Würth MODYF: Wzrost sprzedaży o 72% z kampanii ecommerce
 

Wzrost liczby zamówień o 46% i wzrost sprzedaży o 72% – to tylko kilka liczb pokazujących, jak solidna strategia marketingowa, wsparta narzędziami do marketing automation dla ecommerce, może znacząco przyczynić się do ulepszenia metryk biznesowych. 

Wurth Modyf ecommerce case study

O Würth MODYF

Würth MODYF to globalna marka znana przede wszystkim z odzieży specjalistycznej. Działa we Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Norwegii, Szwajcarii i wielu innych krajach. 

Firma Würth MODYF zbudowała silną pozycję na europejskim rynku, specjalizując się w odzieży roboczej, obuwiu ochronnym i akcesoriach dla rynków B2B i B2C. Od ponad 20 lat jest jednym z liderów w swojej branży.

Wysoka jakość i różnorodność produktów przyniosły firmie uznanie i lojalność klientów na całym świecie. 

Würth MODYF’s – ecommerce.

Jakie cele firma chciała zrealizować z narzędziami GetResponse MAX?

 Würth MODYF zwróciło się do GetResponse MAX w poszukiwaniu narzędzi, które umożliwiłyby osiągnięcie następujących celów:

  • zwiększenie retencji i zaangażowania klientów;
  • zwiększenie sprzedaży;
  • precyzyjną segmentację bazy klientów na potrzeby spersonalizowanych działań marketingowych.

Jak Würth MODYF korzysta z GetResponse MAX?

Firma wykorzystuje kilka funkcjonalności platformy do osiągania swoich celów biznesowych. Oto przykłady.

Pozyskiwanie nowych użytkowników i budowanie relacji z nimi 

  • Würth MODYF pozyskuje kontakty poprzez osadzanie na swojej stronie formularzy zapisu do newslettera.
  • Następnie autorespondery wysyłają nowym subskrybentom katalogi produktów i inne przydatne treści, co już na starcie buduje relacje z potencjalnymi klientami.

Zaawansowane automatyzacje do zwiększenia retencji klientów i sprzedaży

Zaawansowane cykle automation pozwalają na dotarcie do użytkowników z dopasowaną treścią na podstawie ich interakcji ze stroną internetową Würth MODYF. Przykład?

  • Spersonalizowane oferty promocyjne są wysyłane do użytkowników, którzy przeglądają określone kategorie produktów, ale nie dokonują zakupu.
  • To jeden z wielu scenariuszy automatyzacji wykorzystywanych przez firmę. 

Würth MODYF’ – ecommerce.

Segmentacja do zwiększenia konwersji i budowania lojalności klientów

Würth MODYF wykorzystuje zaawansowaną segmentację do wysyłania do wybranych segmentów newsletterów o konkretnych produktach, dzięki czemu użytkownicy otrzymują adekwatne treści.

  • Wiadomości są dopasowane do zachowań zakupowych klientów i ich poziomu zaangażowania. Przykład: firma segmentuje użytkowników na przykład według czasu, kiedy dokonali ostatnich zakupów – na takich, którzy kupili coś konkretnego dnia lub w ciągu ostatnich X dni.
  • Do mierzenia zaangażowania (np. otworzenie wiadomości, klikanie w linki) wykorzystują opcję scoringu. Na przykład docierają do najbardziej zaangażowanych użytkowników, którzy regularnie otwierają newslettery i wysyłają im spersonalizowane treści, aby zwiększyć lojalność wobec marki.  

Zautomatyzowanie kampanii ze zniżkami i kodami promocyjnymi, by zwiększać sprzedaż

Na uwagę zasługują sezonowe kampanie koordynowane przez Würth MODYF – osiągają doskonałe wskaźniki kliknięć i zaangażowania.

