Jak stworzyć lejek sprzedażowy?
Lejek sprzedażowy skupia się na procesie gromadzenia klientów i finalizowania procesu sprzedaży. Będzie odpowiedni dla Ciebie, jeśli chcesz:
- znaleźć potencjalnych klientów,
- promować i sprzedawać produkty przez internet,
- zwiększyć sprzedaż.
Aby stworzyć lejek, przejdź do zakładki Lejek konwersji > Stwórz lejek.
Teraz możesz zacząć konfigurować lejek:
- Wpisz nazwę lejka i GetResponse automatycznie stworzy dla Ciebie nową listę. Nazwa powinna zawierać co najmniej 4 znaki.
- Wybierz Sprzedaż produktu jako typ lejka i kliknij Rozpocznij.
- Wybierz zaawansowany lub prosty lejek:
- Zaawansowany lejek sprzedażowy: wybierz ten rodzaj, jeśli chcesz zdobywać nowe kontakty i wysyłać do nich wiadomości, do czasu aż zakupią produkt.
- Prosty lejek sprzedażowy: wybierz ten rodzaj, jeśli chcesz od razu kierować kontakty na stronę sprzedaży.
Kiedy wybierzesz rodzaj lejka, przejdziesz do strony z ustawieniami. Tam stworzysz sklep lub połączysz się z już istniejącym sklepem.
Łączenie się ze sklepem.
Istniejący sklep
Możesz wybrać istniejący sklep (jeśli stworzyłeś go za pomocą API lub w innym lejku). Wszystkie dostępne sklepy będą widoczne na rozwijanej liście.
Nowy sklep
Jeśli nie masz jeszcze sklepu, nie przejmuj się, możesz go w łatwy sposób stworzyć. Aby to zrobić:
- Kliknij na Stwórz kolejny sklep, aby założyć sklep.
- Wybierz Stwórz sklep w GetResponse.
- Wpisz nazwę sklepu i wybierz walutę. Kliknij Stwórz.
Łączenie lejka ze sklepem
Możesz równiez wybrać istniejący już sklep.
- Aby to zrobić, kliknij Wybierz istniejący sklep
- Wybierz jedną z platform, aby zaimportować z niej produkty:
- XML,
- Stripe (importujemy jedynie produkty, które mają przypisaną nazwę. Typ importowanych przez nas produktów to „good”, produkty typu „services” (subskrypcje i plany) nie są dodawane),
- Etsy (importujemy jedynie produkty, które mają przypisaną nazwę i których status to „aktywny”),
- Magento (importujemy jedynie produkty, które mają przypisaną nazwę. Dla Magento 1.9 – wymagany status produktu to „enabled”. Dla Magento 2.0 – nie importujemy produktów typu „bundle” (zestaw produktów) oraz „grouped” (produkt grupowany),
- Shopify (importujemy jedynie produkty, które mają przypisaną nazwę i są opublikowane),
- BigCommerce (importujemy jedynie produkty, które mają przypisaną nazwę. Poza tym importujemy wszystkie produkty).
Jeden sklep może obsługiwać tylko jedną walutę. Jeśli chcesz pobierać płatności w wielu walutach, dla każdej z nich stwórz osobny sklep.
Uwaga: Możesz wykorzystać zakładkę Narzędzia e-commerce > Zarządzaj sklepami, aby zobaczyć wszystkie sklepy. Chcesz z tego miejsca dodać nowy sklep? Kliknij Dodaj sklep.
Dodawanie i wybór produktów.
Możesz dodać produkty do istniejącego lub dopiero stworzonego sklepu.
Aby to zrobić, kliknij Zróbmy to!
Produkty możesz dodawać:
- ręcznie,
- importując z katalogu z innej platformy,
- łącząć się ze swoim internetowym sklepem przez wtyczkę lub API.
Możesz dodać 4 rodzaje produktów:
- plik do pobrania (na przykład ebook),
- kurs online (na przykład szkolenie w formie wideo lub seria wiadomości),
- usługa (na przykład sesja zdjęciowa lub projekt strony internetowej),
- produkt fizyczny (na przykład książka lub koszulka).
Jeśli chcesz dodać produkty ręcznie, kliknij Dodaj produkt. Zobaczysz kilka rodzajów produktów do wyboru.
Importowanie produktów do sklepu GetResponse.
Możesz również wgrać pełną bazę danych z produktami do GetResponse, poprzez dodanie Plików danych. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej na ten temat
Rodzaje produktów
Plik do pobrania
Wybierz ten rodzaj, jeśli sprzedajesz ebooki lub inne pliki do pobrania. Pliki do pobrania składają się z:
– Nazwy pliku (pole wymagane),
– Opisu (pole wymagane),
– Ceny (pole wymagane),
– Grafiki (możesz użyć: JPG, .PNG, .GIF),
– Pliku produktu (maksymalny rozmiar to 50 MB).
