Co się stanie, gdy przekroczę dopuszczalny rozmiar bazy adresowej?
W GetResponse monitorujemy – w zależności od wykupionego planu – liczbę kontaktów i/lub uczniów.
W zależności od wybranego planu – dla Marketerów lub dla Twórców – w różnych sytuacjach rozmiar listy kontaktów i/lub uczniów może zostać przekroczony.
Kontakty to subskrybenci, którzy zdecydowali się zapisać na Twoją listę i otrzymywać Twoje wiadomości, a uczniowie to osoby, które są aktywnie zapisane na Twoje kursy.
Co się stanie, jeśli przekroczę limit kontaktów/uczniów?
W zależności od sposobu dodawania kontaktów i/lub uczniów, który doprowadził do przekroczenia rozmiaru bazy adresowej, są dwa możliwe scenariusze:
- możesz wykupić wyższy pakiet (przejść na wyższy plan cenowy), aby zwiększyć limit lub
- doliczymy do Twojego rachunku opłatę za rozszerzenie bazy.
Dzięki temu nie stracisz żadnych kontaktów, a Twoje konto będzie wciąż działało.
Kiedy zobaczę opcję wykupienia wyższego pakietu?
Możliwość wykupienia wyższego pakietu, który zwiększy limit kontaktów w koncie, pojawi się podczas importu kontaktów (niezależnie od wybranej metody importu w zakładce Kontakty). Będziemy w stanie ocenić, czy importowana lista doprowadzi do przekroczenia limitu. Jeżeli wystąpi takie ryzyko, powiadomimy Cię o tym zaraz po otrzymaniu listy kontaktów, a przed rozpoczęciem weryfikacji importu. Następnie zapytamy, czy chcesz:
- kupić wyższy pakiet (zobaczysz dostępne opcje cenowe),
- zaimportować kontakty w ramach aktualnego limitu,
- anulować cały import.
Kiedy jest naliczana opłata za rozszerzenie bazy?
Opłata za rozszerzenie bazy zostanie naliczona po przekroczeniu dopuszczalnego limitu kontaktów w wyniku:
- zapisów kontaktów na listę na landing page’ach, stronach internetowych, formularzach i webinarach,
- importu kontaktów poprzez bezpośrednie integracje stworzone w koncie,
- importu kontaktów przez API,
- dodania kontaktów przez importy regularne,
- kopiowania kontaktów na inne listy. UWAGA: Ten sam adres email, dodany na kilka list, jest liczony jako osobny kontakt.
- uczniów zapisujących się na listę
- uczniów zapisujących się na kurs
Doliczoną opłatę zobaczysz na koniec każdego cyklu rozliczeniowego, w którym liczba kontaktów i/lub uczniów przekroczyła dopuszczalny limit. Pamiętaj, że nie jest to jednorazowa opłata – będziemy ją doliczać na koniec każdego cyklu rozliczeniowego, w którym Twoja baza była za duża.
UWAGA: Opłaty są naliczane co miesiąc, nawet jeśli korzystasz z rocznego lub dwuletniego abonamentu.
Obliczanie opłaty za rozszerzenie bazy
Plany dla Marketerów
Ta sekcja dotyczy następujących planów:
- Email Marketing
- Marketing Automation
- Ecommerce Marketing
Opłata jest różnicą między ceną Twojego obecnego planu a planem, który obejmuje rzeczywistą wielkość Twojej listy. Przyjrzyjmy się przykładowi, aby zobaczyć, jak to działa:
Masz pakiet Marketing Automation z limitem rozmiaru listy 5000 kontaktów. Oznacza to, że płacisz 359 zł/mies. W kwietniu konfigurujesz integrację, która stale dodaje kontakty do Twojego konta. W czerwcu Twoja lista kontaktów przekracza limit. Co się stanie?
Osiągnąłeś kolejny dostępny limit rozmiaru listy w pakiecie Marketing Automation, który wynosi 10 000 kontaktów za 439 zł/mies. Opłata stanowi różnicę między planami: 439 zł–359 zł, co daje 80 zł. Tak więc, pod koniec czerwca opłata w wysokości 80 zł zostanie naliczona do Twoich zwykłych opłat w wysokości 395 zł/mies. Będzie ona nadal naliczana co miesiąc. Opłata obowiązuje przez cały cykl rozliczeniowy, nawet jeśli zmniejszysz liczbę kontaktów w ciągu miesiąca. Jeśli w kolejnych cyklach rozliczeniowych zejdziesz poniżej limitu, opłata nie będzie już naliczana.
Jeżeli nie masz pewności, jaki jest Twój obecny limit rozmiaru listy lub jaka może być możliwa opłata, wejdź na naszą stronę z Cennikiem. Jest tam możliwość porównania cen i obliczenia opłaty.
Plany dla Kreatorów
Ta sekcja dotyczy planu Content Monetization.
Bierzemy pod uwagę zarówno kontakty, jak i uczniów. Sprawdzamy, który plan pasuje do wyższej liczby. Oto przykład pokazujący, jak to działa:
Twój plan to Content Monetization obejmujący 1000 kontaktów i 500 studentów, ale masz 1050 kontaktów i 9000 studentów. Liczba kontaktów mieści się w planie, który obejmuje do 2500 kontaktów, ale liczba studentów przekracza limit, ponieważ plan 2,5 tys. pozwala tylko na 1000 uczniów. Dlatego potrzebujesz planu, który może objąć 9000 uczniów, co odpowiada planowi obejmującemu do 25000 kontaktów, ponieważ ten plan pozwala na 10000 uczniów. Aby znaleźć różnicę w kosztach, odejmujemy cenę planu obejmującego 1000 kontaktów od ceny planu obejmującego 25000 kontaktów: 919 zł–274 zł, co daje dodatkowy koszt w wysokości 645 zł.
Opłata jest pobierana tylko za uczniów, którzy aktywnie uczestniczyli w Twoich kursach w ostatnim miesiącu. Na przykład, jeśli w Twoim kursie w ubiegłym roku uczestniczyło łącznie 4000 uczniów, ale w ostatnim miesiącu aktywnych było tylko 500 uczniów, opłata jest pobierana tylko za 500 aktywnych uczniów.
Plany z rozmiarem listy ponad 100 000 kontaktów
Maksymalny rozmiar listy dla planów Email Marketing, Marketing Automation i Ecommerce Marketing wynosi 100 000 kontaktów. Jeśli przekroczysz ten limit, zostaniesz obciążony opłatą w wysokości 12 zł za każde 1000 kontaktów, które zostaną dodane. Opłata ta jest pobierana co miesiąc, nawet jeśli korzystasz z 12-miesięcznego lub 24-miesięcznego planu subskrypcji. Jej całkowita kwota zależy od liczby dodanych kontaktów.
Przykład:
Dodajesz na listy kontaktów 2507 odbiorców powyżej limitu. Oznacza to, że co 30 dni będziemy doliczać do Twojego salda 36 zł.