować swoje strategie do tej aktualizacji?
Ochrona Prywatności w Apple Mail nie zakłóca śledzenia kliknięć, które jest najbardziej efektywną metodą pomiaru zaangażowania subskrybentów. Wprowadzenie Ochrony Prywatności może być dobrą okazją na optymalizację strategii marketingowych i wprowadzenie skuteczniejszego sposobu pomiaru zaangażowania subskrybentów przy użyciu kliknięć.
Znalezienie najbardziej zaangażowanych kontaktów jest przydatne w sytuacjach, gdy chcesz kierować do nich spersonalizowane wiadomości, na przykład newslettery wysyłane do segmentów, lub uwzględnić ich w skutecznych cyklach automation. Jeśli masz już utworzone segmenty, które zawierają zaangażowane kontakty ocenione na podstawie wskaźnika otwarć, sugerujemy zmianę głównego wskaźnika na kliknięcia. Będzie to dokładnie odzwierciedlać zaangażowanie każdego subskrybenta, bez względu na to, z której aplikacji email korzysta.
Przy ponownej wysyłce wiadomości lub wysyłaniu wiadomości do kontaktów, które nie zareagowały na Twoją ostatnią komunikację, możesz ponownie rozważyć kryteria dla tego segmentu. Jeśli posiadasz segmenty oparte na geolokalizacji, upewnij się, że używasz poprawnych danych prosząc kontakty o podanie tych informacji w formularzach zapisu. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że ich geolokalizacja jest prawidłowa.
Zamiast wysyłać wiadomość do kontaktów, które nie otworzyły poprzedniej wiadomości, możesz wysłać ją do osób, które nie kliknęły linku. Kliknięcia linków są najlepszym wskaźnikiem zaangażowania subskrybentów.