Kurs online
Wybierz ten rodzaj, jeśli sprzedajesz szkolenia wideo lub kursy przeprowadzane online, np. za pomocą wiadomości email. Kurs online składa się z:
– Tytułu kursu (pole wymagane),
– Opisu (pole wymagane),
– Ceny (pole wymagane),
– Grafiki (możesz użyć: JPG, .PNG, .GIF),
– Sposobu dostarczenia produktu: 1) Skopiuję ich na listę, w której prowadzę kurs 2) Przekieruję ich na stronę z kursem
Usługa
Wybierz ten rodzaj, jeśli sprzedajesz usługi, np. sesje zdjęciowe lub projektowanie stron internetowych. Usługa składa się z:
– Nazwy usługi (pole wymagane),
– Opisu (pole wymagane),
– Ceny (pole wymagane),
– Grafiki (możesz użyć: JPG, .PNG, .GIF),
– Sposobu dostarczenia usługi: poinformuj klientów w jaki sposób dostarczysz do nich oferowaną usługę. Ta informacja pojawi się na stronie z potwierdzeniem i w wiadomości z potwierdzeniem.
Produkt fizyczny
Wybierz ten rodziaj, jeśli sprzedajesz produkty fizyczne, np. książki lub koszulki. Produkt fizyczny składa się z:
– Nazwy usługi (pole wymagane),
– Opisu (pole wymagane),
– Ceny (pole wymagane),
– Grafiki (możesz użyć: JPG, .PNG, .GIF),
– Informacji w jaki sposób dostarczysz zamówienie.
Jeśli ukończyłeś wszystkie kroki, wybrałeś sklep, dodałeś produkty, kliknij Zapisz. Teraz ujrzysz wszystkie dodane produkty.
Uwaga: W każdej chwili możesz, przejść do zakładki Narzędzia e-commerce, kliknąć na nazwę sklepu, w celu dodania do niego produktów. Aby to zrobić, kliknij na Dodaj produkt.
Wybierz system płatności.
Pora, aby zdecydować jak będziesz pobierał płatności za swoje produkty. W chwili obecnej masz do wyboru 4 systemy płatności:
PayPal
1. Aby połączyć się z PayPal, kliknij na ikonę PayPal i wybierz Connect with PayPal. Otworzy się okienko PayPal.
2. Zaloguj się wpisując adres email i hasło.
3. Kliknij Log in.
Jeśli nie posiadasz konta PayPal, możesz je teraz utworzyć. Uwaga: musi to być konto biznesowe.
Stripe
1. Aby połączyć się ze Stripe, kliknij ikonę Stripe i wybierz Connect with Stripe.
2. Wybierz Sign in with Stripe to connect.
3. Wpisz adres email i hasło i wybierz Sign in to your account.
Jeśli nie posiadasz konta Stripe, możesz je utworzyć.
PayU
1. Aby połączyć się z PayU, kliknij ikonę PayU.
2. Wpisz ID punktu płatności (pos_id), protokół oAuth (client_secret) i Drugi klucz (MD5). (Klucze MD5 znajdziesz w swoim koncie PayU. Aby je odnaleźć, zaloguj się do PayU i przejdź do Moje sklepy > Punkty płatności, następnie dodaj nowy punkt płatności lub edytuj istniejący > Klucze konfiguracji).
3. Kliknij Podłącz
Jeśli nie posiadasz konta PayU, możesz je utworzyć.
Square
1. Aby połączyć się ze Square, kliknij ikonę Square, a następnie Connect with Square. Zostaniesz przekierowany na stronę logowania do konta Square.
2. Zaloguj się wpisując adres email i hasło, następnie kliknij Sign In.
Jeśli nie posiadasz konta Square, możesz je utworzyć.
Kiedy skonfigurujesz metodę płatności, kliknij Zapisz. Teraz zobaczysz swój lejek, który składa się z 4 etapów (w przypadku zaawansowanego lejka):
lub z 2 etapów (w przypadku prostego lejka):
Więcej informacji na temat dalszej konfiguracji lejka, uzyskasz tutaj.
Tworzenie reklamy na Facebooka
Po utworzeniu pierwszej strony lejka, możesz stworzyć dla niej reklamę na Facebooka.
Aby to zrobić, kliknij “Stwórz reklamę”. Zostaniesz przekierowany do kreatora reklamy.
Wszystkie połączone reklamy pojawią się na szczycie lejka. Jeśli reklamy są aktywne, pokażemy łączną liczbę kliknięć i zasięgu.
Uwaga: reklama zostanie połączona z pierwszą stroną lejka i tego ustawienia nie można edytować. Reklamę można utworzyć tylko dla pierwszej strony lejka.
Więcej informacji na temat reklam na Facebooka, uzyskasz tutaj.