Czym jest External Lexpad i jak go używać? MAX
Używanie External Lexpada
Klienci MAX mogą korzystać z narzędzia o nazwie External Lexpad, które w połączeniu ze zdarzeniami automatyzacji pozwala na stworzenie scenariuszy, które nie są możliwe przy użyciu standardowych narzędzi. To narzędzie jest szczególnie przydatne dla klientów, którzy nie korzystają z najczęściej używanych platform e-commerce, z którymi posiadamy integrację, lub dla tych, którzy chcą tworzyć cykle automation i wiadomości wykraczające ponad możliwości tych integracji. Przykłady scenariuszy stworzonych przez naszych klientów przy użyciu External Lexpad:
- Firma z branży hotelarskiej wysyłająca wiadomości dla porzuconych rezerwacji hotelowych.
- Firma z branży gier wysyłająca użytkownikom ich dostępne saldo punktów w swoim programie nagród.
- Firma turystyczna wysyłająca vouchery na podstawie lokalizacji użytkownika.
- Firma z branży nieruchomości wysyłająca oferty na podstawie lokalizacji użytkownika.
Kwestie warte uwagi
- Wymóg dewelopera: Będziesz potrzebować dewelopera zaznajomionego z API i JSON. Chociaż nasi Customer Solution Architects mogą pomóc w tym procesie, po stronie klienta wymagana jest wiedza techniczna.
- Odpowiedzialność: Customer Solution Architects pomagają w konfigurowaniu procesu, testowaniu wiadomości, sprawdzaniu punktu końcowego, pobieraniu informacji, łączeniu niezbędnych danych w bazie danych i strukturyzowaniu JSON w razie potrzeby. Nie są oni jednak odpowiedzialni za ostateczną treść i wynik wiadomości. Klienci powinni dokładnie przetestować procesy przed ich uruchomieniem.
Wymagania dotyczące punktu końcowego (endpoint)
External Lexpad wymaga endpointu, który spełnia poniższe kryteria:
- Usługa WebService musi odpowiedzieć w przeciągu 4 sekund.
- Rozmiar odpowiedzi nie może przekraczać 32KB.
- Lexpad musi być w formacie JSON przy użyciu zestawu znaków UTF-8.
- Struktura najwyższego poziomu musi być obiektem JSON. Tablice lub zwykłe wartości nie są dozwolone.
- Endpoint musi być dostępny przez wymienione tutaj adresy IP: Zakresy IP.
Aby nawiązać połączenie, musimy otrzymać szczegóły endpointu. Ponadto musisz nas poinformować o każdej wiadomości, którą chcesz połączyć.
Wytyczne dotyczące wiadomości
Wiadomość powinna być wiadomością automation, jako że proces dodawania External Lexpada jest ręczny. Pewne wyjątki mogą dotyczyć newsletterów. Prosimy o powiadomienie nas przynajmniej 24 godziny przed zaplanowaną wysyłką newslettera. Dokumentacja dotycząca składni treści dynamicznych używanych w External Lexpad jest dostępna tutaj: Dokumentacja External Lexpad.
Cykl Automation
Nie ma określonych zasad dotyczących cyklu, o ile wiadomość jest wysyłana przy jego użyciu. Jedynym ograniczeniem jest to, że wiadomość nie może jednocześnie używać External Lexpada i zmiennych ze zdarzeń lub elementów e-commerce, ponieważ te używają Internal Lexpada. Poniżej znajduje się przykład możliwego cyklu automation:
Wsparcie dotyczące Lexpada
- Prosimy o podanie wiadomości lub szablonu wiadomości z symbolami zastępczymi dla wartości External Lexpad. Jeśli symbole zastępcze nie są jasne, podaj szczegółowe instrukcje dotyczące mapowania każdej wartości.
- Podaj szczegóły punktu końcowego, który powinien być połączony z wiadomością.
- Jeśli ograniczasz adresy IP uzyskujące dostęp do punktu końcowego, podaj przykładową odpowiedź JSON jako plik tekstowy. Pomoże to naszym Customer Solutions Architects skonfigurować i przetestować dynamiczną zawartość.
- Dodamy testowy adres e-mail do listy na Twoim koncie, a odpowiedź JSON powinna zostać wysłana dla tego adresu.
- Jeśli Lexpad zwraca listę elementów (np. ofert), przykładowa odpowiedź powinna zawierać wiele wartości, aby zapewnić prawidłowe renderowanie.
- W przypadku dołączania obrazów (np. miniatur ofert), należy podać linki do obrazów w odpowiedzi JSON wraz z pożądanymi wymiarami.
Czas procesowania
Edycja wiadomości może zająć około 2 dni roboczych, w zależności od wymaganego nakładu pracy. Customer Solution Architects mogą zadawać pytania lub zgłaszać sugestie podczas procesu. Chociaż dokładają oni wszelkich starań, aby zapewnić prawidłowe działanie wiadomości, klienci powinni sami przetestować wiadomość, aby potwierdzić, że wyświetla się zgodnie z oczekiwaniami, zanim wyślą ją do swoich kontaktów.