  • Firma aktywnie oferuje zniżki i kody promocyjne oraz automatyzuje procesy, aby wykorzystać okazje takie jak Black Friday, zimowe i letnie wyprzedaże czy inne kampanie do zwiększania sprzedaży.
  • Z kolei w okresach mniejszego zaangażowania klientów przeprowadza zakrojone na szeroką skalę kampanie “czyszczenia magazynów” – oferowane są produkty w atrakcyjnych cenach. 
Wurth Modyf – email marketing for ecommerce case study

Przykłady kampanii email z wykorzystaniem kodów rabatowych.

Automatyzacja ratujące porzucone koszyki – odzyskiwanie klientów i utraconych zysków 

  • Automatyzacja ma kluczowe znaczenie, zwłaszcza w procesie odzyskiwania porzuconych koszyków.
  • Powiadomienia wysyłane do użytkowników, którzy pozostawili produkty w koszykach, skutecznie odzyskują potencjalnie utraconą sprzedaż.

Czas na liczby – oto rezultaty współpracy

Współpraca Würth MODYF i GetResponse MAX przyniosła znaczny wzrost wyników marketingowych i sprzedażowych.

Oto jeden z przykładów: kampania typu “czyszczenie magazynów” realizowana po to, by ożywić biznes w okresie wakacji, gdy sprzedaż zwykle jest niższa. Klienci byli zachęcani robienia zakupów w atrakcyjnych cenach na nowy sezon.

Oto rezultaty kampanii:

  • 30% więcej wizyt na stronie – w porównaniu z tym samym okresem w poprzednim roku. 
  • 46% więcej zamówień – znaczący wzrost konwersji.
  • 72% wzrost sprzedaży  wynik ten pokazuje skuteczność precyzyjnych i zautomatyzowanych kampanii.
  • 68% wskaźnik konwersji – znacznie wyższy w porównaniu ze średnią wartością odnotowaną zazwyczaj na stronie internetowej firmy.

Dodatkowe wskaźniki warte uwagi: 

  • Kampanie promocyjne/ze zniżką: Wskaźnik otwarć w jednej z kampanii osiągnął 61%.
  • Kampanie o porzuconym koszyku: do jednego z emaili o porzuconym koszyku dołączony został 10% kod zniżkowy dla osób, które niedawno dokonały zakupu – ta wiadomość odnotowała 59% wskaźnik otwarć i 11% wskaźnik kliknięć.

GetResponse ma w swojej ofercie wiele funkcjonalności, które pomagają nam w pełni wykorzystać kanał email: zarządzanie bazą danych i spersonalizowane segmenty kontaktów, szczegółowe statystyki, wskaźniki dostarczalności i projektowanie wiadomości.
Emaile transakcyjne i scenariusze automation pozwalają nam zaoszczędzić czas i dotrzeć do właściwych odbiorców we właściwym czasie.

Steve Forrer, Ecommerce Manager w Würth MODYF

Wykorzystane narzędzia

  • Email marketing – Skuteczne oprogramowanie do email marketingu z profesjonalnymi szablonami wiadomości, intuicyjnymi narzędziami do projektowania i sprawdzoną dostarczalnością.

  • Marketing automation – Zrealizuj idealną ścieżkę klienta za pomocą wizualnego edytora marketing automation, rosnącego wraz z Twoimi potrzebami.

  • Narzędzia ecommerce – GetResponse oferuje wiele narzędzi marketingowych do zarabiania na Twoim biznesie ecommerce, od lejków sprzedażowych po sprzedaż produktów online i przyciąganie leadów, aby rozwijać i pielęgnować Twoją listę e-mailową.

Poznaj podobne historie

  • Ecommerce Email marketing , Marketing automation , Marketing ecommerce , Narzędzia ecommerce

    51 tys. zł zysku z kampanii email w jeden miesiąc

  • Automotive , Ecommerce Email marketing , Marketing automation , Marketing ecommerce

    Wzrost sprzedaży dzięki automatyzacji ratującej porzucone koszyki. 20% odbiorców dokonało zakupu 

  • Agencje marketingowe , Marketing partnerski , Online marketing Budowanie listy mailingowej , Email marketing

    Do 1 tys. $ przychodu za każdy tysiąc wysłanych emaili  

Chcesz przedstawić
swoją historię?

Zacznij za darmo | Bez karty kredytowej