O Würth MODYF
Würth MODYF to globalna marka znana przede wszystkim z odzieży specjalistycznej. Działa we Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Norwegii, Szwajcarii i wielu innych krajach.
Firma Würth MODYF zbudowała silną pozycję na europejskim rynku, specjalizując się w odzieży roboczej, obuwiu ochronnym i akcesoriach dla rynków B2B i B2C. Od ponad 20 lat jest jednym z liderów w swojej branży.
Wysoka jakość i różnorodność produktów przyniosły firmie uznanie i lojalność klientów na całym świecie.
Würth MODYF’s – ecommerce.
Jakie cele firma chciała zrealizować z narzędziami GetResponse MAX?
Würth MODYF zwróciło się do GetResponse MAX w poszukiwaniu narzędzi, które umożliwiłyby osiągnięcie następujących celów:
- zwiększenie retencji i zaangażowania klientów;
- zwiększenie sprzedaży;
- precyzyjną segmentację bazy klientów na potrzeby spersonalizowanych działań marketingowych.
Jak Würth MODYF korzysta z GetResponse MAX?
Firma wykorzystuje kilka funkcjonalności platformy do osiągania swoich celów biznesowych. Oto przykłady.
Pozyskiwanie nowych użytkowników i budowanie relacji z nimi
- Würth MODYF pozyskuje kontakty poprzez osadzanie na swojej stronie formularzy zapisu do newslettera.
- Następnie autorespondery wysyłają nowym subskrybentom katalogi produktów i inne przydatne treści, co już na starcie buduje relacje z potencjalnymi klientami.
Zaawansowane automatyzacje do zwiększenia retencji klientów i sprzedaży
Zaawansowane cykle automation pozwalają na dotarcie do użytkowników z dopasowaną treścią na podstawie ich interakcji ze stroną internetową Würth MODYF. Przykład?
- Spersonalizowane oferty promocyjne są wysyłane do użytkowników, którzy przeglądają określone kategorie produktów, ale nie dokonują zakupu.
- To jeden z wielu scenariuszy automatyzacji wykorzystywanych przez firmę.
Würth MODYF’ – ecommerce.
Segmentacja do zwiększenia konwersji i budowania lojalności klientów
Würth MODYF wykorzystuje zaawansowaną segmentację do wysyłania do wybranych segmentów newsletterów o konkretnych produktach, dzięki czemu użytkownicy otrzymują adekwatne treści.
- Wiadomości są dopasowane do zachowań zakupowych klientów i ich poziomu zaangażowania. Przykład: firma segmentuje użytkowników na przykład według czasu, kiedy dokonali ostatnich zakupów – na takich, którzy kupili coś konkretnego dnia lub w ciągu ostatnich X dni.
- Do mierzenia zaangażowania (np. otworzenie wiadomości, klikanie w linki) wykorzystują opcję scoringu. Na przykład docierają do najbardziej zaangażowanych użytkowników, którzy regularnie otwierają newslettery i wysyłają im spersonalizowane treści, aby zwiększyć lojalność wobec marki.
Zautomatyzowanie kampanii ze zniżkami i kodami promocyjnymi, by zwiększać sprzedaż
Na uwagę zasługują sezonowe kampanie koordynowane przez Würth MODYF – osiągają doskonałe wskaźniki kliknięć i zaangażowania.
- Firma aktywnie oferuje zniżki i kody promocyjne oraz automatyzuje procesy, aby wykorzystać okazje takie jak Black Friday, zimowe i letnie wyprzedaże czy inne kampanie do zwiększania sprzedaży.
- Z kolei w okresach mniejszego zaangażowania klientów przeprowadza zakrojone na szeroką skalę kampanie “czyszczenia magazynów” – oferowane są produkty w atrakcyjnych cenach.
Przykłady kampanii email z wykorzystaniem kodów rabatowych.
Automatyzacja ratujące porzucone koszyki – odzyskiwanie klientów i utraconych zysków
- Automatyzacja ma kluczowe znaczenie, zwłaszcza w procesie odzyskiwania porzuconych koszyków.
- Powiadomienia wysyłane do użytkowników, którzy pozostawili produkty w koszykach, skutecznie odzyskują potencjalnie utraconą sprzedaż.
Czas na liczby – oto rezultaty współpracy
Współpraca Würth MODYF i GetResponse MAX przyniosła znaczny wzrost wyników marketingowych i sprzedażowych.
Oto jeden z przykładów: kampania typu “czyszczenie magazynów” realizowana po to, by ożywić biznes w okresie wakacji, gdy sprzedaż zwykle jest niższa. Klienci byli zachęcani robienia zakupów w atrakcyjnych cenach na nowy sezon.
Oto rezultaty kampanii:
- 30% więcej wizyt na stronie – w porównaniu z tym samym okresem w poprzednim roku.
- 46% więcej zamówień – znaczący wzrost konwersji.
- 72% wzrost sprzedaży – wynik ten pokazuje skuteczność precyzyjnych i zautomatyzowanych kampanii.
- 68% wskaźnik konwersji – znacznie wyższy w porównaniu ze średnią wartością odnotowaną zazwyczaj na stronie internetowej firmy.
Dodatkowe wskaźniki warte uwagi:
- Kampanie promocyjne/ze zniżką: Wskaźnik otwarć w jednej z kampanii osiągnął 61%.
- Kampanie o porzuconym koszyku: do jednego z emaili o porzuconym koszyku dołączony został 10% kod zniżkowy dla osób, które niedawno dokonały zakupu – ta wiadomość odnotowała 59% wskaźnik otwarć i 11% wskaźnik kliknięć.
GetResponse ma w swojej ofercie wiele funkcjonalności, które pomagają nam w pełni wykorzystać kanał email: zarządzanie bazą danych i spersonalizowane segmenty kontaktów, szczegółowe statystyki, wskaźniki dostarczalności i projektowanie wiadomości.
Emaile transakcyjne i scenariusze automation pozwalają nam zaoszczędzić czas i dotrzeć do właściwych odbiorców we właściwym czasie.
Steve Forrer, Ecommerce Manager w Würth MODYF
Wykorzystane narzędzia
-
Email marketing – Skuteczne oprogramowanie do email marketingu z profesjonalnymi szablonami wiadomości, intuicyjnymi narzędziami do projektowania i sprawdzoną dostarczalnością.
-
Marketing automation – Zrealizuj idealną ścieżkę klienta za pomocą wizualnego edytora marketing automation, rosnącego wraz z Twoimi potrzebami.
-
Narzędzia ecommerce – GetResponse oferuje wiele narzędzi marketingowych do zarabiania na Twoim biznesie ecommerce, od lejków sprzedażowych po sprzedaż produktów online i przyciąganie leadów, aby rozwijać i pielęgnować Twoją listę e-mailową.