Czy mogę używać kodu śledzącego Google Analytics na mojej stronie internetowej?
Możesz śledzić i gromadzić dane na temat swojej strony internetowej w ten sam sposób, w jaki monitorujesz swój sklep online. Jeśli posiadasz już konto Google Analytics, po prostu wpisz kod śledzący w ustawieniach nowej lub już istniejącej strony internetowej.
Dane o odsłonach strony przesyłamy za każdym razem, gdy ktoś odwiedzi Twoją stronę. Po każdym zapisie przesyłamy następujące zdarzenia do Google Analytics:
- Kategoria: odbiorcy,
- Action: Registered
- Wartość: tytuł Twojej strony internetowej
(Wskazówka) Google Analytics pozwala na ustawianie celów na podstawie zdarzeń, które mierzą konwersję dla każdego źródła ruchu na witrynie. Tutaj dowiesz się, jak tworzyć cele.
Śledzenie stron GetResponse za pomocą Google Analytics jest darmowe dla wszystkich użytkowników.
Jak zintegrować stronę internetową GetResponse z Google Analytics?
Zanim rozpoczniesz
Niezbędne będzie aktywne konto Google Analytics.
Jeśli nie masz konta Google Analytics, przejdź na tę stronę i postępuj zgodnie z instrukcjami Google.
- Zaloguj się do swojego konta Google Analytics i kliknij ikonę koła zębatego, aby przejść do Administracji.
- Wybierz projekt z menu rozwijalnego w sekcji Konto.
- W sekcji Usługa rozwiń menu i wybierz, którą usługę chcesz śledzić.
- Kliknij Informacje o śledzeniu, aby rozwinąć listę i wybierz z niej Kod śledzenia.
- Skopiuj Identyfikator śledzenia, który będzie niezbędny w kolejnych krokach.
Jak zastosować kod śledzenia na mojej stronie?
Aby dodać kod śledzący Google Analytics do strony internetowej:
- Zaloguj się do swojego konta GetResponse i stwórz nową lub wybierz już istniejącą stronę.
Informacje na temat tworzenia strony internetowej znajdziesz tutaj. - Przejdź do zakładki Kreator stron > Najedź na ikonę Menu akcji (pionowe kropki) > Edytuj ustawienia > sekcja Statystyki i integracje
- Wybierz Google Analytics z rozwijalnego menu i wstaw Identyfikator śledzenia Google Analytics używając formatu: UA-12345678-9.
- Zmiany zapiszą się automatycznie.
Wszystko gotowe, teraz możesz cieszyć się pełnym dostępem do szczegółowych danych na temat swojej strony internetowej. Wykorzystuj zebrane informacje w Google Analytics, aby zwiększyć liczbę konwersji.
Dlaczego warto korzystać z Google Analytics?
Używając Google Analytics możesz śledzić odwiedzających Twoją stronę i gromadzić wiele przydatnych informacji na ich temat. Na przykład:
- możesz poznać zainteresowania, języki i lokalizację użytkowników,
- możesz dowiedzieć się, jakich urządzeń i systemów operacyjnych używają odwiedzający Twoją stronę.
Jednym z kluczy do skutecznego remarketingu jest wykorzystanie danych zgromadzonych przy użyciu Google Analytics. Na podstawie tych informacji możesz zdecydować, które precyzyjne i istotne reklamy swoich produktów będziesz wyświetlać.
Dowiedz się więcej na temat tworzenia list remarketingowych przy użyciu Google Analytics:
Tworzenie i edytowanie list odbiorców
Tworzenie kampanii w sieci reklamowej, która korzysta z Twoich danych