Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy (WOŚP) – fundacja o charakterze filantropijnym, której podstawowym celem jest działalność w zakresie ochrony zdrowia, polegająca na ratowaniu życia chorych osób, w szczególności dzieci, i działanie na rzecz poprawy stanu ich zdrowia, jak również na działaniu na rzecz promocji zdrowia i profilaktyki zdrowotnej.
“GetResponse to narzędzie, które można szybko opanować. Posiada wiele funkcjonalności, które są bardzo potrzebne organizacjom pozarządowym.“
Anna Sobieraj – Specjalistka ds. Digital Marketingu i Social Media w WOŚP
W którym momencie pojawiła się u Was potrzeba wykorzystania GetResponse?
Potrzeba wynikała z naszej strategii komunikacji, że chcemy być bliżej ludzi. Chcemy być w kontakcie z ludźmi, aby budować relacje i atmosferę między finałami orkiestry, które odbywają się raz w roku.
W 2021 roku podjęliśmy decyzję, że festiwal Poland Rock będzie imprezą biletowaną. Nagle pojawiła się potrzeba spersonalizowanej komunikacji z całą publicznością, rozesłania biletów, instrukcji, etc. Jednym z głównych narzędzi, których użyliśmy była platforma GetResponse.
Czy poleciłabyś komuś GetResponse? Dlaczego?
Jak najbardziej, poleciłabym to narzędzie organizacjom pozarządowym. GetResponse posiada wiele potrzebnych funkcjonalności i można je szybko opanować. Dzięki temu, że jest intuicyjne, wielu pracowników może korzystać z platformy.
GetResponse zapewnia wysoką higienę pracy z technologią. Platforma oferuje dużo funkcji w jednym miejscu oraz jedną bazę danych, którą jest podstawą działania wielu narzędzi.
Anna Sobieraj
Specjalistka ds. Digital
Marketingu i Social Media w WOŚP
Celina Bojakowska
Community Specialist w WOŚP
W jaki sposób GetResponse pomaga WOŚP?
- Komunikacja z wieloma grupami odbiorców: za pomocą GetResponse komunikujemy się z wieloma grupami odbiorców: subskrybentami newslettera, wolontariuszami fundacji, twórcami sztabów, prasą, klientami SiemaShopu, fanami muzyki.
- Webinary edukacyjne przed finałami: za pomocą webinarów możemy uczyć kluczowych umiejętności, np. jak pozyskiwać sponsorów oraz jak pisać newsy i zapraszać na wydarzenia.
- Błyskawiczna interakcja podczas wydarzeń na żywo: podczas transmisji Domowej Orkiestry, nawiązując do pomysłu Jurka Owsiaka, w 3 minuty stworzyłyśmy landing page, za pomocą którego osoby zainteresowane festiwalem Poland Rock mogły zapisać się na listę kontaktów.
- Zbieranie informacji od odbiorców: jak padło hasło, że zrobimy Poland Rock. Zaczęliśmy od przygotowania landing page’a dla zainteresowanych. Potem wysłaliśmy email z ankietą. Dzięki ankietom dowiedzieliśmy się, że ludzie chcą się spotkać. Nikt w tym czasie nie planował podobnej skali wydarzenia. Bezpośredni kontakt z ludźmi był kluczowy.
Dlaczego ludzie chcą otrzymywać Wasze wiadomości?
Duży wpływ na zaangażowanie ma rozpoznawalność i emocjonalny stosunek do marki. Nasi odbiorcy są przywiązani do fundacji i jej działań. Dzięki segmentacji listy kontaktów, wysyłamy wartościowe informacje do konkretnych grup odbiorców.
W 2021 roku nasza baza kontaktów gwałtownie urosła. Ludzie byli bardzo zaangażowani na etapie planowania festiwalu Poland Rock. Chcieli wiedzieć w jaki sposób można kupić bilet, jak wejść na festiwal, etc. Co ciekawe, po festiwalu zaangażowanie odbiorców wcale nie spadło. Myśleliśmy, że po wydarzeniu wiele osób zrezygnuje z subskrypcji, tymczasem wskaźniki zaangażowania są w dalszym ciągu wysokie.
Co wysyłacie i co rekomendujecie do wysyłki?
Dzielimy mailingi na bloki. Jeśli mamy finał, to planujemy komunikacje z dużym wyprzedzeniem (3-4 miesiące). Przed festiwalem informujemy kto będzie gościem, jaki zagra zespół, z jakich atrakcji uczestnicy będą mogli skorzystać na miejscu.
Po festiwalu skupiamy się na promocji wydawnictw i koncertów na Kręcioła TV. Do osób na liście mailingowej wysyłamy treści, które nie są dostępne publicznie – jest to wartość dodana dla odbiorców newslettera.
Stawiamy na luźną, bezpośrednią komunikację: informujemy o tym, co nowego w fundacji, wysyłamy również bezpośrednie wiadomości od Jurka z wykorzystaniem personalizacji. Często zdarza się, że ludzie odpisują na takie maile, dlatego warto monitorować skrzynkę odbiorczą. Z moich obserwacji wynika, że ludzie decydują się odpisać, gdy zainteresuje ich treść wiadomości i mają dodatkowe pytania. Warto odpowiadać na takie maile.
Czy dzięki GetResponse można oszczędzić czas i pieniądze?
Jako fundacja nie koncentrujemy się na aspekcie finansowym, tylko na komunikacji. Dzięki dostępności wielu narzędzi i wykorzystaniu szablonów, z pewnością można oszczędzić czas potrzebny na realizację kampanii.
Z jakich narzędzi korzystacie poza GetResponse?
Większość komunikacji opieramy na własnych zdjęciach, ale czasami potrzebujemy dodatkowej grafiki. Wtedy wykorzystujemy Canvę, która idealnie nadaje się do szybkiego przygotowania grafik.
Anna Sobieraj
Specjalistka ds. Digital Marketingu
i Social Media w WOŚP
Celina Bojakowska
Community Specialist w WOŚP
Wykorzystane narzędzia
-
Email marketing – Skuteczne oprogramowanie do email marketingu z profesjonalnymi szablonami wiadomości, intuicyjnymi narzędziami do projektowania i sprawdzoną dostarczalnością.
-
Landing pages – Nielimitowane landing pages do budowy bazy mailingowej i prowadzenia sprzedaży. Stwórz własny projekt lub wybierz spośród ponad 100 darmowych szablonów stron.
-
Webinary – Organizuj webinary nawet dla 1000 uczestników, prowadź je z dwoma lub więcej prezenterami i zautomatyzuj wysyłkę przypomnień oraz gratisów.